Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jäjd skrev 2011-05-19 18:05:03 följande:
    Jag kan inte påstå att jag tycker en massa om dig, i meningens negativa bemärkelse. Jag har väl aldrig ens antytt att du skulle vara äcklig, vart kommer detta ifrån?
    Att skilja på sak och person är väldigt bra.
    Varför ska vi inte kunna ha fred bara för att vi tycker olika? Jag brukar få ut allra mest från kontakt med folk som inte tycker exakt som jag i alla lägen.
    Jag vet inte Jaded. Du fick upp en massa känslor som det har tagit åratal att bearbeta. Satt och kollade på gamla fotografier igår och hittade As fotografi som gjorde att jag brast i gråt. Ingenting av det jag och han hade tillsammans var äckligt. En av mina absolut bästa minnen.
    Äh, låt det va........
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 18:17:08 följande:
    Hahah! Bra där

Det är ju precis som den här myndigheten vi har i Sverige som jag inte kommer ihåg namnet på, som ena gången uppmanar folk att inte äta en viss grej för att efter några år komma fram till att det är helt ofarligt. Och inte nog med det, samma ätbara sak som anses vara dåligt här i Sverige kan folk i andra länder äta med gott samvete.

Men nu har man ju lite större krav på gubben däruppe, att han inte ska sådan beslutsångest. 
    Men seriös....Satt och tänkte på det för nån dag sen och fick upp frågan om "Gud" blev helt kokobangbang mellan religionerna eller vad gick det fel någonstans? Var 1000-15000år så fick han propp i tombollen där uppe och ändrade reglerna? Obestämd
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 18:18:50 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Mja, nja, ja, jo, hmmm, okej...
    Det där var väldigt diplomatisk svar Velour.
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:21:09 följande:
    Jag är verkligen jätteledsen att höra det. Men jag tycker det känns en smula orättvist att du klandrar mig för den saken. Jag har uttryckt åsikten att jag anser det perverst (i negativ bemärkelse mind you) att knulla alternativt bli knullad av sina släktingar.
    Jag tänker inte linda in den åsikten i en massa rosa fluff för att du inte ska bli ledsen av anledningar jag omöjligtvis kan ha haft nån insyn i.

Men jag kan absolut respektera att man kan bli kär i en kusin eller vad nu kan vara, jag försöker inte döma dig. Jag ser det från en subjektiv, personlig vinkel och låter mina känslor föra min talan.
    Ok, även om det inte var just så här du uttryckte dina åsikter i den tråden.
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:34:09 följande:
    Jo det var det, dock med något onödigt upphetsat utropstecken. Det var åtminstone tanken.
    Jaded det är helt okej för min del att du tycker som du gör även om jag blev chockad över dina ord och hejaklackspelet med BB.

Ha en trevlig duschstund.
  • I Blackrose I
    Dominant skrev 2011-05-19 18:45:06 följande:
    Äsch, vem bryr sig om vem någon har en relation med eller vad de gör. Så länge båda är med på det och det är lagligt så kör på.

Halvsyskon får ju till och med gifta sig i Sverige, se ÄktB 2:3 2 st.
    Tydligen en hel del.
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-05-19 18:58:17 följande:
    Ok men om jag ligger med min pappa eller min dotter ( när hon blir äldre ) med sin pappa ... är det OK om båda är med på det ?

Man måste få tycka olika och uttrycka det ..

Tex mina döttrar och deras kusiner .. de umgås väldigt tätt och min dotter refererar till sina kusiner som syskon . Jag hade inte tyckt att det var ok om de sedan valde att leva tillsammans . Har jag fel i att tycka så ?
    Jag vet inte om det är fel på min svenska eller om det  är vissas oförmöga att ta till sig det jag skriver utan att förvrida det hela så in i helskotta fel.
    Var har jag skrivit att sex mellan föräldrar och barn ska vara OK? Syskonsex däremot borde inte hamna under incestlagen och vara straffbart.

Vet du en fantastisk sak? Dina döttrar kommer ge blanka F*n i vad du tycker den dag dom förälskar sig inågon vare sig du tycker det är Ok eller ej.

Vad två vuxna människor väljer att göra har inte du med att göra även om du råkar vara mamma till en av dom. Förbredd dig för den dag.

Min son är bästis med vår grannes dotter. Dom är tillsammans dygnet runt nästan. Skulle du rynka på näsan om dom skulle få för sig att ha en sexuell relation, gifta sig och skaffa barn med varandra en vacker dag? Nu blir det ju inte så men tänk om....

Du får tycka vad du vill men och vill du tala om det du tycker för andra så gör det men man kan faktiskt visa lite hyfs, respekt för andras känslor. För mycket begärt?
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:53:49 följande:
    Men, hejaklacksspelet med BB? Karln har humor! Jag är minst lika chockad som du.
    Kräks
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 21:11:17 följande:
    BB har humor.
    Karln är ett geni. Det är därför han är så missförstådd.
    Jag är inte av den tron att man kan/får skoja/driva om allt men har förstått att jag är ganska ensam om det här på FL.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 21:36:44 följande:
    Nej inte om allt, men du måste ju förstå att kusingifte är nästan lika tabu i Sverige som normalt i andra länder. Du vet redan att en av mina bästa väninnor är gift med sin kusin, likaså hennes syster. Så jag tittar inte snett på folk som lever så, inte alls.
    Däremot skulle jag själv inte kunna göra det och jag har totalt missat vad BB sagt om kusingifte.
    Jag har sagt i flera månader att jag tycker han är cool, har ingenting med den tråden att göra.
    Mmm, det är det jag inte förstår. Det är ju inte precis som att det är ny uppfynd.

Aja, vi kan avsluta den här diskussionen tycker jag. Börjar bli tjatigt. Som sagt folk får tycka vad dom men jag behöver verkligen inte svälja det.

Angående BB så tänker jag inte ändra din uppfattning om honom. Tycker att alla borde få bygga sig en uppfattning om människor dom har runtomkring sig utan att andra lägger sig i.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...