• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • KlasKristian

Är jag den enda som tycker Spotify är lite överskattat? Jag hittar ganska sällan "min" musik där, dessutom föredrar jag att äga musiken själv (på skiva eller digitalt kvittar) för att kunna lyssna, kopiera och bränna hur jag vill och när jag vill.

Att denna inställning sen kostar mig minst ett par hundringar i månaden är väl att betrakta som smolk i glädjebägaren.

Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • Nice Girl Wrong Place
    KlasKristian skrev 2011-05-16 13:13:34 följande:
    Är jag den enda som tycker Spotify är lite överskattat? Jag hittar ganska sällan "min" musik där, dessutom föredrar jag att äga musiken själv (på skiva eller digitalt kvittar) för att kunna lyssna, kopiera och bränna hur jag vill och när jag vill.

Att denna inställning sen kostar mig minst ett par hundringar i månaden är väl att betrakta som smolk i glädjebägaren.
    Vad är "din" musik?
    Jag lyssnar på urgammal och ganska okänd musik ofta och brukar finna i stort sett allt.
    Har Spotify Premium, kostar 99kr i månaden och då har jag musiken på min mobil också, även om jag är offline heeeeelt perfekt.

Min laptop är lika smidigt som att dra med sig en CD-spelare till rummen där jag befinner mig och går jag ut, så finns den som sagt i min mobil.

Jag ser dock absolut det fina i en CD-skiva och kommer aldrig sluta köpa musik på det sättet, men jag lyssnar så mycket på musik att jag ej har råd att underhålla det om jag ska köpa skivor.
    Ladda ner är jobbigt och drygt, har inte lust att sitta och organisera allt på skivor (vilket jag brukade göra).

Minst ett par hundringar?
  • KlasKristian
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 13:20:30 följande:
    Vad är "din" musik?
    Jag lyssnar på urgammal och ganska okänd musik ofta och brukar finna i stort sett allt.
    Har Spotify Premium, kostar 99kr i månaden och då har jag musiken på min mobil också, även om jag är offline heeeeelt perfekt.

Min laptop är lika smidigt som att dra med sig en CD-spelare till rummen där jag befinner mig och går jag ut, så finns den som sagt i min mobil.

Jag ser dock absolut det fina i en CD-skiva och kommer aldrig sluta köpa musik på det sättet, men jag lyssnar så mycket på musik att jag ej har råd att underhålla det om jag ska köpa skivor.
    Ladda ner är jobbigt och drygt, har inte lust att sitta och organisera allt på skivor (vilket jag brukade göra).

Minst ett par hundringar?
    http://www.lastfm.se/user/Sinitsin. Mestadels modern punk i allsköns varianter.
    (last.fm är en grym site förresten, har hittat massor med för mig ny musik genom den)

Jag äger troligen långt över 1000 CD-skivor (allt från min ungdoms vurm för eurodisco (nej, fråga inte) till min nuvarande smak) och har bränt åtskilliga tusen kronor på nedladdningar från iTunes de senaste åren. Det första jag gjorde när jag fick min nya jobbmobil i vintras var att köpa ett 32 Gb:s minneskort till den, allt för att kunna klämma in så mycket musik som möjligt. Tror jag har knappt 5000 låtar på det just nu. Shuffle är min vän.

Laddar faktiskt rätt sällan ner via Piratebay och dylikt numera. iTunes håller humana priser (ett album för en knapp hundring) och när jag köper skivor gör jag det mestadels från USA vilket också är klart billigare än här hemma. Dessutom känns det bra att göra rätt för sig, även om jag fortfarande tycker Ipred är en jävla skitlag.
    Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
  • Nice Girl Wrong Place
    KlasKristian skrev 2011-05-16 14:39:35 följande:
    www.lastfm.se/user/Sinitsin. Mestadels modern punk i allsköns varianter.
    (last.fm är en grym site förresten, har hittat massor med för mig ny musik genom den)

Jag äger troligen långt över 1000 CD-skivor (allt från min ungdoms vurm för eurodisco (nej, fråga inte) till min nuvarande smak) och har bränt åtskilliga tusen kronor på nedladdningar från iTunes de senaste åren. Det första jag gjorde när jag fick min nya jobbmobil i vintras var att köpa ett 32 Gb:s minneskort till den, allt för att kunna klämma in så mycket musik som möjligt. Tror jag har knappt 5000 låtar på det just nu. Shuffle är min vän.

Laddar faktiskt rätt sällan ner via Piratebay och dylikt numera. iTunes håller humana priser (ett album för en knapp hundring) och när jag köper skivor gör jag det mestadels från USA vilket också är klart billigare än här hemma. Dessutom känns det bra att göra rätt för sig, även om jag fortfarande tycker Ipred är en jävla skitlag.
    Ja jag har ett konto på last.fm!
    En mycket bra sida.
  • Velour
    KlasKristian skrev 2011-05-16 13:13:34 följande:

Jag har inte ens Spotify...
  • Velour

Förresten, har ni läst boken "Övervakning och straff" av Michel Foucault? Riktigt nice bok. Man får helt nya perspektiv på bestraffning och straffsystemet. Nu var det längesedan jag läste den så jag kommer inte ihåg exakt allt han skrev, men den duger att växla till någon kväll när man ska läsa en bok.

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...