Tycker du att det är djurplågeri att ha "innekatt"?
Anser du att det är djurplågeri att ha en så kallad innekatt? Alltså, en katt som bara är inomhus och som aldrig får gå ut. Motivera gärna!
Anser du att det är djurplågeri att ha en så kallad innekatt? Alltså, en katt som bara är inomhus och som aldrig får gå ut. Motivera gärna!
Beror på katterna, olika katter har helt enkelt olika behov utifrån personlighet och även ras. Hur katterna har levt tidigare (om man adopterar en äldre katt) spelar också roll. Ett katt som har gått gå ute och älskar det behöver få fortsätta gå ut. En katt med traumatiska upplevelser bakom sig mår ofta bättre inomhus där de känner sig trygga.
Ska man ha sin katt ute utgår jag ifrån att man anpassar sitt boende efter det långt bort ifrån högtrafikerade gator, kastrerar och märker katten tydligt.
Nej, inte så länge man aktiverar dem och lägger tid på dem.
Däremot kan jag tycka det när man ser en katt i en etta, utan klättermöjligheter eller leksaker som sitter ensam kanske 9-10 timmar per dag.
Nej, men en katt behöver aktivering, lekyta och möjligheter att få utlopp för sina kattliga behov. Det är INTE ok med utekatter som släpps ut utan tillsyn.
Jag har två sphynxar och dom är innekatter. På somrarna får dom vara med oss ute i sele. Om det är kallare än 15 grader vill dom inte gå ut dom små nakenfisarna
Kort och gott - Nej.
nepp tycker jag inte..
Har själv innekatt..och hon får komma ut ibland på lina..Där vi bor är det hög trafikerad väg och jag skulle aldrig vilja släppa ut henne lös bara för att bli påkörd
Tycker n inte ens att det är ok med utekatter på landet? Min katt har kattlucka och går och kommer som hon vill. 95 % av alla grannar har också katter och ingen har någonsin klagat. Katterna är faktiskt vänner och leker tillsammans. Min katt har aldrig blivit skadad av en annan katt.