Inlägg från: KlasKristian |Visa alla inlägg
  • KlasKristian

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

I Blackrose I skrev 2011-05-11 23:15:51 följande:
    Hoppsan. Du bor ju på helt fel sida av stan. Visst var det du som hade bott i Rågsved eller var det Add3?
    Jäjd skrev 2011-05-11 23:12:33 följande:
    Rose jag brukar ofta undra om inte jag ser dig i t-banan men jag brukar lugna mig själv med intalan att du är en miljöbov som tar ditt avgasspyende åbäke till jobbet och då känner jag mig genast mindre nervös
    Nä. Har bott i Bålsta (uppväxt där), Västerås (pluggat där), Täby (gjorde troligen mitt livs bästa lägenhetsaffär där) och nu Bålsta igen.
    Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • KlasKristian
    Velour skrev 2011-05-11 23:19:37 följande:
    Vad kul! Har du varit där förut? 

Och grattis! När väntas barnet komma? 
    Aldrig. Har någon fix idé att jag ska hinna besöka alla Europas länder först för att sedan börja "beta av" resten av världen. Har kommit en bit på väg och om bara ett par veckor åker jag på en sedan åratal tillbaka hett emotsedd resa till Moldavien och Rumänien.

Beräknad förlossning för barnet är 4/10.
    Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • KlasKristian
    I Blackrose I skrev 2011-05-12 09:53:36 följande:
    Då var det Add3 nu när jag tänker efter.

Har varit en gång i Bålsta och mitt livs tråkigaste resa. Det tog 50minuter med pendeltåg dit.....Borde inte stället räknas till Uppsala istället? Tungan ute
    På sätt och vis gör det väl det i och med att det ligger i Uppsala län, vilket också förklarar att SL-kortet kostar drygt 300 kronor extra bara för fåtalet kilometer mellan Bro och Bålsta...

Den pendeltågsresan gör jag varje dag, tur och retur. Musik, fri surf på telefonen och/eller sömn brukar vara gångbara sysselsättningar.
  • KlasKristian
    I Blackrose I skrev 2011-05-12 10:01:07 följande:
    Jo, jag vet att folk brukar gnälla att det kostar extra att åka till Bålsta men någonstans måste man ju dra en gräns. Skulle man inte ta extra betalt för Bålsta så kommer folk som bor lite längre bort att gnälla att dom får betala extra. Till slut kommer Uppsala att tillhöra storstockholm också.

ÅH, hur orkar du? Jag har 5minuter till jobbet och jag tar bilen.
    Ja, jo, i och för sig. Men pendeltåget går inte längre än till Bålsta så att det kostar mer från Enköping eller Västerås (pendlade därifrån en gång i tiden också) har jag inga problem med även om SJ:s priser överlag är ett skämt.

Jag orkar. Är man från Bålsta och äldre än 25 är man van vid att pendla då man gjort det sedan gymnasietiden.
  • KlasKristian
    I Blackrose I skrev 2011-05-12 10:13:06 följande:
    Jo iochförsig. Det är ju en vettig argument det också. Vet du varför man betalar extra för Bålsta?

Dom treåren jag bodde i Husby var jag på väg att hamna på psyket av att åka tunnelbana fram och tillbaka. Allt i mörker också. Usch....

Varför ska du åka till Rumänien av alla ställen? Dracula-fans? Har varit i Bulgarien och kan inte tänka mig att det är så mycket annorlunda i Rumänien.
    För att det ligger på "fel" sida länsgränsen och att SL bedöms ha en otillbörlig konkurrensfördel mot UL (Upplands lokaltrafik) om de inte måste ta ut tilläggsavgiften. Själv tycker jag det är bullshit men så ser reglerna ut tyvärr.

Jag ska först och främst till Moldavien för att se Sverige spela EM-kval där den 3/6 (det blir troligen en skitmatch, det blir det alltid när jag ser Sverige spela borta) och sen är det några dagar över då jag sticker till Rumänien. Varför? Tja, för att jag inte har varit där ännu och då kan man ju lika gärna passa på när man har tid och möjlighet. Dracula är inget som intresserar mig, i så fall är jag mer intresserad av att flanera runt i Bukarest, se stan och inmundiga diverse lokala mat- och ölvarianter.
  • KlasKristian
    I Blackrose I skrev 2011-05-12 10:23:51 följande:
    Varför sträcker sig pendeltåget ända in i Uppsalas län? Förstår inte.....

Aha då förstår jag. Har hört att dom har goda korvsorter i Rumänien. Hade en bästis från Rumänien en gång itiden och dom hade alltid en massa importerad korv så var urgoda. Sen måste du prova Honungen. Helt underbar god.
    För att Bålsta trots det geografiska läget i praktiken är en förort till Stockholm med allt vad det innebär i form av pendlande befolkning. Det var snack om den där förlängningen hur länge som helst innan den byggdes för tiotalet år sedan.

Det enda negativa är väl att mer drägg hittar ut till Bålsta nu (läs ungdomar som inte har något att göra och åker ut till Bålsta och beter sig som idioter - det mest extrema hittills var två 18-åringar som hackade ihjäl och grävde ner en tredje i ett skogsparti intill järnvägsstationen härommånaden).
  • KlasKristian
    I Blackrose I skrev 2011-05-12 10:30:19 följande:
    MEN usch så hemsk. När fan hände det?
    Augusti 2009 tydligen. Hade för mig det var mer nyligen, men men.

http://www.dn.se/sthlm/stranga-straff-efter-mord-i-balsta
  • KlasKristian
    TheCoopers skrev 2011-05-12 10:40:21 följande:
    Nu vet jag inte om jag håller med om att det var långa straff . Förbannat korta straff var det väl ? 11 år ? ....

Oh please !
    Med svenska mått mätt var de långa. Gissar att de kunde lagt till ett eller ett par år om förövarna varit äldre också.

Men visst, 11 år är en piss i havet för ett sådant brott. Hade gärna sett om inte ett riktigt livstidsstraff så i alla fall ett på en bit över 20 år.
  • KlasKristian
    I Blackrose I skrev 2011-05-12 10:43:31 följande:
    Dödsstraff............

*Sträcker på mig ifall någon vill säga emot*
    Både håller med och inte. Det största problemet med dödsstraff är att det är oåterkalleligt, dvs om det efter avrättningen skulle visa sig att någon är oskyldigt dömd har man liksom ingen chans att ta tillbaka det. Det är nog det som gör att jag sammantaget är emot dödsstraff trots allt.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...