Byta till NAN 2 när killen är 3 månader?
Just nu använder vi NAN 1 och vi ger 210 ml varje 2e och halv timmar. Tänkte om NAN 2 skulle fungera bättre och göra honom mätt länge?
NAN 2 är ju till dom som är 4 månader gamla och uppåt.
Vad tror ni?
Just nu använder vi NAN 1 och vi ger 210 ml varje 2e och halv timmar. Tänkte om NAN 2 skulle fungera bättre och göra honom mätt länge?
NAN 2 är ju till dom som är 4 månader gamla och uppåt.
Vad tror ni?
Ja, min son har alltid varit så. Äter mycket. :) Testar man ge honom lite mindre gnäller han hela tiden.
Synd att NAN 2 inte mättar mer.. Gröt sade någon. Får man ge "mat" redan nu? Jag är rädd att sabba hans mage.
Nan pro 1 mättar bättre eller?
Han spyr också galet mycket. Därför provade vi ge lite mindre men det gick ej så bra. :)
Har en tid hos BVC på torsdag. Får fråga då. :)
BVC har sagt att det är ok att börja med gröt men jag tvekar lite ibland. Vad är det värsta som kan hända när man ger gröt tidgare?
Ja, jag tror att vi provar med rapsolja först. Blir han ej nöjd, då får vi prova med gröt.
Nu har han sovit sen klockan 2. :) Måste vara hans längsta tid utan mat på 1 månad.
Vi provade ge lite gröt för någon timme sedan och han åt kanske 2-3 teskedar. Sedan ville han ha ersättning istället. Skulle vara jätteskönt att slippa torka bort när han kräks + byta kläder varje timme. :)
Vi skyndar långsamt :)
Vi gav honom risgröt förut.. Skulle kanske ha tagit havregröt?
Och nu har han spytt minst 10 gånger. :) Han är iallafall mätt nu och sover.
Vad är förtjockningsmedel för något? Låter lite "farligt".
Han ökar massor i vikt. När vi var och vägde honom förra veckan vägde han 7250 gram. (födelsevikten var 3580 gram)
Trots att han spyr galet mycket.
BVC sade att han växer fort och därför behöver han mer mat så det kan vara bra att börja smått med gröt.
Idag har han ej bajsat fast han har gjort det varje dag i två veckor nu. Misstänker att det beror på gröten så idag har vi ej gett gröt.
Han har spytt mer idag och velat ha mat med 1,5h emellan så jag får maila till BVC och fråga lite om thicken up och några råd. :)
Vi är fortfarande på 210 ml. Det låter rätt mycket om man matar varje 1,5e h. :)
Vi provade med katrinplommon + gröt och killen älskade det. Han åt en matsked ungefär och han bajsade normalt. :) Får ge gröt på kvällarna eftersom han spyr galet mycket på sin kudde. Jag hoppas att gröten gör honom mätt och då blir det ju lite mindre ersättning. Då blir kudden ej så hemskt blöt. :)
Glömde bort att maila till BVC men skall maila på måndag.
Känns lite konstigt att säga att han spyr jättemycket när sjuksköterskan på BVC frågade om allt hade gått bra etc. Vi trodde att det var normalt att bebisar spyr såhär mycket.
Men nu har vi insett att killen är en kräkbebis. :)
Tack för tipset, sasty! Killen är mycket gladare nu.