• Anonym (PLS)

Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!

Hej! I fredags gick jag in i vecka 9 och var jätteglad för det. I lördags kom dock en liten blödning, och igår tilltog den rejält.

Imorse kom det två blodklumpar och en vit klump. Har talat med bm som inte vill säga helt säkert.

Det jag är ute efter nu är erfarenheter från er som blött i vecka 9! (Inte er som blött senare i graviditeten eller tidigare, utan just vecka 9)

Jag förstår såklart att det mest troligt rör sig om ett missfall jag är mitt uppe i, trots att det inte gör ont alls, men vill ändå veta om det finns någon därute som det gått bra för trots

Stor blödning Klumpar Blödning i några dagar
    Vill INTE höra några missfallshistorier. Endast solskenshistorier, och endast från er som blödde i vecka 9!
    Någon borde det väl finnas tycker jag :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-27 07:49
    Konstaterat missfall här nu...

Men fortsätt gärna lämna solskenshistorier, kanske att någon googlar på blödning i vecka 9 nån gång i framtiden som blir tacksam av att ha och läsa :)
  • Svar på tråden Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!
  • Anonym (T)
    Anonym (PLS) skrev 2011-05-24 13:28:02 följande:
    Jag ska in och kolla, jag var bara intresserad av lite solskenshistorier :) Det är inte för att lugna mig, det är bara för att jag vill veta att det är möjligt att ha blödningar utan att det måste resultera i missfall. Det är ju missfall för mig, det känner jag, men jag vill ändå höra om andra :)
    Okej, vet att du varit bokstavlig med om vilka du vill ska svara. Men det var inte av elakhet jag skrev så.
    GladJag är själv en pippi på att läsa här inne och skriva också för den delen.
  • Anonym (lycklig)

Jag började blöda 9+0, rösarött blod och fick ångest. Fick tid på gynakuten och misstänkte de värsta då jag har två MA bakom mig. Men jag fick se en liten filur som snurrade runder och vinkade. Fick sedan veckan efter bruna flytningar men även där efter fick jag se en vilding i magen och senast i torsdags fick jag höra min bebis hjärtslag. Är nu i v 11+4. :)

• Anonym (PLS)
    Anonym (lycklig) skrev 2011-05-24 21:56:59 följande:
    Jag började blöda 9+0, rösarött blod och fick ångest. Fick tid på gynakuten och misstänkte de värsta då jag har två MA bakom mig. Men jag fick se en liten filur som snurrade runder och vinkade. Fick sedan veckan efter bruna flytningar men även där efter fick jag se en vilding i magen och senast i torsdags fick jag höra min bebis hjärtslag. Är nu i v 11+4. :)
    Grattis, vad kul =P
    Fast det är ju vecka 10 :P Men kul att det gick bra för dig :) 
  • Anonym (PLS)
    Anonym (T) skrev 2011-05-24 13:35:50 följande:
    Okej, vet att du varit bokstavlig med om vilka du vill ska svara. Men det var inte av elakhet jag skrev så.
    GladJag är själv en pippi på att läsa här inne och skriva också för den delen.
    Haha nej då det fattar jag :P
  • Cornellia

Jag fick en klarröd blödning med klumpar i i v9. Det blödde ganska mycket, dock hade jag ingen värk alls.

Var in på koll och fick se ett litet hjärta slå. Idag är jag i v 26 och det sparkas för fullt i magen

BF 1/9 2011
  • Druantia

Hade blödning i vecka 8+5 (plus senare oxå) Allt var bara bra, hade bara sköra slemhinnor! Är i vecka 37 idag. :)

• Spättan i Midgård

Men TS om du inte varit inne på kontroll, hur kan du då veta att du fått missfall?

Jag hade flera kraftiga blödningar med klumpar i, i v9 v11 och v13 när jag väntade sonen! Han är idag en glad och sprallig 2½åring

Rasmus 081031 * BF 110801
  • Anonym (PLS)

Tack för era positiva svar :)
    Då vet jag inför nästa graviditet att det kanske inte behöver vara heeelt kört om jag börjar blöda igen... :)

Jag var på gynundersökning igår och bm sa att livmodertappen var stängd och blodet kom "uppifrån" och sen gav hon mig en massa missfallspapper, så jag antar att jag har fått missfall, men VUL gör man tydligen inte säger hon... 

• Spättan i Midgård
    Anonym (PLS) skrev 2011-05-25 12:19:42 följande:
    Tack för era positiva svar :)
    Då vet jag inför nästa graviditet att det kanske inte behöver vara heeelt kört om jag börjar blöda igen... :)

Jag var på gynundersökning igår och bm sa att livmodertappen var stängd och blodet kom "uppifrån" och sen gav hon mig en massa missfallspapper, så jag antar att jag har fått missfall, men VUL gör man tydligen inte säger hon...

Tråkigt att höra *StyrkeKramar*

Men jag trodde det var sjävklart att man fick göra VUL i ett sånt läge... Det är ju trots allt vanligt med blödningar i tidig graviditet, och hur kan bm vara säker på ett missfall om inte VUL görs?!

Svar på tråden Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!