• Haanky

Astrid Lindgren figurer

Ja vad kan ni om Astrid Lindgrens figurer?? Astrid Lindgren är en av mina favoriter och har alltid älskat hennes filmer!!! Jag älskar fortfarande att titta på dem :)
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Astrid Lindgren figurer
  • fluu

Surprise,alla rätt! Men jag är inte förvånad,jag är STOR nörd :D

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Haanky

åhh samma här :) är ett stort fan av alla dessa härliga filmer och karktärer!!!!

• fluu

Jag med! Och av hur själva filmerna är gjorda. Jag gick filmgymnasium och gjorde dokumentärer,analyser och skrev uppsattser om både böckerna och filmera:)  Man kan aldrig bli för gammal för Astrid!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Haanky

Vad kul!!! Nä det är det som är så bra med hennes berättelser!! man blir aldrig för gammal för dem och de kommer leva vidare för alltid!!! speciellt till min dotter :D

• norrlandsflicka

Alla rätt, men är ju stort fan. Har de flesta av filmerna. Sonen har precis börjat gilla Pippi. Tjatar hela tiden om Pippi, apa, häst.

• Haanky
    norrlandsflicka skrev 2011-05-05 22:40:04 följande:
    Alla rätt, men är ju stort fan. Har de flesta av filmerna. Sonen har precis börjat gilla Pippi. Tjatar hela tiden om Pippi, apa, häst.
    hihihi undrar bara va man kommer säga när de börjar klippa i sina kläder för att de kliar och sticks hihihi
  • norrlandsflicka
    Haanky skrev 2011-05-05 22:42:43 följande:
    hihihi undrar bara va man kommer säga när de börjar klippa i sina kläder för att de kliar och sticks hihihi
    Vågar väl inte låta honom se Lottafilmerna .
    Inte så bra med Pippi heller som dansar på bordet eller Emil som hittar på hyss. Försöker få han gilla Emil också nu för lite variation. Är lite less på Pippi efter att ha sett alla avsnitt massa gånger och sett igenom båda filmerna.
  • Haanky
    norrlandsflicka skrev 2011-05-05 22:49:59 följande:
    Vågar väl inte låta honom se Lottafilmerna .
    Inte så bra med Pippi heller som dansar på bordet eller Emil som hittar på hyss. Försöker få han gilla Emil också nu för lite variation. Är lite less på Pippi efter att ha sett alla avsnitt massa gånger och sett igenom båda filmerna.
    hihihih :) men man sätter ju igång fantasin efter filmerna iaf :D
  • norrlandsflicka
    Haanky skrev 2011-05-05 23:06:07 följande:
    hihihih :) men man sätter ju igång fantasin efter filmerna iaf :D
    Han är då så duktig på hitta på hyss redan så, han lär sig nog inget nytt.
    Trodde väl aldrig jag skulle bli less på Pippi iaf. Måste söka tills jag hittar nån annan Astrid Lindgren figur han kan gilla.
    Måste ju ha en anledning att kolla igenom filmerna igen, men faller det inte sonen i smaken så stänger han av TV:n.
    Reflekterade idag över att dom bytt ut Lilla Gubben i På rymmen med Pippi Långstrump. Det har jag inte upptäckt tidigare. Iofs så har jag ju inte sett filmerna efter tv-serien tidigare.
Svar på tråden Astrid Lindgren figurer