• Funderaren

Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?

Hej alla! Om någon vet genom erfarenhet eller nåt annat, svaret på min fråga så vore jag väldigt tacksam.

Frågan är alltså om chanserna blir mindre vid ivf om äggen är av dålig kvalitet? Alltså anledning till ivf är just dåliga ägg. Blir äggen bättre vid ivf än vad de då är vid en vanlig menscykel?

Mycket tacksam för alla svar som kan bidras med.

Vill tillägga att det inte gäller mig utan en nära bekant som gjort ett par ivf:er nu. Vi kör ivf av annan anledning

• Svar på tråden Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?
  • Funderaren

Nej va synd! Beklagar verkligen. *kram*
    Verkar ju inte så lovande då tyvärr. De är inne på sin tredje eller fjärde gång nu, men jag har ingen koll på om de gjort nån FET dock, tror inte det.

• Funderaren

Oj va mycket inlägg, va kul

Tack så mycket alla för all information ni gett mig. Jag ska kolla med henne om hon har ätit Prednisolon (måste bara memorera namnet *prednisolon, prednisolon..* ) Men ges inte sånt automatiskt om det är dålig äggkvalitet?

Hon har lyckats blivit gravid en gång ska väl tilläggas, första försöket blev det + som dock slutade i ett X..

Jag har funderat själv på om de kanske ska försöka med ÄD men de är inte så jättepratglada så jag vet inte hur mycket jag vågar fråga, hur mycket de tar illa upp. Har precis börjat prata lite om det fastän att vi båda vetat om varandras problem ett tag.

Men tydligen så hade läkaren sagt att det ska vara 40% chans att det fungerar för dem. Alltså det är mer % än vad vi har fått t.o.m. Betyder det att äggen inte är rysligt dåliga eller? Har miljontals frågor till dem men som sagt jag vågar inte. Jag är pratglad av mig och pratar gärna om våran ivf men inte de.

• Funderaren

Lilla molnet: Usch va jobbigt *kramar om* Har ni bestämt er för någon annan metod eller låter ni det bara vara ett tag? Alltså ex ÄD eller adoprion?

• Funderaren

Belone: Åh va roligt för er Grattis!
    Hoppas det blir så för min kompis också, men det inger ju hopp i alla fall. De lyckas ju tydligen få ägg att stoppa tillbaka i alla fall.

Svar på tråden Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?