Fluffskalle skrev 2011-05-15 15:00:10 följande:
Om man inte dör tillsammans av ålderdom t ex så tar alla relationer slut. Du har tydligen haft flera relationer och dina problem har kanske hjälpt till att förstöra dina förhållanden, men det var ju också kärleksrelationer?
Jag har haft borderlinediagnos, som jag iofs inte vet om den stämde, men den relation jag hade då, när jag var sjuk, varade i sju år och var svår och problemfylld men väldigt vacker och äkta kärlek. Jag valde till slut att göra slut med honom bl a för att jag kände att jag orsakade honom stor sorg. Ett bra beslut i efterhand. Så håller med i det. Man kan nog kräva för mycket av sin partner när man inte mår bra. Men det var ju också ett förhållande lika mycket ett förhållande som andras!
Det går nog utan att det blir katastrof, men själv tror jag att man ofta med mycket problem och destruktivitet mår bra av att bara ta hänsyn till sig själv, ta hand om sig själv, hela tiden fråga vad man själv egentligen vill göra, vill känna, vill tänka. Inte hela tiden tänka hur han ska reagera mm.
Tror att man kan bli för beroende av sin relation om man har problem som t ex borderline.
Hej Tack att du svarade.
Jag har haft svårt att behålla min partner eftersom jag ältar gammalt. Om hans tidigare flickvänner om han varit mer generös mot dom. Varför dom förlova sig och inte vi osv.
Jag hittar alltid fel för att få fram att jag är oälskad och att jag inte duger.
Har aldrig känt att jag har dugit för någon varken för vänner eller för familj eller pojkvän.
Det låter som du har kommit otroligt långt med dig själv. Låter inte alls som du har den problematiken längre.
Jag kan uppleva mig själv som att det går i vågor att ibland är man mer borderline och ibland mindre det är periodvis.
Men jag är inte den personen som vill acceptera att det ska vara så här. Jag vill inte ha kaos längre i mitt liv.
Vill inte bara se att varenda relation går åt skogen. Eller att jag inte orkar jobba eller att lägenheten faller ihop till ett stort kaos och röra så man inte kan ta hit en enda människa.
Jag har kämparglöden men jag måste bli sparkad i röven för att ta mig för något.
Det enda jag klarar av i mitt liv just nu det är att sköta mitt jobb.
Allt annat som lägenhet och sånt går åt skogen.
Har du någon relation nu?
Har det blivit bättre för dig med åren som en del säger att det blir?
Hur ser ditt liv ut idag.
Mvh Vilsna tjejen