• Haanky

Astrid Lindgren figurer

Ja vad kan ni om Astrid Lindgrens figurer?? Astrid Lindgren är en av mina favoriter och har alltid älskat hennes filmer!!! Jag älskar fortfarande att titta på dem :)
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Astrid Lindgren figurer
  • Haanky
    norrlandsflicka skrev 2011-05-05 23:15:34 följande:
    Han är då så duktig på hitta på hyss redan så, han lär sig nog inget nytt.
    Trodde väl aldrig jag skulle bli less på Pippi iaf. Måste söka tills jag hittar nån annan Astrid Lindgren figur han kan gilla.
    Måste ju ha en anledning att kolla igenom filmerna igen, men faller det inte sonen i smaken så stänger han av TV:n.
    Reflekterade idag över att dom bytt ut Lilla Gubben i På rymmen med Pippi Långstrump. Det har jag inte upptäckt tidigare. Iofs så har jag ju inte sett filmerna efter tv-serien tidigare.

hahah vilken klipsk kille som märkte det!!! det måste jag se efter hihihi

vissa pippi filmer har jag sett för mycket så man får låta det gå ett tag innan man vill se dem igen:D

• norrlandsflicka
    Haanky skrev 2011-05-05 23:43:05 följande:

hahah vilken klipsk kille som märkte det!!! det måste jag se efter hihihi

vissa pippi filmer har jag sett för mycket så man får låta det gå ett tag innan man vill se dem igen:D

Var inte han som märkte det utan jag .
    Han är bara glad för alla djur han ser. Sen är nog Pippi rolig också.
    Min man märkte idag att Kråkstorparn (Emil och Griseknoen) är samma skådis som Klang (Pippi). Märkligt vilka detaljer man missar. Hade det varit frågor om biroller hade det nog inte vart alla rätt inte.
    Är rätt nöjd, har fått se genom alla 3 Emilfilmerna. Sonen sitter inte still som ett ljus som han gör med Pippi men det går an att titta lite på iaf och han kan leka samtidigt.
    Nu är jag sugen på se Lotta och Madicken. De filmerna har jag inte sett på massvis med år, trots att jag har ägt dom några år åtminstone.
  • linte

Jag har alla böckerna och många av filmerna Skrattande Längtar till jag har barn som vill se filmerna och höra böckerna. Både tittar och läser en del själv men det skulle vara roligare om man inte var ensam i familjen om det Flört

• Madreh

8 av 10 rätt och tyvärr har jag aldrig gillat varken pippi eller saltkråkan, dom är värst av dom alla. Mina favoriter var madicken, kajsa kavat, nils karlsson pyssling, mio min mio, ronja rövardotter osv.

Kevin, Oscar, Noah och Filips mamma
  • Jag är bara jag

4 av 10,men det beror på att jag aldrig läst hennes böcker,fanns knappt på min tid och har inga egna barn. Bara sett några av dem på tv och de flesta är ju evigheter sen. Mio mim Mio,när gick den typ 80-talet eller?

• norrlandsflicka
    Jag är bara jag skrev 2011-05-06 23:01:06 följande:
    4 av 10,men det beror på att jag aldrig läst hennes böcker,fanns knappt på min tid och har inga egna barn. Bara sett några av dem på tv och de flesta är ju evigheter sen. Mio mim Mio,när gick den typ 80-talet eller?
    87 är den ifrån. Finns ju några filmer som är lite nyare.
  • Jag är bara jag
    norrlandsflicka skrev 2011-05-06 23:17:22 följande:
    87 är den ifrån. Finns ju några filmer som är lite nyare.
    Jaha,då var jag utflyttad och utan tv. Förklarar just den filmen då. Glad Men Lotta tittade jag och maken på,så barnsliga är vi ibland! "Nu blir det sus" är en klassiker vi kör med ibland.
  • norrlandsflicka
    Jag är bara jag skrev 2011-05-06 23:21:17 följande:
    Jaha,då var jag utflyttad och utan tv. Förklarar just den filmen då. Glad Men Lotta tittade jag och maken på,så barnsliga är vi ibland! "Nu blir det sus" är en klassiker vi kör med ibland.
    Man behöver väl inte vara barnslig för man gillar Lotta?
    Vi brukade då titta på en del Astridfilmer innan vi fick barn också. Är Lotta, Madicken och Karlsson jag inte sett på länge av de filmer vi har då. Vi saknar ju några än.
Svar på tråden Astrid Lindgren figurer