Inlägg från: Trollmamma till 4 |Visa alla inlägg
  • Trollmamma till 4

Fortsättning - nu som mammor allihop

Monchichi: Svalgröntgen visade inga fel Tack för att du fråga

Idag drog jag matsonden för att J har fått en annan sond som mäter PH:t i magen och den ska mäta surhetsgraden samt så syns det även om magmunnen inte fungerar som den ska.

Sen har bebisar reflux lite till mans så dem har vissa riktlinjer att gå efter.

Har växer å utvecklas som han ska Han väger 8700 gram å är 75 cm så det är dem nöjda med för han ska vara utan matsonden i ca 2 dygn för att se om han börjar äta själv så då gör det inget om han går ner lite i vikt iom att vikten är så bra.

Skulle oxå vilja gå på ÖF men det känns lite jobbigt med J:s sond (känner mig lite isolerad) man får så mycket frågor och folk tittar och det tycker jag är jobbigt tyvärr.. Sen undrar ju såklart dem små vad J har i ansiktet så då vill dem känna och då finns risken att dem råkar dra i sonden (även fast man är med hela tiden så är ju barn så snabba;) )

Mamma till 4
  • Trollmamma till 4
    Stickan skrev 2011-09-25 19:20:10 följande:
    Hej!

Allt är bra med oss med. S har börjat hasa sig fram, tar i diagonalt med en arm och en fot, och det ser jätteroligt ut. Får se om hon fortsätter så eller går över till att krypa på riktigt

Vi har varit på sångstund på Skallberget och på Pinglan förra veckan och jag ska försöka komma iväg dit nästa vecka också, om det inte styrs upp en träff på någon annan ÖF!?

Jag börjar jobba 2/1 och det känns som att tiden rusar iväg och att det snart är dags. Känns både tråkigt och roligt
    Va gulligt Att dem kan ta sig fram hur som helst är ju helt otroligt

J ligger mest å sprattlar men han rullar sig fram när han vill åt något..
    Mamma till 4
  • Trollmamma till 4

Monchichi:

PH sonden satt 24 timmar och än har inget svar kommit.

J va utan matsond i 2 dygn och det gick inge bra Han åt på 2 dygn knappt 500 ml välling, några tuggor mat så han rasa i vikt, 430 gram på 2 dagar..

Han vill inte äta (matvägrare är diagnosen) så han har sond igen så nu går han upp som ska igen iaf
    J är matintresserad men inte ätintresserad..

Hur går det för er å maten då

Mamma till 4
  • Trollmamma till 4

Monchichi: Han blir inte hungrig så vi testar med allt så att han ska få hungerkänslor men det är svårt tyvärr!

Han är en matvägrare tyvärr..

Han är hur nöjd och glad som helst ändå

Mamma till 4
  • Trollmamma till 4
    Lexie: Nej tyvärr!
    Mamma till 4
  • Trollmamma till 4
    Monchichi skrev 2011-10-16 21:15:13 följande:
    Majjssan: Knepigt, minst sagt! Men går det att vänta ut honom på något vis så han blir arg av hunger, och fattar kopplingen när ni vill peta i honom? Eller hinner han gå ner för mycket i vikt då?

Jag funderar på Skallbergets ÖF eller Vallby ÖF imorgon fm, någon som vill hänga på?
    J hinner gå ner för mycket i vikt tyvärr.. Å då blir han slö och orkar inte äta för det!

Men nu i 2 dagar har han ätit ca 60 ml själv samt några teskedar purè vid varje måltid Så det är en stooooor förbättring
    Mamma till 4
  • Trollmamma till 4
    DonaAna skrev 2011-10-19 23:15:36 följande:
    Heja J!
    Tack
    Mamma till 4
  • Trollmamma till 4

Hej tjejer!

Hur är det med er och barnen? Hoppas allt är bra

Mamma till 4
  • Trollmamma till 4

Hej tjejer!!

Hoppas allt är bra med er och era små

Vi har haft en del förkylningar som har gått runt i familjen men nu verkar det stabilisera sig hoppas vi

Johannes äter bättre själv nu men envisas med att inte äta så mycket.. Men det går åt det bättre hållet i alla fall nu när han har fått tänder i överkäken oxå..

Han härjar runt för fullt här Så mysigt!

Monchichi: Din lille fyller/har fyllt 1 år?

Min fyller nästa månad, va har tiden tagit vägen?

Kram å god jul på er alla!!

Mamma till 4
  • Trollmamma till 4
    Linny79 skrev 2012-01-05 11:02:35 följande:
    Hej Vänner!

Jag vart tar tiden vägen!

Min Dante är nu 11 månader! Helt otroligt!
    Han går sen en månad tillbaka... Men har han bråttom så kryper han, går fortare så...  ;)

Jag har ju jobbat sen i september och om en månad så börjar pappa jobba med, då blir Dante en del av barngruppen =) Ska bli kul men oxå tufft då jag har två 1 åringar som dagbarn med, två killar!
    Blir ett tufft år skulle jag tro men vad roligt de tre ska ha, växa upp tillsammans! 

Vi har varit sjuka väldigt mycket! Mest Dante... Nu har han hostat och snorat i över en månad... Äter dåligt.. HAn har gått ner från stadiga 12 kg till 10,5 kg... stackars! Vi får hoppas det vänder snart. läkarna vill inget göra då de menar på att det är ett virus, långdraget sådant =(

Hoppas ni får vara friska!

God fortsättning på er! 
    Va kul att Dante går redan Johannes ställer sig upp  och står utan stöd men han vill inte gå

Va tråkigt att eran lille har varit sjuk så länge Inte kul med matvägrande barn!!
    Är Dante pigg och glad trots att han har gått ner så pass? Läkarna anser nog att 10,5 kg inte är en dålig vikt men om han fortsätter neråt så skulle jag kontakta barnmottagningen själv.

Vad för läkare har ni pratat med?

Hoppas det vänder snart!

Kram på er!
    Mamma till 4
Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop