missborderline skrev 2011-05-15 16:17:07 följande:
Hej Tack att du svarade.
Jag har haft svårt att behålla min partner eftersom jag ältar gammalt. Om hans tidigare flickvänner om han varit mer generös mot dom. Varför dom förlova sig och inte vi osv.
Jag hittar alltid fel för att få fram att jag är oälskad och att jag inte duger.
Har aldrig känt att jag har dugit för någon varken för vänner eller för familj eller pojkvän.
Det låter som du har kommit otroligt långt med dig själv. Låter inte alls som du har den problematiken längre.
Jag kan uppleva mig själv som att det går i vågor att ibland är man mer borderline och ibland mindre det är periodvis.
Men jag är inte den personen som vill acceptera att det ska vara så här. Jag vill inte ha kaos längre i mitt liv.
Vill inte bara se att varenda relation går åt skogen. Eller att jag inte orkar jobba eller att lägenheten faller ihop till ett stort kaos och röra så man inte kan ta hit en enda människa.
Jag har kämparglöden men jag måste bli sparkad i röven för att ta mig för något.
Det enda jag klarar av i mitt liv just nu det är att sköta mitt jobb.
Allt annat som lägenhet och sånt går åt skogen.
Har du någon relation nu?
Har det blivit bättre för dig med åren som en del säger att det blir?
Hur ser ditt liv ut idag.
Mvh Vilsna tjejen
Känner igen mycket av det där. Men jag är inte helt säker på att jag hade borderline, jag har ADHD också och de diagnoserna har nog korsat varandra mycket. Säker kan ju ingen vara. Men jag var precis likadan. Svartsjuk in i döden på ex han knappt mindes namnet på och detta vidriga ältande.
Jag har perioder fortfarande. Särskilt när jag är stressad, har PMS (låter lite som ett skämt men hormonsvängningarna är hemska), om jag har ekonomiska problem, känner mig otrygg, osäker mm.
Jag har en relation nu, som uppkom mitt i kaos, men det har varit stabilt länge och efter några år ska vi nu bilda familj, köpa hus, gifta oss mm. Jag är fortfarande överkänslig ibland, men kan lägga band på mig och senare inse att jag överreagerat.
Jag äter idag inga mediciner alls och mådde på många vis sämre av det psykiatrin erbjöd mig, dvs ältande av gamla problem i terapi och massvis av piller av alla de slag. Jag blev väldigt självdestruktiv och hamnade totalt på botten innan jag nog någonstans själv insåg att jag skulle dö väldigt hemskt om jag fortsatte hata mig själv på det sättet jag gjorde.
Jag är ju nu 32. De säger ju att det ibland kan försvinna lite med åren och blev friskförklarad för ganska längesedan nu efter att jag varit stort sett symptomfri i flera år. Är som en helt annan människa nu. Och vet inte exakt vad jag gjorde för att det skulle bli så. Kan inte säga att läkarna hjälpte mig. De stängde av mig för behandlingsvägran när jag ville dra ner på medicinerna och en annan tog tre år senare vid när jag redan mådde mycket bättre.
Mellan 20-27 var det värst från och till. Hade det ibland bra men ofta var det ett stort hysteriskt mörker.
Om jag inte skulle svara här så kan du skicka PM också om du vill.
Jag tror verkligen att du kan må bättre!