Inlägg från: Anonym (PLS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (PLS)

Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!

Hej! I fredags gick jag in i vecka 9 och var jätteglad för det. I lördags kom dock en liten blödning, och igår tilltog den rejält.

Imorse kom det två blodklumpar och en vit klump. Har talat med bm som inte vill säga helt säkert.

Det jag är ute efter nu är erfarenheter från er som blött i vecka 9! (Inte er som blött senare i graviditeten eller tidigare, utan just vecka 9)

Jag förstår såklart att det mest troligt rör sig om ett missfall jag är mitt uppe i, trots att det inte gör ont alls, men vill ändå veta om det finns någon därute som det gått bra för trots

Stor blödning Klumpar Blödning i några dagar
    Vill INTE höra några missfallshistorier. Endast solskenshistorier, och endast från er som blödde i vecka 9!
    Någon borde det väl finnas tycker jag :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-27 07:49
    Konstaterat missfall här nu...

Men fortsätt gärna lämna solskenshistorier, kanske att någon googlar på blödning i vecka 9 nån gång i framtiden som blir tacksam av att ha och läsa :)
  • Svar på tråden Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!
  • Anonym (PLS)

Tack för svar!
    Hur var de blödningarna?
    kom det nån klump då?
    Smärta? 

• Anonym (PLS)
    pinkdoll skrev 2011-05-23 16:28:32 följande:
    Hejsan ! 
    Jag hade små röd-rosa flytningar förra veckan , väldigt orolig , ringde till akuten då dom bad mig avvakta om det inte blev värre ! ..
    Denna väntan har varit outhärdligt näst in till eftersom det är första graviditeten.Gråter

Kände mig lättad att det lugnade sig så snabbt och allt verkade normalt igen ,  .. då jag fick en riklig blödning med lite små slem-bildningar i  i fredags kväll...fick panik men avvaktade då det slutade blöda direkt efter ..

Ringde idag till barnmorskan och fick tid för ultraljud .. är i vecka 13 och allt såg jätte bra ut , den lille rörde sig massa och jag fick glädjetårar Skrattande!! nu känner jag mig jätte lättad och vääldigt glad ! 
    OK vad kul grattis :) Fast jag efterfrågade endast historier från vecka 9 :)
  • Anonym (PLS)
    Anonym (T) skrev 2011-05-24 12:39:25 följande:
    Ett tips åk in och kolla istället för att få in en massa solskenshistorier.
    Spelar ingen roll om du får 100 vettiga och lugnande svar utan alla missfall/ma/utomkveds/normalt reagerar olika.
    Säger inte så för att vara dum mot dig och självklart får du skapa en tråd och önska de svar du vill ha.
    Men för ditt bästa och för att kunna släppa din oro så ring in eller åk in och kolla upp.
    Jag önskar dig all lycka och hoppas att det går bra.
    Jag ska in och kolla, jag var bara intresserad av lite solskenshistorier :) Det är inte för att lugna mig, det är bara för att jag vill veta att det är möjligt att ha blödningar utan att det måste resultera i missfall. Det är ju missfall för mig, det känner jag, men jag vill ändå höra om andra :)
  • Anonym (PLS)
    Anonym (lycklig) skrev 2011-05-24 21:56:59 följande:
    Jag började blöda 9+0, rösarött blod och fick ångest. Fick tid på gynakuten och misstänkte de värsta då jag har två MA bakom mig. Men jag fick se en liten filur som snurrade runder och vinkade. Fick sedan veckan efter bruna flytningar men även där efter fick jag se en vilding i magen och senast i torsdags fick jag höra min bebis hjärtslag. Är nu i v 11+4. :)
    Grattis, vad kul =P
    Fast det är ju vecka 10 :P Men kul att det gick bra för dig :) 
  • Anonym (PLS)
    Anonym (T) skrev 2011-05-24 13:35:50 följande:
    Okej, vet att du varit bokstavlig med om vilka du vill ska svara. Men det var inte av elakhet jag skrev så.
    GladJag är själv en pippi på att läsa här inne och skriva också för den delen.
    Haha nej då det fattar jag :P
  • Anonym (PLS)

Tack för era positiva svar :)
    Då vet jag inför nästa graviditet att det kanske inte behöver vara heeelt kört om jag börjar blöda igen... :)

Jag var på gynundersökning igår och bm sa att livmodertappen var stängd och blodet kom "uppifrån" och sen gav hon mig en massa missfallspapper, så jag antar att jag har fått missfall, men VUL gör man tydligen inte säger hon... 

• Anonym (PLS)
    Spättan i Midgård skrev 2011-05-25 12:27:11 följande:

Tråkigt att höra *StyrkeKramar*

Men jag trodde det var sjävklart att man fick göra VUL i ett sånt läge... Det är ju trots allt vanligt med blödningar i tidig graviditet, och hur kan bm vara säker på ett missfall om inte VUL görs?!

Tydligen för att blodet kom "uppifrån", som hon mumlade för sig själv medan hon grävde... ^^
    Orkar inte tjata mer nu, har tjatat om att få göra vul (för att kolla om bebis är kvar, finns ju typ 1% chans, eller för att bekräfta MF) Men hon ger inte med sig och jag orkar inte hålla på..

Kommer nog leva som gravid ändå, ska ju börja försöka igen direkt och gravv test kommer att bli neg om det är MF, annars kommer jag nog få göra ett vul.. :)
  • Anonym (PLS)
    Spättan i Midgård skrev 2011-05-25 12:59:00 följande:

Hade jag varit BM så hade det varit en självklarhet att du skulle få göra ett VUL i detta skede... Om inte annat för att konstatera ett MF i såfall!

Jag håller tummarna för att det trots allt är en "ofarlig" blödning och att allt ser bra ut där inne!!! Som sagt jag var oxå helt säker på att jag hade fått mf när jag hade min blödning, då det blödde mycket och kom ut klumpar... Men jag fick göra VUL, och det visade sig att blödningen låg precis utanför livmodern...

Massor av Lycka Till till dig, och massor av styrkeKramar

Men jag har ju blött i en vecka snart... alldeles nyss kom en störtblödning med klumpar i =S
    Och BM påstod att hon såg var blödningen kom ifrån så det såg ju inte bra ut =(

Jag har haft mensvärk som tusan också, hade du det?? 

Tack.. funderar på att ringa KK nu snart, blev lite orolig av denna störtblödning... :S 
  • Anonym (PLS)
    Anonym (oj) skrev 2011-05-27 04:04:29 följande:
    Men snälla. Spelar roll om blödningen är i v 9 eller 10. Du kan ju absolut inte veta exakt villken vecka du själv är i... Det skiljer sig från vul, rul mm. Stackars kvinna. Åk till gyn istället för o ficka efter solskenhistorier.
    Det är väl ett fritt land? Varför kan jag inte få vilja veta solskenshistorier?
  • Anonym (PLS)
    krillelkpg skrev 2011-05-27 07:24:49 följande:
    Inget fel i att vilja veta solskenshistorier men oftast är det inget bra om du blöder mkt och det kommer klumpar.
    Jag vet det, och som TS säger så är jag medveten om att jag troligen har fått mf, men man kan väl vilja veta solskenshistorier ändå, om inte annat så för att nån annan kanske behöver höra såna nån gång och hittar denna tråd.
Svar på tråden Blödning i vecka 9 som det GÅTT BRA FÖR!