• TheBlueRose

Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?

TS,, det där beror på .

Har man redan från början dåliga ägg innan man kör på med IVF så kan det vara att rekommendera äggdon.

Men det beror HUR dålig kvalla dom är. tar ett ex nu så du förstår mig,, Om man tar en skala 1-10 å ligger äggkvallan på sina ägg runt 1-5 så ska det inte spela någon roll,,men liggar man över den, så är äggdon att rekommendera....Förstår du hur jag menar här?..

Kolla med din väninna om hon kan få utskrivet Prednisolon-tabletter om dom ska göra nå mer försök om inte detta funkar..Dom gör så att det blir bättre äggkvalla. På mina ägg vid sista ÄP som gjordes förra året så fanna knappt något fragment på dom, vissa behövde dom knapp rengöra.

• TheBlueRose

Anette,, Prednisolon-tabletter gör så att man får mindre fragment på äggen . Har du inte fått den infon?..

• TheBlueRose

Det ser dom vid ÄP.

• TheBlueRose

Men du,, är det Anett från VHB-sidan??

• TheBlueRose

Handygirl,,,,det är inte säkert att du har dåliga ägg bara för att det inte fungerar för er.
    Så måla inte fan på väggen förrän du vet... ..

• TheBlueRose

Anette,,,men har du tagit Prednisolon vid just IVF tiden?..
    Man börjar med tabletterna då man påbörjar med sprayen...

• TheBlueRose

OK,, .
    Det finns nämligen en Anette där (har funnits) på den sidan. Hängde mycket själv där då jag började min IVF -karusell-01...

• TheBlueRose

Annars så kan du gå in å läsa där på villhabarnsidan. Många är kvar där efter att dom fått sina barn. Det finns ju många forum-rum där .

www.villhabarn.com/

Gå in under "Samtal pågår"
    Därinne finns alla som fått barn via IVF, (under fliken "för er som fått våra efterlänktade barn).

Svar på tråden Hur stor är ivf-chansen vid dålig äggkvalitet?