• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Noun
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-05-16 11:01:30 följande:
    Har som sagt dålig koll på vad som är vad men knåpade ihop ett litet enkelt test.
    www.familjeliv.se/Forum-26-175/m58970776.html
    Jag fick 0 rätt. Måste jag ansluta mig till den onda sidan då?
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 10:58:06 följande:
    Jag ser det såhär.

Sitter dagarna i ända (fast nu var det ett tag sedan) och försvarar diverse handlingar (ofta av invandrare) eftersom jag sett var traumatiska upplevelser kan göra med en människa.
    Jag ser inte hela den saken på ett anorlunda sätt när det gäller en pedofil eller ett psyko som slänger syra i någons ansikte.

När man förlorat sina mänskliga rättigheter vet jag ej, men rent spontant känner jag att om rättsystemet fungerar som det ska, aldrig.
    Dvs, alla har rätt till en rättvis rättegång. Inte säker på exakt vilken artikel det är, men den finns där.

Börjar man tumma på detta, faller snart allt.
    Även om jag har full förståelse för känslorna det väcker (även hos mig).
    Skulle vilja påstå att jag tror du har fel där i min åsikt. Skillnaden är väl enorm. En person som varit med om traumatiserande krig och våld kan jag förstå agerar ut på osmakliga vis om denne kastas in i en helt annan miljö utan vägledning och bearbetning av händelser men en störd jävel som kastar syra i en kvinnas ansikte och därmed förstör hennes liv för gott, vad skyller han på? Taskig kvinnosyn inbankad från ett mansdominerat efterblivet samhälle?
    Men jag antar att du tänker mer på pedofiler och deras egna (ofta) utsatta bakgrund.
  • Noun
    Jäjd skrev 2011-05-16 10:56:41 följande:
    Felåt!

Återgå till något snaskigt kukprat!
    Är flänsost snuskigt nog?
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Jäjd
    TheCoopers skrev 2011-05-16 11:00:07 följande:
    Nej man väljer inte sin störning men man väljer att inte söka hjälp eller att agera på den .
    Jepp! Indeed.
    Noun skrev 2011-05-16 11:00:10 följande:
    Lita på? Näver in maj lajf!

Jag menade bara att jag inte vill köra träpålar i röven på folk som inget gjort, inte ens på pedofiler.
    Nej men inte jag heller. Jag bara spyr sådant på allt jävla daltande.
    Noun skrev 2011-05-16 11:04:01 följande:
    Är flänsost snuskigt nog?
    Mumms....
  • Familjeliivsfinastenick
    Noun skrev 2011-05-16 11:03:17 följande:
    Jag fick 0 rätt. Måste jag ansluta mig till den onda sidan då?
    {#emotions_dlg.djavulsk}
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 10:58:06 följande:
    Jag ser det såhär.

Sitter dagarna i ända (fast nu var det ett tag sedan) och försvarar diverse handlingar (ofta av invandrare) eftersom jag sett var traumatiska upplevelser kan göra med en människa.
    Jag ser inte hela den saken på ett anorlunda sätt när det gäller en pedofil eller ett psyko som slänger syra i någons ansikte.

När man förlorat sina mänskliga rättigheter vet jag ej, men rent spontant känner jag att om rättsystemet fungerar som det ska, aldrig.
    Dvs, alla har rätt till en rättvis rättegång. Inte säker på exakt vilken artikel det är, men den finns där.

Börjar man tumma på detta, faller snart allt.
    Även om jag har full förståelse för känslorna det väcker (även hos mig).
    Jo du har säkert rätt men jag kan inte resonera så ... jag vet att känslorna tar över förnuftet men jag kan inte tycka synd om tex en pedofil som utnyttjat och mördat ett barn . Det går inte ...

för mig alltså
    I'm the me I choose to be ...
  • Nice Girl Wrong Place
    Jäjd skrev 2011-05-16 11:03:50 följande:
    Skulle vilja påstå att jag tror du har fel där i min åsikt. Skillnaden är väl enorm. En person som varit med om traumatiserande krig och våld kan jag förstå agerar ut på osmakliga vis om denne kastas in i en helt annan miljö utan vägledning och bearbetning av händelser men en störd jävel som kastar syra i en kvinnas ansikte och därmed förstör hennes liv för gott, vad skyller han på? Taskig kvinnosyn inbankad från ett mansdominerat efterblivet samhälle?
    Men jag antar att du tänker mer på pedofiler och deras egna (ofta) utsatta bakgrund.
    Nej jag tänker på att snubbar som kastar syra i någons ansikte bevisligen inte heller mår OK psykiskt.
    Oavsett vad som orsakat handlingen (och vad den är) så ligger det ju någontinng bakom den.
    Kan mycket väl vara våld. Går inte att säga att alla som kastar syra i kvinnors ansikte bara har en taskig kvinnosyn.
    Och oavsett, har alla rätt till en rättvis rättegång, tycker jag.
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-16 11:16:28 följande:
    Nej jag tänker på att snubbar som kastar syra i någons ansikte bevisligen inte heller mår OK psykiskt.
    Oavsett vad som orsakat handlingen (och vad den är) så ligger det ju någontinng bakom den.
    Kan mycket väl vara våld. Går inte att säga att alla som kastar syra i kvinnors ansikte bara har en taskig kvinnosyn.
    Och oavsett, har alla rätt till en rättvis rättegång, tycker jag.
    Så då är det lite synd om stackarn? Han har ju bevisligen fått en rättegång.
  • Nice Girl Wrong Place
    TheCoopers skrev 2011-05-16 11:09:04 följande:
    Jo du har säkert rätt men jag kan inte resonera så ... jag vet att känslorna tar över förnuftet men jag kan inte tycka synd om tex en pedofil som utnyttjat och mördat ett barn . Det går inte ...

för mig alltså
    Men jag tycker inte heller synd om.
    Se, i diskussionerna om invandrare går resonemangen precis på detta sättet.
    Inte samma sak, inte samma frågor, jag är medveten om det.

Men kärnan är densamma.
    Ingen tycker synd om en invandrare som mördat eller våltagit någon.
    Ingen tycker heller synd om Anders Eklund, eller Eliasson snubben.
    Ingen tycker synd om killen som kastade syra i hennes ansikte.

Att erbjuda en rättvis rättegång har nada med att tycka synd om någon att göra.
    Men rättssystemet är sjukt viktigt, för de mänskliga rättigheterna.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...