Byta till NAN 2 när killen är 3 månader?
Just nu använder vi NAN 1 och vi ger 210 ml varje 2e och halv timmar. Tänkte om NAN 2 skulle fungera bättre och göra honom mätt länge?
NAN 2 är ju till dom som är 4 månader gamla och uppåt.
Vad tror ni?
Just nu använder vi NAN 1 och vi ger 210 ml varje 2e och halv timmar. Tänkte om NAN 2 skulle fungera bättre och göra honom mätt länge?
NAN 2 är ju till dom som är 4 månader gamla och uppåt.
Vad tror ni?
Kan inte svara på vad skillnaden är på dom båda, har du testat med att ge lite mer ersättning om han inte blir mätt?
Jag skulle gissa på att det är ingen större fara, men jag har bara gått på min egna känsla när det kommer till min dotter. Man känner sina egna barn bäst. Kolla med BVC annars om ni inte får göra 50/50 som en mjuk övergång? Det kan ju vara ett alternativ?
Hoppas det löser sig för er! =)
Skillnaden mellan de två, är att NAN2 innehåller mer järn. Varför den rekommenderas just från 4 månader vet jag inte riktigt, kanske har det att göra med att man kan bli hård i magen av järn? Det påverkar i alla fall inte mättnadskänslan, och att äta var 2,5:e timme tycker jag låter rätt normalt.
Byt inte rätt av min blev Steeenhård i magen. Börja med 1 skopa av 2an resten 1an och gör en snygg övergång. Lite rapsolja i skadar inte.
Eller varför inte köra nan pro 1 som är upp till 6 mån från födsel. Innehållet bifidus som hjälper tarmen lite
Jag tycker det verkar mkt, att äta så mkt 2.5 timme mellan? Asså inte mkt mat men ofta.. menar inte att han får för mkt, men som du säger så borde han kanske få ngt som håller honom mätt lite längre.
Vår son, nu är alla olika, det vet jag, men han äter ca 150 ml var 4 de timme.. En gång per dag äter han 180 ml.. Men han är nöjd så. ;) Kan du inte börja med gröt? Det finns ju för 4 månader...
Ja, min son har alltid varit så. Äter mycket. :) Testar man ge honom lite mindre gnäller han hela tiden.
Synd att NAN 2 inte mättar mer.. Gröt sade någon. Får man ge "mat" redan nu? Jag är rädd att sabba hans mage.
Nan pro 1 mättar bättre eller?
Innan åt Ronja 180-210 var 4e timma nu äter hon 150 högst var 3e i stället. Orkar inte räkna men känns som det är mindre. Hon är 4,5 mån och äter 0-1 gång på natten.
Får ibland gröt 1 gång på dagen i stället för ers.
Jag började med gröt 3,5 månad. Började smått för min tjej spyr som F**. Men började smått om nu en månad senare äter hon en port med katrinplommon i. Gäller ju att inte chocka lilla magen utan allt ska smygas in.
Han spyr också galet mycket. Därför provade vi ge lite mindre men det gick ej så bra. :)
Har en tid hos BVC på torsdag. Får fråga då. :)
Hon spyr liksom lika mycket även om vi ger mindre.. Skit jobbigt. Har provat althera med som är mjölkfritt.. Är nog nån reflux variant.. Slå på Google. Ska börja lite lätt med välling då det bör vara snällare än gröt. Ska kolla med BVC först.
BVC har sagt att det är ok att börja med gröt men jag tvekar lite ibland. Vad är det värsta som kan hända när man ger gröt tidgare?