I Blackrose I skrev 2011-05-12 10:13:06 följande:
Jo iochförsig. Det är ju en vettig argument det också. Vet du varför man betalar extra för Bålsta?
Dom treåren jag bodde i Husby var jag på väg att hamna på psyket av att åka tunnelbana fram och tillbaka. Allt i mörker också. Usch....
Varför ska du åka till Rumänien av alla ställen? Dracula-fans? Har varit i Bulgarien och kan inte tänka mig att det är så mycket annorlunda i Rumänien.
För att det ligger på "fel" sida länsgränsen och att SL bedöms ha en otillbörlig konkurrensfördel mot UL (Upplands lokaltrafik) om de inte måste ta ut tilläggsavgiften. Själv tycker jag det är bullshit men så ser reglerna ut tyvärr.
Jag ska först och främst till Moldavien för att se Sverige spela EM-kval där den 3/6 (det blir troligen en skitmatch, det blir det alltid när jag ser Sverige spela borta) och sen är det några dagar över då jag sticker till Rumänien. Varför? Tja, för att jag inte har varit där ännu och då kan man ju lika gärna passa på när man har tid och möjlighet. Dracula är inget som intresserar mig, i så fall är jag mer intresserad av att flanera runt i Bukarest, se stan och inmundiga diverse lokala mat- och ölvarianter.