Inlägg från: Jäjd |Visa alla inlägg
  • Jäjd

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Velour skrev 2011-05-19 17:58:40 följande:
    Kumbaya my lord kumbaya...
    Du tycker om mig va? Alla bara dumpar mig på sistone

*desperat för mänsklig, köttslig kontakt av intelligent natur*
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:02:28 följande:
    Jag har inget emot dig som sagt Jaded. Har bara svårt för folk som tycker en massa om mig. Även om du inte har skrivit rakt ut att du tycker jag är äcklig så spelar det mindre roll. Du tycker att en handling jag har gjort och som ungefär hälften av mina släktingar/grupp har gjort/gör är äckligt. Det räcker för mig.
    Du får som sagt tro/tycka vad du vill. Varför vill du ha fred med mig?
    Jag kan inte påstå att jag tycker en massa om dig, i meningens negativa bemärkelse. Jag har väl aldrig ens antytt att du skulle vara äcklig, vart kommer detta ifrån?
    Att skilja på sak och person är väldigt bra.

Varför ska vi inte kunna ha fred bara för att vi tycker olika? Jag brukar få ut allra mest från kontakt med folk som inte tycker exakt som jag i alla lägen.
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:03:54 följande:
    Då är ju jag fel person att vilja ha fred med. Jag hade ju tappat det lilla vett jag hade kvar ju enligt dig. Remember?
    Ja du visade upp en ovanligt flippig sida av dig själv. Jag vet dock av erfarenhet att du besitter långt fler, väldigt intelligenta sidor.

Slappna av lite Solig
  • Jäjd
    Velour skrev 2011-05-19 18:14:18 följande:
    Okej, jag har ingen anledning att inte tycka om dig. Vad ni har diskuterat i den andra tråden har jag inte lagt mig i. Jag har inte ens läst den diskussionen. Har förstått vad du anser om kusinrelationer eftersom det pratades lite om det i den här tråden, men jag bryr mig inte särskilt.

Så putt onn a smajl! 
    Men jag är ju superduperglad! Jag vill bara att Rose ska förstå att jag gillar henne skarpt som kniven även fast hon och jag (oftast) tycker hemskt olika, och Rose blev upprörd då jag skrivit vad jag tycker om öm älskog mellan familjemedlemmar.
    Jag anser att det går fruktansvärt bra att skilja mellan sak och person, något Rose inte verkar tycka eller är förmögen att göra för då skulle denna diskussion inte ens vara ett pytte-issue.

Så. `Nuff said.
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:17:44 följande:
    Jag vet inte Jaded. Du fick upp en massa känslor som det har tagit åratal att bearbeta. Satt och kollade på gamla fotografier igår och hittade As fotografi som gjorde att jag brast i gråt. Ingenting av det jag och han hade tillsammans var äckligt. En av mina absolut bästa minnen.
    Äh, låt det va........
    Jag är verkligen jätteledsen att höra det. Men jag tycker det känns en smula orättvist att du klandrar mig för den saken. Jag har uttryckt åsikten att jag anser det perverst (i negativ bemärkelse mind you) att knulla alternativt bli knullad av sina släktingar.
    Jag tänker inte linda in den åsikten i en massa rosa fluff för att du inte ska bli ledsen av anledningar jag omöjligtvis kan ha haft nån insyn i.

Men jag kan absolut respektera att man kan bli kär i en kusin eller vad nu kan vara, jag försöker inte döma dig. Jag ser det från en subjektiv, personlig vinkel och låter mina känslor föra min talan.

Kram?
  • Jäjd
    Velour skrev 2011-05-19 18:18:50 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Mja, nja, ja, jo, hmmm, okej...
    Nej inte nja, ja jo hmm. Det ÄR skillnad att kalla en handling vidrig och att kalla en person vidrig.
  • Jäjd
    Velour skrev 2011-05-19 18:27:19 följande:
    JA det är skillnad mellan sak och person, DET förnekar jag inte. Men sen tänker jag inte ta parti utan tänker vara Tyst
    Bra, bra. Jag ska klä av mig naken och gå och duscha av mig en arbetsdag om nu någon antecknar.
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 18:31:10 följande:
    Ok, även om det inte var just så här du uttryckte dina åsikter i den tråden.
    Jo det var det, dock med något onödigt upphetsat utropstecken. Det var åtminstone tanken.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...