• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-10 12:45:42 följande:
    Nej det är inte tvärtom. Du betraktar politiska åsikter och diverse andra externa identiteter som mer betydelsefulla än etniska, biologiska identiteter. Det är helt enkelt inte rimligt. Om jag och en (svensk) antifant möttes i Sverige så skulle vi ha väldigt lite gemensamt, ja. Om vi däremot träffades på en gata i Khartoum så skulle vi däremot genast uppleva en viss etnisk tilhörighet. Antifanten skulle kanske förneka det, men det man ser går inte att bortse från. Det som sker idag innebär inte egentlig mångkultur eftersom att internationaliseringen leder till att folk blandas samman i en stor smältdegel och att alla kulturella särdrag i slutändan slipas ned. Idag sker det mest i länder som Sverige, Holland etc. Att vi är först att begå etniskt självmord är riktigt pinsamt.
    Vi var ett onationalistiskt folk långt innan den så kallade "massinvandringen" startade. Kultur och nationalitet är inte bundna till varrandra. Innom varje nationalitet finns mängder av olika kulturer...

Nej, jag känner inte naturligt mer samhörighet med Svenskar när jag reser. På den tiden jag reste, så var jag en snobbresenär som helst reste till platser där ingen svensk satt sin fot förrut FlörtSjälvklart känner jag viss samhörighet, men det gör jag även om jag träffar nån som har samma intressen eller som tänker intressant också.
  • Nice Girl Wrong Place
    Quintus Zebra skrev 2011-05-10 13:01:23 följande:
    Vi var ett onationalistiskt folk långt innan den så kallade "massinvandringen" startade. Kultur och nationalitet är inte bundna till varrandra. Innom varje nationalitet finns mängder av olika kulturer...

Nej, jag känner inte naturligt mer samhörighet med Svenskar när jag reser. På den tiden jag reste, så var jag en snobbresenär som helst reste till platser där ingen svensk satt sin fot förrut FlörtSjälvklart känner jag viss samhörighet, men det gör jag även om jag träffar nån som har samma intressen eller som tänker intressant också.
    Exakt!
  • Nice Girl Wrong Place
    TheCoopers skrev 2011-05-10 12:56:04 följande:

är lite sugen på NGWP

TheCoopers skrev 2011-05-10 13:01:12 följande:
    well if you put it that way .... 
    Hahahaha förlåt att jag negligerar dig! Fick reda på igår att det faktiskt är ett riktigt ord, det trodde jag inte innan. Kände mig nyskapande, men det sket sig...

Jag väntar på en tuttbild...Skrikandes
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 13:09:43 följande:
    TheCoopers skrev 2011-05-10 13:01:12 följande:
    well if you put it that way .... 
    Hahahaha förlåt att jag negligerar dig! Fick reda på igår att det faktiskt är ett riktigt ord, det trodde jag inte innan. Kände mig nyskapande, men det sket sig...

Jag väntar på en tuttbild...Skrikandes
    Ja du ignorerar mina försök men det förstås du har ju fullt upp med Druid ... *SURAR*

hahhaha jag har bara en HEL tuttbild ... ingen halvbild ..
    I'm the me I choose to be ...
  • Nice Girl Wrong Place
    TheCoopers skrev 2011-05-10 13:16:00 följande:
    Ja du ignorerar mina försök men det förstås du har ju fullt upp med Druid ... *SURAR*

hahhaha jag har bara en HEL tuttbild ... ingen halvbild ..
    Hahaha nejdå, jag skriver faktiskt på en uppsats, typ.

Ok, men gå in i paint och måla svenska flaggan över vårtorna
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 13:19:18 följande:
    Hahaha nejdå, jag skriver faktiskt på en uppsats, typ.

Ok, men gå in i paint och måla svenska flaggan över vårtorna
    hahahha jaha ja ... if you say so

Hahha ska göra det .. när jag kommer hem !
    I'm the me I choose to be ...
  • I Blackrose I
    Druid skrev 2011-05-10 11:40:04 följande:

Jag visste inte att det var så lätt. Skäms 

Nåja, här är i alla fall Sigge när han leker surikat. Hjärta
    ÅH, kär. Hjärta
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I

Alltså jag är för mätt, trött och kåt för att orka med en seriös diskussion men varför skulle t.ex. jag vara ett hot mot det svenska samhället? Obestämd

• Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 11:48:19 följande:
    Ja detta låter ju hur logiskt som helst...

"Scientists have found that people with conservative views have brains with larger amygdalas, almond shaped areas in the centre of the brain often associated with anxiety and emotions. (Buhuuu muslimerna kommer)
    On the otherhand, they have a smaller anterior cingulate, an area at the front of the brain associated with courage and looking on the bright side of life."

Typ vad jag alltid sagt med andra ord.
    Haha, klockrent!!
  • I Blackrose I

Jag hatar buffe. Skrikandes Känner mig uppblåst.

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...