Inlägg från: KlasKristian |Visa alla inlägg
  • KlasKristian

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Velour skrev 2011-05-13 09:58:11 följande:
    Det låter fint. Tänk om du nån dag plötsligt inte skulle gilla ditt fotbollslag längre
    Varför svenska och tyska flaggan?
    Vilket är favoribandet? 
    Den dagen kommer aldrig att komma, det garanterar jag.

Flaggorna, för att farsan är svensk och morsan är tysk.

Bandet är Street Dogs. De har släppt fem fullängdare och det finns inte en enda dålig låt på någon av dem.
    Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • KlasKristian
    Quintus Zebra skrev 2011-05-13 11:26:34 följande:
    En spontan fråga:

Läser du Bank och Nivas fotbollsblogg?

Dom skriver ju rätt mycket och bra om tysk fotboll.

Sen kan jag i och för sig tänka mig att du inte skulle gilla deras mer politiska och feministiska inlägg, för dom är ju trots allt riktigt PK Flört
    Ja, Bank och Niva är två ljuspunkter i Aftonbladets annars tämligen usla utbud. Läser deras blogg med behållning även om du har en poäng med den politiska aspekten. Framför allt Erik Niva står ju väldigt långt till vänster politiskt (har jag fått för mig) vilket han dock sköter snyggt - hans åsikter lyser igenom men han skriver ingen något på näsan, så även jag som högersympatisör läser och uppskattar hans inlägg. Detsamma gäller Simon Bank, förutom hans överglorifierande av den i mitt tycke tämligen mediokra sporten damfotboll.

Och det var väl fan vad jag ska behöva ta antydningar om PK hela tiden :)
    Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • KlasKristian
    Mandi74 skrev 2011-05-13 12:54:35 följande:
    Vad är det som gör att du har den inställningen till damfotboll? Är tjejer inte lika roliga att titta på, sämre på fotboll  eller vad är det som gör det? Du är ju inte ensam om man säger så och jag tycker det är tråkigt.

/Mandi - engagerad i damfotbollen
    Sämre på fotboll. Mycket sämre. Jag kan inte sätta fingret på exakt hur, det är liksom helheten. Jag menar, jag vet att kvinnor är fysiskt svagare etc men det borde ju inte ha lika stor effekt på saker som spelsinne och teknik kan man tycka. Men det verkar det ha, nivån känns ungefär "alla höga skott under ribbhöjd går i mål". Umeå IK, då svenska mästarinnor, förlorade häromåret en träningsmatch mot ett lokalt pojklag med 7-0 eller 7-1...

Jag kan uppskatta en damtävling i t.ex. friidrott eller längdåkning precis lika mycket som en herrdito även om tider, längder och höjder givetvis är sämre när damerna tävlar, men i fotboll är skillnaden helt enkelt för stor. Damfotboll ser jag endast när det är OS och möjligen VM, och då mer av patriotiska skäl (heja Sväääärje) än av egentligt intresse för sporten.
  • KlasKristian
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-13 16:56:08 följande:
    Martin! Eller Markus. Kanske Mattias.
    Mührwaldt.

Vad vinner jag?
  • KlasKristian

Pöka? Som i Ronny & Ragge?

Är fortfarande sur för att min bästa kompis hittade och köpte deras CD innan jag hann göra detsamma. 1992 (?) var inget bra år. 

• KlasKristian
    Mandi74 skrev 2011-05-13 23:45:24 följande:
    Hatar namnmissbrukare.
    Missbrukare?

Själv har jag svårt för namnfelstavare. 
  • KlasKristian
    Jäjd skrev 2011-05-15 10:48:29 följande:
    Anton Chigurh skrev 2011-05-15 10:42:53 följande:
    Katter är (kan vara iaf) underbara varelser. Det är anledning nog, min kära Jaded.
    Nej. Jag har redan förklarat varför tidigare i tråden. Kort sagt, piss, skit, spya, krukväxter, fula, håriga, bits, glor elakt, är djävulens redskap (mellanvägen mellan helvete och himmel), förstår ingenting och vill ingenting.
    Du har så oerhört fel.
  • KlasKristian
    I Blackrose I skrev 2011-05-15 21:11:51 följande:
    Varför blir killar som galningar när det gäller sport? Orkar inte med allt skrik och gap så nu har jag låst in mig i arbetsrummet. Vad gör ni?
    Det är roligt.

Min sambo skriker dock mer än vad jag gör. 
  • KlasKristian

Sa jag att sport är kul? Jag menade givetvis raka motsatsen; det är ett jävla helvete.

Vidare är människor oavsett kön som kollar på idrott primärt för att utövarna är "snygga" en kategori jag inte riktigt kan identifiera mig med, för att uttrycka saken milt. 

• KlasKristian

Är jag den enda som tycker Spotify är lite överskattat? Jag hittar ganska sällan "min" musik där, dessutom föredrar jag att äga musiken själv (på skiva eller digitalt kvittar) för att kunna lyssna, kopiera och bränna hur jag vill och när jag vill.

Att denna inställning sen kostar mig minst ett par hundringar i månaden är väl att betrakta som smolk i glädjebägaren.

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...