Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Druid skrev 2011-05-18 18:04:23 följande:
    Köp det då.Drömmer
    Har gjort en urgott pastasallad till ikväll men imorgon om jag går till jobbet så ska jag till min favoritrestaurang och äta ihjäl mig.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    TheCoopers skrev 2011-05-18 18:22:47 följande:
    Jag gillar fett och carbs
    Har inte ätit smör på evigheter. Kommer inte ens ihåg sen jag åt smör, alltså till smörgås (Äter inte smörgåsar heller) och till mat använder jag olivolja. Ja, jag vet att vissa tycker det är same shit som vanlig olja men det tycker inte jag och jag bryr mig faktiskt inte. Försöker så gott jag kan undvika att fritera maten och använda så lite olja som möjligt. Socker, choklad och glass är några saker jag bojkottar också. Dock gäller det mig. Andra i det här huset får äta vad dom vill.
  • I Blackrose I
    TheCoopers skrev 2011-05-18 18:30:38 följande:
    Ahhh jag är lite av en carb-o-man .. alltså jag älskar nybakat bröd med lite smör på . Jag har aldrig haft några problem med vikten så jag unnar mig i princip det jag vill ... fast såklart tränar jag också .
    Men jag äter gärna godis också .. 

Friterar maten gör vi vääääldigt sällan men det slinker ner en och annan friterad räka när jag är hos svärmor .
    Har heller aldrig haft problem med vikten (Förutom när jag var gravid och vägde en ton) men aldrig gillat smör. Smaken får min mage att reagera kraftigt. Tycker inte om Godis, har aldrig förstått vad det är som är så gott med godis. Choklad, socker och glass tycker jag inte heller om. Onödiga matvaror som påfrestar kroppen. Finns annat gott man kan äta som är bra för kroppen.
  • I Blackrose I
    TheCoopers skrev 2011-05-18 18:32:35 följande:
    Ordet "smörgås" kommer troligtvis från seden att lägga en klick smör på brödet. När man kärnade grädde flöt smörklimparna upp på ytan, vilka kunde anta formen av gäss. "Smörgåsen" breddes sedan ut över brödet, gärna med hjälp av tummen.
    *Svimmar*
  • I Blackrose I
    TheCoopers skrev 2011-05-18 18:39:44 följande:
    Jag gillar inte smågodis .. eller jo saltlakrits .. och sen älskar jag choklad , gärna i form av en kladdkaka ! MUMS !

Inte så att jag mular mig det varje dag .. speciellt inte eftersom mannen min är MR hälsoguru och vi sällan har det hemma .
    Men ja tycker man ska unna sig saker man gillar .. livet blir förjävla trist annars .

Gillar man det inte så har man ju löst det problemet .
    *Dör en smula*

Absolut får man unna sig saker man gillar men jag gillar inte sånt.
    Kan gärna betala en mindre förmögenhet för tropiska frukter och göra en god fruktsallad.
    Det enda jag drack som hade något med socker att göra var Cola och det var för att det var så förbannad gott med vodka men det har jag slutad med också. Har blivit kär i kall smoothie med alkohol.
  • I Blackrose I
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 18:33:56 följande:
    Har heller aldrig haft problem med vikten (Förutom när jag var gravid och vägde en ton) men aldrig gillat smör. Smaken får min mage att reagera kraftigt. Tycker inte om Godis, har aldrig förstått vad det är som är så gott med godis. Choklad, socker och glass tycker jag inte heller om. Onödiga matvaror som påfrestar kroppen. Finns annat gott man kan äta som är bra för kroppen.
  • I Blackrose I
    TheCoopers skrev 2011-05-18 19:18:48 följande:
    Smoothies är också gott !
    Jag vägde 95 KG Förvånad när jag var gravid med nr ( fick akut havandeskapsförgiftning och blåste upp som en ballong ).. kan då påpeka att jag vägde 53kg innan ...
    hahhahahahaha OMG !
    Du, jag gick upp 50kg med första sonen och runt 35kg med andra. Slå det om du kan......HEMSK!
  • I Blackrose I
    I Blackrose I skrev 2011-05-18 19:21:57 följande:
    Du, jag gick upp 50kg med första sonen och runt 35kg med andra. Slå det om du kan......HEMSK!
    Vägde 58kg när jag blev gravid med min äldsta.
  • I Blackrose I
    TheCoopers skrev 2011-05-18 19:23:47 följande:
    kanske med nästa !
    Det önskar jag inte ens min värsta fiende. Fick havandeskapsförgiftning med bägge och mådde SKIT. Tackar min mamma så fort jag får chans till det att hon tvingade mig att smörja kroppen med kokosolja flera gånger dagligen annars hade jag spruckit ihjäl. Klarade mig undan bristningar och det är jag henne evig tacksam för.
  • I Blackrose I
    TheCoopers skrev 2011-05-18 19:35:26 följande:
    Ja det är fruktansvärt speciellt huvudvärken och flimmret för ögonen . Jag hoppas jag slipper med nästa .. om det blir en till ...
    Mmm, tänk att jag äter medicin som jag måste ta flera gånger men som jag inte rekommenderades att göra under graviditeten och det gjorde jag självklart inte heller.

Att gå runt med ständig huvudvärk i över 9månader och sen få havandeskapsförgiftning som gjorde allt tusengånger värre där jag vägrade ta medicin för jag var livrädd att skada barnett är ingenting jag önskar någon. Det enda som lindrade allt något var massage och att meditera vilket jag gjorde med bägge sönerna. Ah, nu är det gjort och ALDRIG mer. INGA FLER. ALDRIG NÅGONSIN!
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...