• Anonym (PLS)

Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!

Hej! I fredags gick jag in i vecka 9 och var jätteglad för det. I lördags kom dock en liten blödning, och igår tilltog den rejält.

Imorse kom det två blodklumpar och en vit klump. Har talat med bm som inte vill säga helt säkert.

Det jag är ute efter nu är erfarenheter från er som blött i vecka 9! (Inte er som blött senare i graviditeten eller tidigare, utan just vecka 9)

Jag förstår såklart att det mest troligt rör sig om ett missfall jag är mitt uppe i, trots att det inte gör ont alls, men vill ändå veta om det finns någon därute som det gått bra för trots

Stor blödning Klumpar Blödning i några dagar
    Vill INTE höra några missfallshistorier. Endast solskenshistorier, och endast från er som blödde i vecka 9!
    Någon borde det väl finnas tycker jag :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-27 07:49
    Konstaterat missfall här nu...

Men fortsätt gärna lämna solskenshistorier, kanske att någon googlar på blödning i vecka 9 nån gång i framtiden som blir tacksam av att ha och läsa :)
  • Svar på tråden Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!
  • 2pågar

Jag hade stora blödningar i både v7 v 9 och v11 och är nu i v 38 :)
    De dom såg på mej var att jag hade känsliga slemhinnor och känslig tapp.
    Men de gick bra ändå :)
    Man ska inte ta ut något i förskott...
    Kramar till dej o lycka till!! Håller tummarna!

• Anonym (PLS)

Tack för svar!
    Hur var de blödningarna?
    kom det nån klump då?
    Smärta? 

• 2pågar

Blödningarna var väldigt rikliga med klarrött blod... Inga klumpar dock o ingen molvärk. Men väldigt rikligt med blod så man trodde de ju de värsta... Men slemhinnan kunde bli väldigt lättblödande sa dom till mej.

• pinkdoll

Hejsan ! 
    Jag hade små röd-rosa flytningar förra veckan , väldigt orolig , ringde till akuten då dom bad mig avvakta om det inte blev värre ! ..
    Denna väntan har varit outhärdligt näst in till eftersom det är första graviditeten.Gråter

Kände mig lättad att det lugnade sig så snabbt och allt verkade normalt igen ,  .. då jag fick en riklig blödning med lite små slem-bildningar i  i fredags kväll...fick panik men avvaktade då det slutade blöda direkt efter ..

Ringde idag till barnmorskan och fick tid för ultraljud .. är i vecka 13 och allt såg jätte bra ut , den lille rörde sig massa och jag fick glädjetårar Skrattande!! nu känner jag mig jätte lättad och vääldigt glad ! 

• Anonym (PLS)
    pinkdoll skrev 2011-05-23 16:28:32 följande:
    Hejsan ! 
    Jag hade små röd-rosa flytningar förra veckan , väldigt orolig , ringde till akuten då dom bad mig avvakta om det inte blev värre ! ..
    Denna väntan har varit outhärdligt näst in till eftersom det är första graviditeten.Gråter

Kände mig lättad att det lugnade sig så snabbt och allt verkade normalt igen ,  .. då jag fick en riklig blödning med lite små slem-bildningar i  i fredags kväll...fick panik men avvaktade då det slutade blöda direkt efter ..

Ringde idag till barnmorskan och fick tid för ultraljud .. är i vecka 13 och allt såg jätte bra ut , den lille rörde sig massa och jag fick glädjetårar Skrattande!! nu känner jag mig jätte lättad och vääldigt glad ! 
    OK vad kul grattis :) Fast jag efterfrågade endast historier från vecka 9 :)
  • Anonym

Åk in och kolla upp det då du är så orolig. Det finns nog många solskenshistorier både från v.9 och andra veckor dessutom är hoppet det sista som överger en. Jag önskar dig all lycka till!
    Kram

• pinkdoll

Ja jag såg det efteråt , hehe var bara så ivrig med att berätta att det inte alls behöver vara farligt med blödningar i tidig graviditet :)

• Anonym (T)

Ett tips åk in och kolla istället för att få in en massa solskenshistorier.
    Spelar ingen roll om du får 100 vettiga och lugnande svar utan alla missfall/ma/utomkveds/normalt reagerar olika.
    Säger inte så för att vara dum mot dig och självklart får du skapa en tråd och önska de svar du vill ha.
    Men för ditt bästa och för att kunna släppa din oro så ring in eller åk in och kolla upp.
    Jag önskar dig all lycka och hoppas att det går bra.

• Anonym (xy)

Hej, jag hade blödningar runt den veckan under båda graviditeterna, fast mycket mer under den första. Då blödde jag rätt länge och det kom även klumpar. Jag var förstås helt säker på att det var missfall och var förkrossad, men här sitter jag med två fina barn
    Lycka till!

• Anonym (PLS)
    Anonym (T) skrev 2011-05-24 12:39:25 följande:
    Ett tips åk in och kolla istället för att få in en massa solskenshistorier.
    Spelar ingen roll om du får 100 vettiga och lugnande svar utan alla missfall/ma/utomkveds/normalt reagerar olika.
    Säger inte så för att vara dum mot dig och självklart får du skapa en tråd och önska de svar du vill ha.
    Men för ditt bästa och för att kunna släppa din oro så ring in eller åk in och kolla upp.
    Jag önskar dig all lycka och hoppas att det går bra.
    Jag ska in och kolla, jag var bara intresserad av lite solskenshistorier :) Det är inte för att lugna mig, det är bara för att jag vill veta att det är möjligt att ha blödningar utan att det måste resultera i missfall. Det är ju missfall för mig, det känner jag, men jag vill ändå höra om andra :)
Svar på tråden Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!