-
Fast nog vet jag att du tänker liiite fel om mig i vissa sammanhang ändå , men just när det gäller det här så har du heeeeeeeeeeeeeeeeeeelt rätt.I Blackrose I skrev 2011-05-22 23:09:11 följande:Aha, jag tolkade fel. Trodde väl det. Så fel människokännedom brukar jag inte ha.
-
Lyxknark?Jäjd skrev 2011-05-22 23:13:32 följande:Khallas liksom...
-
Vi får hålla för öronen helt enkelt.Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-22 23:34:19 följande:Nej jag kan inte befinna mig i samma tråd som denna musiksmak...
-
NiceGirl, jag ser också att manschauvinismen snarare har förvandlats till en generationsfråga snarare än kulturfråga, om det inte handlar om de samhällen som är väldigt isolerade och människor som är värdekonservativa. Även i de länder som fortfarande från västerlandets håll betraktas som "efterblivna" har det skett förändringar i och med de senare generationerna. Inte för att alla måste bli som västerländerna, för det behöver man inte för att förtjäna att kallas civiliserad, men många människor har lämnat bakom sig de traditionella könsrollerna. Bland det mest avgörande är att världen har krympt och kulturväxlingar har skett i mycket större omfattning än tidigare. Information, idéer, traditioner, kunskap etc. utbyts som aldrig förr.
-
Är det bara på FL eller har barnhat ökat i samhället?
-
http://sv.wikipedia.org/wiki/Klas_LundNice Girl Wrong Place skrev 2011-05-23 15:31:55 följande:Vem?
-
Japp, den förbannade Wikipedia igen...
-
Det är nog för att alla föräldrar blivit för lata att laga mat och istället ägnar mer tid åt att jobba.Druid skrev 2011-05-23 15:35:40 följande:Det vet jag inte, men däremot så har nog barnmat ökat i samhället.
-
Mmm, det är ju stora problem där egentligen. Det ser man ju hela tiden omkring sig och det som feministerna har försökt kämpa mot. Dock har det blivit en hel del fel eftersom feminismen delat in sig i många olika grenar. De radikala verkar hata allt som har med männen att göra t.ex. Men en sak som jag inte riktigt kan acceptera är kvotering. Tyvärr alltså.Mandi74 skrev 2011-05-23 15:41:59 följande:
Hur mycket vi än jobbar för jämstäldhet så kommer kvinnan alltid har en nackdel gentemot mannen. Hon är den som föder barn, vilket gör att vi aldrig kommer ha samma förutsättningar. Som kvinna om vill göra karriär och lyckas lika bra som männen, så väljer många att offra annat för att komma dig. Tex att skaffa barn, männen däremot kan både göra karriär och skaffa barn, för även om männen idag är mer benägna att vara hemma med sina barn så är det oftast kvinnan som tar den största biten.
Sen tycker jag att det är lite fel att inte utnyttja männen och kvinnornas olikheter istället för att försöka radera dom. Men det är ju bara jag.
Det sista får du utveckla lite mer så jag förstår hur just du tänker kring det -
Tänker de så? Really? Dumt!Druid skrev 2011-05-23 15:42:42 följande:Ja, fast jag tänkte mer på de tragiska fårskallar som bantar eller som betraktar barnmat som en lämplig diet. Så kallade "modebloggare" osv.
Jag läser nästan inga bloggar så jag vet inte vilka modebloggare det är som påstår sånt. Du kanske kan nämna nån?