Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

Byta till NAN 2 när killen är 3 månader?

Byt inte rätt av min blev Steeenhård i magen. Börja med 1 skopa av 2an resten 1an och gör en snygg övergång. Lite rapsolja i skadar inte.
    Eller varför inte köra nan pro 1 som är upp till 6 mån från födsel. Innehållet bifidus som hjälper tarmen lite

• thegoddess

Innan åt Ronja 180-210 var 4e timma nu äter hon 150 högst var 3e i stället. Orkar inte räkna men känns som det är mindre. Hon är 4,5 mån och äter 0-1 gång på natten.
    Får ibland gröt 1 gång på dagen i stället för ers.
    Jag började med gröt 3,5 månad. Började smått för min tjej spyr som F**. Men började smått om nu en månad senare äter hon en port med katrinplommon i. Gäller ju att inte chocka lilla magen utan allt ska smygas in.

• thegoddess

Hon spyr liksom lika mycket även om vi ger mindre.. Skit jobbigt. Har provat althera med som är mjölkfritt.. Är nog nån reflux variant.. Slå på Google. Ska börja lite lätt med välling då det bör vara snällare än gröt. Ska kolla med BVC först.

• thegoddess
    Jouy skrev 2011-05-15 20:11:37 följande:
    BVC har sagt att det är ok att börja med gröt men jag tvekar lite ibland. Vad är det värsta som kan hända när man ger gröt tidgare?
    man kan blanda i lite katrinplommonpure i gröten. ronja är just nu jäkligt hård även av ersättningen mn hon är förkyld med kanske därför men därför ger vi ingen gröt nu. hon blir ännu hårdare av gröten. så börja kanske med inte mer än en halv port om du ska prova.
Svar på tråden Byta till NAN 2 när killen är 3 månader?