• Anette m 2st 01

Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?

Har tyvärr bara dåliga erfarenheter att dela med mig av. Vi fick veta att vi bara hade max 10% chans med IVF att få ett barn. Då hade dom konstaterat att jag hade fragmenterade ägg (ägg som var grummliga av någon anledning). Vi gav då upp efter
    7 IVF försök och gick på en äggdonation i Finland. Detta resulterade i ett tvillingpar på första försöket. Hade hellre gjort detta tidigare om läkarna bara hade berättat detta tidigare.

• Anette m 2st 01

TheBlueRose:

Nej den informationen fick vi aldrig. Fast det borde ha hjälpt mig eftersom jag ofta äter just Prednisolon (har astma). Nu var det drygt 5 år sedan jag gjode min sista IVF och äggdonation så tekniken och kunskapen har säkert gått framåt sedan dess.

• Anette m 2st 01

Handygirl, ge inte upp. Alla har inte en äggfaktor som orsak.
    Lycka till med din IVF.

• Anette m 2st 01

Vet inte vad du menar med VHB-sidan.

• Anette m 2st 01

TheBlueRose:

Nej jag har inte funnits på VHB sidan.
    Jag har inte tagis Prednisolon i samband med just en IVF. Men jag ska vara glad som har fått två friska tvillingtjejer, önskar bara att jag hade fått som lite tidigare och sluppit en massa lidande i onödan.

• Anette m 2st 01

Ok, det förstår jag. Det är inte så lätt att hålla reda på alla här på Familjeliv :))

• Anette m 2st 01

Handygirl, tänk på att det kan behövas några försök innan dom kan ge dig något definitivt svar. Ge inte upp om det inte fungerar första gången. Jag hade själv så stora förhoppningar om att det skulle fungera vid första försöket så jag vart jättebesviken då det inte fanns några ägg att sätta tillbaka. Allt kändes becksvart och helt hopplöst.

Svar på tråden Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?