• Haanky

Astrid Lindgren figurer

Ja vad kan ni om Astrid Lindgrens figurer?? Astrid Lindgren är en av mina favoriter och har alltid älskat hennes filmer!!! Jag älskar fortfarande att titta på dem :)
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Astrid Lindgren figurer
  • blirmamma2012

10/10 vad annars, när det gäller världens bästa barnboksförfattare-guiz Glad

• Haanky
    norrlandsflicka skrev 2011-05-06 22:38:01 följande:
    Var inte han som märkte det utan jag .
    Han är bara glad för alla djur han ser. Sen är nog Pippi rolig också.
    Min man märkte idag att Kråkstorparn (Emil och Griseknoen) är samma skådis som Klang (Pippi). Märkligt vilka detaljer man missar. Hade det varit frågor om biroller hade det nog inte vart alla rätt inte.
    Är rätt nöjd, har fått se genom alla 3 Emilfilmerna. Sonen sitter inte still som ett ljus som han gör med Pippi men det går an att titta lite på iaf och han kan leka samtidigt.
    Nu är jag sugen på se Lotta och Madicken. De filmerna har jag inte sett på massvis med år, trots att jag har ägt dom några år åtminstone.
    ja det har du rätt i att han är.. såg på emil i förrgår och försökte placera vart jag sett honom förut ju!!!!!!!!! :)
    det är flera personer man ser återkommer i andra astrid filmer :)
  • norrlandsflicka
    Haanky skrev 2011-05-07 12:38:05 följande:
    ja det har du rätt i att han är.. såg på emil i förrgår och försökte placera vart jag sett honom förut ju!!!!!!!!! :)
    det är flera personer man ser återkommer i andra astrid filmer :)
    Japp, det verkar vara en del personer som återkommer.
    Olle Hellbom har ju regisserat rätt många av filmerna, han har väl hittat sina favoritskådespelare att jobba med. Duktig regissör är han då .

Funderar vilken skådespelare som varit med i flest olika Astrid Lindgren filmer. Kan det vara Allan Edwall? Han är då så bra i de olika rollerna han gör .
  • Haanky
    norrlandsflicka skrev 2011-05-08 23:43:04 följande:
    Japp, det verkar vara en del personer som återkommer.
    Olle Hellbom har ju regisserat rätt många av filmerna, han har väl hittat sina favoritskådespelare att jobba med. Duktig regissör är han då .

Funderar vilken skådespelare som varit med i flest olika Astrid Lindgren filmer. Kan det vara Allan Edwall? Han är då så bra i de olika rollerna han gör .
    det måste vara han :) man ser han ju i nästan alla hihih  ja tycker jag me att han är!!! :)
  • Boothwalker

10/10. Yey =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker

Hade en diskussion med en kompis om varför emil har brun mössa i filmerna när han har blå i böckerna och de man köper osv. Hon trodde han hade blå mössa. Och den filmen rullar hemma hos dem för jämnan =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Haanky
    Boothwalker skrev 2011-05-09 17:48:23 följande:
    Hade en diskussion med en kompis om varför emil har brun mössa i filmerna när han har blå i böckerna och de man köper osv. Hon trodde han hade blå mössa. Och den filmen rullar hemma hos dem för jämnan =)
    hahahah oj jag trodde tillomed att den va blå... mörkblå... kanske lite smutsig men inte brun.. hihihih
Svar på tråden Astrid Lindgren figurer