• Anonym

Hatar jobb

Nu kommer det över mig igen, varje kväll när jag ska gå och lägga mig blir jag rejält deprimerad över att det är jobb igen på morgonen. Tar det aldrig slut, nästan vareviga jävla dag. Jag tittar på klockan en gång i minuten när jag jobbar, räknar ner tiden till rast, lunch, rast och sen äntligen får jag gå hem, laga mat, diska, städa och försöka titta på nån serie innan det är läggdags igen och eländet börjar om. Jag orkar inte mer, det spelar ingen roll vilket jobb jag har jag ledsnar ändå på en vecka. Jag pluggade nyligen och det var helt okej i en månad ungefär sen blev jag sönderstressad för att ångesten åt sig in på kvällarna med.

Vad är det med er supermänniskor, varför tar inte bara alla livet av sig? Det finns saker jag älskar med mitt liv men de sakerna har jag nästan aldrig tid för. Är det något jag ser fram emot så slavar jag på jobbet för att få pengar, och får ångest om jag någon gång unnar mig något för jag tänker på vad jag var tvungen att uthärda för att f¨å dem och sen slösar jag dem bara för nöjet.

Jag tycker inte det är rättvist alls. Jag och sambon bor i hyresrätt, han pluggar nu och får inga pengar. Så jag jobbar mer än heltid men pengarna räcker endast knappt ändå. Vi sliter år ut och år in men aldrig så kommer vi någonstans, vi blir bara fattigare känns det som. Jag kan inte komma på ett enda jobb jag skulle tycka vara kul, eller ens uthärdligt..

• Svar på tråden Hatar jobb
  • emchristina
    Anonym (bonden) skrev 2011-05-19 09:32:36 följande:
    Jag kände precis som du gör när jag slutade plugga och började jobba på kontor. Det var en ren plåga att ta sig dit. Det var en plåga varje morgon och det var en plåga att sitta där i kontorslandskapet och höra allt jävla tjatter om pojkvänner och sommarstugor. Det var trist att sitta vid en dator hela dagarna och bara se betong genom fönstret och komma hem och vara genomslut i huvudet.
    Jag ledsnade snabbt. Blev bara kvar några månader. Sedan sadlade jag om och blev bonde. Visst, jag har egentligen världens skitjobb. Arbete sju dar i veckan året om, uselt betalt. Ingen semester. Tungt och smutsigt arbete hela dagarna och arbetsdar som ibland blir över tolv timmar långa. Men jag älskar det.
    Kroppen är helt slut när jag väl kommer in på kvällen och det är superskönt. Jag kan ägna den lilla fritid jag har åt studier och sånt. (pluggar på universitetet vid sidan av)

Jag måste hålla med psychonaut. Om man hittar ett jobb man verkligen brinner för så känner man inte sådär längre. Du kanske skulle fundera över att sadla om till något du är intresserad av på ett annat sätt? Fundera utifrån dina intressen och hobbies.
    Skulle fasen trivas med det jobb du har jag också :) Finns inget bättre än att ta hand om en massa djur hela dagarna <3 Det bästa som finns.
  • Lavish

Tja så kände jag när jag hade ett jobb som sög och livet allmänt var bajs.

Sen dess har jag provat att ha jobb som jag älskar och ett liv jag trivs med. Då kände jag inte så. Nu är jag föräldraledig och dagarna är mest kaos än så länge. Attityd är en del, försök se det positiva. Men är jobbet bajs så är det.

• Anonym

Det finns en sak jag skulle tycka var kul att arbeta med, och det är att få arbeta som limnolog eller liknande. Sitta och undersöka nya, eller oupptäcka fiskarter i nån regnskog någonstans. Det är mitt dröm jobb.

Men mitt dröm liv, det är att jag och min sambo bor i Sverige, har barnen hemma och inte på dagis, är ute mycket och bor på landet.

Så när någon listar ut hur jag ska klara av att vara i regnskogen från 06.00-13.00 ungefär och sen resten av dagen och natten i sverige, då skulle jag bli väldigt tacksam.

och jaa jag är vldigt bestämd på att det är det enda jag vill. jag vill inte jobba på zoo eller bondgård, som marinbiolog på nått kontor eller på en båt i sverige..Och jag vill verkligen inte bo i ett annat land än sverige. Så jag sitter fast.

När jag pluggat ett tag kände jag mig också supermotiverad av att börja jobba och sökte jobb med stor entusiasm, men en vecka in efter jag börjat så vill jag över en bro.

Och jag insåg idag att det inte är arbetsuppgifterna som är problemet. Det som är problemet är att jag ser jobbet som ett måste, ett måste för att få pengar. Vad jag än gör på dagarna så kommer jag att ha måsten. jag är dålig på alla måsten, att duscha, att städa...Så fort något blir ett krav så blir det en blovk i mitt huvud och jag får extrem ångest över att jag måste göra det.

När jag var arbetslös och inte hade några måste var jag mestadels glad, men jag hade fortfarande måste på att söka jobb, att städa hemma, att träffa släktingar och vänner för helt plötsligt så hade jag ju "tid". Tillochmed saker som att raka ben eller fila naglar eller shoppa en ny tröja blev måsten för mig, det var saker jag skapat som egna måsten. och hur jag inte skapar måsten vet jag inte.-

• HannaS86

Meningen med livet är ju egentligen stt göra det bästa möjliga av det.. Och eftersom jag tycker det var en jäkligt hård insikt att komma fram till väljer jag att inte skaffa några barn som ska tvingas komma till samma hårda insikt själva ;)

• HannaS86

Emchristina du kanske skulle säga upp dig och börja som piga hos bonden? Bara mat, husrum o nån tusenlapp i månaden så du kan åka på semester nån gång så är lyckan gjord ;)

• Anonym

jobb imorngon igen, jävla skit.

• Ramborg

Välkommen till verkligheten. Stå ut och tänk på semestern, eller hitta ett annat jobb. Det får de flesta göra.

"Så länge du inte VILL jobba så är du sjuk och ska vara sjukskriven..." Jo tjena... Konstigt att Försäkringskassan ifrågasätter såna "diagnoser"?

• Anonym
    Ramborg skrev 2011-05-29 23:38:05 följande:
    Välkommen till verkligheten. Stå ut och tänk på semestern, eller hitta ett annat jobb. Det får de flesta göra.

"Så länge du inte VILL jobba så är du sjuk och ska vara sjukskriven..." Jo tjena... Konstigt att Försäkringskassan ifrågasätter såna "diagnoser"?
    Jag har en veckas semester det här året, tro mig det är det enda jag tänker på. Jag vet inte om det är så här för alla, vissa verkar ju gilla att jobba. Jag kan verkligen inte förstå det, det blir inte bättre av att byta jobb jag har alltid hatat att jobba.

gnällig kan ni kalla mig, men jag fröstår verkligen inte att vi lever såhär, vill bara ta livet av mig när det handlar om att plågas minst fem dagar i veckan och vara ledig högst två.
  • Anonym (S)
    Anonym skrev 2011-05-29 23:41:57 följande:
    Jag har en veckas semester det här året, tro mig det är det enda jag tänker på. Jag vet inte om det är så här för alla, vissa verkar ju gilla att jobba. Jag kan verkligen inte förstå det, det blir inte bättre av att byta jobb jag har alltid hatat att jobba.

gnällig kan ni kalla mig, men jag fröstår verkligen inte att vi lever såhär, vill bara ta livet av mig när det handlar om att plågas minst fem dagar i veckan och vara ledig högst två.
    Jag kan bara hålla med, känner exakt samma. Fyfan alltså, rent ut sagt. För mig skulle det vara nog att jobba varannan dag, mån-tis-tors. Om man bara kunde få samma inkomst för det. Men det lär man väl knappt överleva på, suck.
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2011-05-29 23:45:36 följande:
    Jag kan bara hålla med, känner exakt samma. Fyfan alltså, rent ut sagt. För mig skulle det vara nog att jobba varannan dag, mån-tis-tors. Om man bara kunde få samma inkomst för det. Men det lär man väl knappt överleva på, suck.
    mm men det värsta med helgen är att på söndagen är man så less för att man ska jobba på måndag igen att man har ångest och kan inte njuta av dagen.och fy fan om man inte njuter på sin enda lediga dag då hatar man sig själv för att man inte hunnit gjort nått kul.
Svar på tråden Hatar jobb