Inlägg från: Trollmamma till 4 |Visa alla inlägg
  • Trollmamma till 4

Fortsättning - nu som mammor allihop

Hoppas allt är bra med er alla

Här knallar det på som vanligt

Johannes hade 1 års kalas i helgen och han smakade på sin tårta i alla fall  

Jag är mammaledig fram till augusti så om nån vill/kan träffas så hojta till, vore trevligt att träffas igen  

PS: Majjssan77 va mitt nick tidigare! 

Mamma till 4
  • Trollmamma till 4

Halloj!!

Var är ni alla?

Hoppas allt är bra mer och era små  

Mamma till 4
  • Trollmamma till 4
    Monchichi skrev 2012-02-11 13:00:11 följande:
    Trollmamma till 4: Grattis i efterskott till J! Hurra! Hur har han det med mat och mage nu för tiden? Jag jobbar ju heltid nu och har svårt att ses tyvärr. Har du något jobb på gång i augusti eller letar du jobb? För visst sökte du jobb när du var gravid?

Jag tror säkert också att du kommer in i jobbet fort när du väl börjar. Det gjorde iaf jag. Det tråkigaste är ju att lämna barnen hemma och själv gå iväg hela dagen. Jag jobbar för övrigt på samma ställe som du nu, har fått uppdrag där som jag trivs mycket bra med!

Ha det så bra alla!           
    Tack

J äter lite bättre men vi har kommit på att han gillar inte att svälja så det är möjligt att han har någon form av sväljfobi.. Sen hatar han att bli kladdig om fingrarna vilket hämmar hans matintag dessvärre!

Jag letar fortfarande efter jobb men svårt att finna något just nu.. Jag ska ner till arbetsförmedlingen och skriva om mitt CV samt meddela när jag kan börja jobba

Min sambo kan ta ut föräldraledighet om det dyker upp nåt jobb innan dagisstart i augusti.. Förhoppningsvis så finns det plats på dagis i augusti men det kan tydligen vara svårt sa dem när jag ringde till placeringsassistenterna..

Har ni dagisplats?

Va skönt att jobba men förstår att det känns motigt att gå iväg när alla är hemma! Kram
    Linny79 skrev 2012-02-14 13:07:38 följande:
    Hej tjejer!

Dante blev 1 år här förra fredagen... Herregud! Vi kalasade för fulla muggar!På söndag fyller min stora 6 år! Då blir det kalas igen! =) 

Hoppas ni alla mår bra!

Kram på er! 
    Grattis till D i efterskott

Å grattis till eran stora som fyller snart oxå

Hur är det med ditt ansikte Linny? Har det blivit bra nu? Kram
    Linny79 skrev 2012-02-14 13:11:45 följande:
    Mina barn kommer vara med i Västerås tidning på lördag eftersom de fyllt/fyller år.. Har lagt in den här bilden Söt va!? Inte så lätt att fånga båda på bild!

Fin bild

97 03 03 11
  • Trollmamma till 4
    Linny79 skrev 2012-02-15 21:46:19 följande:
    Mitt ansikte är väl lite bättre, tack för att du frågar..

Jag har fortfarande en bit kvar, gör mina övningar som jag ska.. Men jag är glad för det som blivit bättre för det var riktigt illa... De som inte känt mig förrut skulle nog inte tänka på det så mycket... Men de som känner mig ser att det är nåt konstigt... Kommer nog få leva med det länge... Om jag nånsin blir återställd återstår att se..

Va skönt att det är bättre
    97 03 03 11
  • Trollmamma till 4
    Malin F skrev 2012-03-19 16:19:42 följande:
    Ååå vad länge sen jag var här! Tvillingarna tar all min vakna tid. Tänk att dom redan är 1 år o två månader drygt. Underbara killar! Och stora tjejen har hunnit fylla fem!

Hoppas ni har det bra allihop!!
    Kram!
    Hej

Javisst går tiden fort!!!

Min lillplutt blir 14 månader snart

Allt bara fint, hoppas ni också har det bra

Kram 
    97 03 03 11
  • Trollmamma till 4
    DonaAna skrev 2012-03-20 16:17:56 följande:
    Och här firar vi ettårsdag om en vecka!
    Kul

Grattis i förskott till A

Har ni sökt dagisplats? Eller ni kanske har fått en plats redan?

Jag sökte till 6 augusti men fick plats den 14 augusti,,,känns konstigt att min lille ska börja dagis om 5 månader! 
    97 03 03 11
  • Trollmamma till 4
    DonaAna skrev 2012-03-22 14:24:42 följande:
    Tack!

Vi fick erbjudande om förskoleplats igår men har inte bestämt oss än, funderar på att söka på en annan förskola. Har nån vecka till att fundera. Ja, det är lite konstigt att dom snart börjar på dagis! Vi kör från 27 augusti eller runt då.
    Ok!

Vi fick inte på de 2 första dagis vi sökte just för att det inte fanns plats men ring å fråga om det är just i skultuna ni vill ha dagisplats.
    97 03 03 11
  • Trollmamma till 4
    Smiley skrev 2012-06-04 12:41:39 följande:
    Har sparat den här tråden bland mina favoriter under ganska lång tid nu. Ni alla blev ju i princip gravida samtidigt, och jag blev lite ensam kvar i den gamla tråden, och hoppade vidare till en annan tråd. Men vet ni vad? Äntligen så har jag gått och blivit gravid! Vi gjorde IVF i vintras som misslyckades, och ett till i mars som lyckades. Är idag i v 11+6, och imorgon blir det alltså 12+0. Känns helt underbart!

Hoppas att ni tjejer mår bra och att era bebisar, som kanske inte är så små bebisar längre, mår bra.

Kram Anna, aka Smiley   
    Åhhhh stort grattis till erHjärta
  • Trollmamma till 4
    Monchichi skrev 2012-06-09 20:30:47 följande:
    Vi har lyckats med en spontan graviditet! Det trodde jag aldrig jag skulle skriva med min bakgrund. Men det gick. Och inte nog med det, i torsdags på UL fick vi se TVÅ(!) krabater sparka på varann! Tokig kroppen kan vara; ingenting, ingenting, tvillingar!

Grattis!!!

• Trollmamma till 4
    Monchichi skrev 2012-06-17 20:11:30 följande:
    Tack snälla ni! Det känns onekligen som en utmaning men en angenäm sådan!
    Det är en utmaning men dock så kul

Dubbel glädje  
  • Trollmamma till 4

Hej!!

Hur är det med alla?

Här knallar det på. Jag började jobba i Maj så sambon är hemma med J

Han börjar på dagis på måndag och det ska bli spännande  

• Trollmamma till 4
    DonaAna skrev 2012-08-08 18:57:13 följande:
    Hej! A börjar också dagis på måndag, ska bli spännande!

Vill ni veta nåt skoj? Jag är gravid! Är bara i v 6 men om allt går bra så blir det bebis i början på april. Vi planerade egentligen inget barn till men det är så klart superskoj! Konstigt att det först kan ta två år att bli gravid och sen händer det bara så där...
    Vi är fortfarande lite förvånade.
    Stort grattis{#emotions_dlg.flower}
  • Trollmamma till 4
    Stickan skrev 2012-08-21 22:13:57 följande:
    Hej allihop!

Hur går inskolningen på förskolan? S började också förra veckan och det verkar gå hyfsat. Hon var ledsen när jag gick i morse och hon åt inte så mkt till lunch, men sen sov hon 2 h när hon kom hem så jag tror det berodde på att hon var trött. Hon vaknade ca kl 07.00 och det är för tidigt för henne, håll tummarna att hon sover till kl 8 imorgon!

Monchichi: Stort grattis igen och jag hoppas att du mår bra trots att du är några storlekar större. Jag tycker att det är så häftigt hur kroppen kan spela ett sånt spratt Jag börjar jobba 3/9 så nu är det verkligen slutspurt och det känns både bra och dåligt. Vi får höras snart!
    Hej

Hoppas det kommer gå bättre nästa vecka för S Stor omställning med dagis.

J hann gå 1½ vecka på inskolningen sen blev han sjuk.. Jätteförkyld Så det bli 2 dagar extra inskolning då han missade litegrann.

Hoppas ni alla mår bra!  
  • Trollmamma till 4
    Monchichi skrev 2012-10-08 17:09:14 följande:
    Hejsan!

Nu är tvillingarna här. De kom i v. 34+3, 1 oktober, efter vattenavgång och snitt. Hade hoppats föda vanligt men det var för riskfyllt i sätesläge vid denna tidpunkt. De vägde 2525 respektive 2306 gram och mår bra, två prinsessor! Vi ligger på neonatal tills de kan äta ordentligt, men jag längtar hem som en tok efter mina andra prinsar.

Jag hann iaf jobba klart denna gång, men mycket mer än så var det inte. Fick helgen hemma också och sen var det dags.

På bilden testar tjejerna nya modet på solbrillor

DonaAna: Härligt med RUL att se fram emot!

Linny79: Vad kul att se dig och att allt verkar bra med er!

Kram till alla!

Åhhh vilka sötnosar

Stort grattis!!!!!!!!!!

Tänk när mina va så små!

Ta hand om er nu       

• Trollmamma till 4
    Smiley skrev 2012-12-06 20:12:52 följande:
    Hej tjejer!

I går kom hon, vår efterlängtade dotter! Hon vägde 2985 g och var 47 cm lång och kom 13 dagar för tidigt. Nu njuter vi av vårt nya liv tillsammans som familj :)

Kram på er!
    Stort grattis!!!!!{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop