Inlägg från: DonaAna |Visa alla inlägg
  • DonaAna

Fortsättning - nu som mammor allihop

Haha, måste berätta vad som hände ikväll! En kollega kom förbi och hämtade bärsjal och babybjörn som dom ska låna av mig, dom har nyligen fått en liten kille. När frun var gravid fick hon ett par mammabyxor och grejer av mig. Nu fick jag tillbaka dom tillsammans med ett helt gäng mammakläder till, en stor kasse full. Dom tänkte om jag kände nån som behövde...
    Dom vet inte om att jag är gravid än... Var rätt svårt att inte säga nåt!!!

• DonaAna

Det har gått bra med inskolningen för oss, fast han fick feber i torsdags så pappa fick hämta. Han är feberfri sen fredag kväll men snorig. Dock är jag superförkyld! Däckad sen i fredags...

• DonaAna

Arvid är ett och ett halvt nu. Ja dom växer så fort dom små! Han utvecklas i rasande takt nu när han börjat dagis. :)

Det ska bli kul med en liten till! Lite meckigt att ha hela fyra barn varannan vecka men det är det ju värt! Har fått tid för RUL 2 november / längtar!

Stor kram tillbaka!

• DonaAna

Monchichi, vad härligt att höra att allt är bra med er och era små tjejer!

Vårt RUL gick jättebra! Allt var precis som det skulle. Vi tog inte reda på kön, det får bli en överraskning. I tisdags var jag hos BM och fick för första gången lyssna på hjärtat, mysigt!

• DonaAna

Ååååh, grattis Smiley!!! Vad härligt med en liten snutta!!! Tror ni trenden med tjejer håller i sig till april? ;)

• DonaAna

Hej alla! BF är 4 april, inte alls långt kvar nu! Mår bra men det börjar bli rätt tungt och bökigt. Man är inte världens smidigaste precis. Bebisen mår bra men är inte så intresserad av att fixera sig, far runt rätt mycket och bökar. ð???

Är väääldigt trött vissa kvällar, är ju fullt upp med en nästan tvååring hemma. Vi har varit väldigt mycket sjuka sen nyår, massor av magsjukor och nu i veckan hade skrutten influensa. Han fyller 27 mars så jag hoppas vi kan undvika att föda just den dagen... Och att vi får vara friska nu!

Må så gott alla! Kram

• DonaAna

Hej tjejer! I måndags, alltså 8 april föddes vår efterlängtade lilla prinsessa!!! Var i v 40+3 och blev igångsatt. Hade en helt otroligt bra förlossning som tog 5,5 timmar. Vår lilla tös vägde 3435 g och var 50 cm lång. Vi mår bra och storebror tycker det är kul och spännande men lite konstigt, han är lite extra klängig och mammig men det går bra. Det är ju en stor omställning för honom också. :)

• DonaAna

Tack! Lilltjejen heter Alma... Hon blir 3 veckor i morgon. Förutom lite snuva och ögoninflammation som nu är bättre så mår vi toppen allihop!

Kram till er alla!

• DonaAna

Hej! Skulle svara för länge sen men vi har haft världens elakaste magsjuka här som drabbade framför allt Alma och Arvid väldigt hårt. Men efter en och en halv veckas torkande av spyor och bajs och trugande med vätskeersättning, besök på barnakuten och annat skoj så är vi äntligen på banan igen!
    Jag började jobba i februari och planen var att jag skulle jobba heltid till augusti och maken skulle vara hemma, men han fick sitt drömjobb så det blev ändrade planer... Nu i maj är jag ledig två dagar i veckan och sen tar jag 100% föräldraledigt juni, juli och augusti! Gött ska det bli!
    Alma är nu ett och världens charmigaste lilla tjej! Arvid är tre och pratar oavbrutet! ð???
    Vad hände med tiden? Vill stoppa lite ibland...
    Hoppas ni alla mår toppen!
    Kram

• DonaAna

Vad hemskt med utomkveds! Men så roligt att allt är bra den här gången - stort grattis!!!

• DonaAna

Men vad kul Monchichi!!! Grattis!
    Kroppen har lärt sig hur det funkar nu... ;)
    När är det dags?

• DonaAna

Ja, jag jobbar 75% vilket är skönt. Skruttarna går på förskola och trivs kanon där.

Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop