Inlägg från: Druid |Visa alla inlägg
  • Druid

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

I Blackrose I skrev 2011-05-10 09:01:41 följande:
    Alltså jag har svårt för italienare tillsammans med fransmän (Dom flesta av dom) är så förbannad sliskiga, äckliga och helt enkelt BLÄ.....

Förvånad  Åho, Druid. Det är rättstavad. Snälla säg vart du översätter. Please. Kommer du ihåg stavningen så bra så börjar jag snart tycka det är jävligt synd att du är ND/SD. (FÖRSTÖR INTE min bild av ND/SD)
    Jag blev något förnärmad i USA när ett nyhetsankare pratade om någon slusk och menade på att han påminde om något slags "eurotrash" som hon skulle kunna råka på, på en bar i typ Rom. Men jag hoppades att hon syftade på italienare och sydeuropéer överlag och att hon inte drog alla européer över en kam. Drömmer

Ja, men den här gången fuskade jag, det var väl ganska uppenbart? Jag kommer ihåg kanske omkring tio ord eller fraser bara. Rynkar på näsan
    TheCoopers skrev 2011-05-10 09:03:10 följande:
    ............ Druid kanske är blatte ?
    Jag visste väl att du var en konspirationsteoretiker! Drömmer
  • Druid
    TheCoopers skrev 2011-05-10 09:06:54 följande:
    han kanske är etniskt förvirrad ?

*försöker*
    Som Jackie Arklöv t ex.? Ja, jag kanske borde kliva ut ur den etniska garderoben och gå ut med att jag är afrosvensk. Drömmer

Här förresten. Kul namn va? Det uttalas visserligen som Shuuban, men ändå.
    ">

(Han är dock en grymt bra rookie.)
  • Druid
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 09:10:32 följande:
    Ja, visst är det jävligt dumt att dra en jävla massa människor över en och samma kam? Korkad!

Mmm, stavningen var felfri så det var ganska uppenbart ja.
    Ja, det är det. Fast en synd som är ganska mänsklig emellanåt.

Var det fel förra gången då? FörvånadSkäms
  • Druid
    Quintus Zebra skrev 2011-05-10 09:19:14 följande:
    1. Ja, det finns framgångsrika landslag av båda "sorter". Men Spanien är ju inte så "homogent" heller. Om du skulle fråga vissa Barcelonaspelare så skulle dom kanske till och med erkänna att de inte ser sig som Spanska ens, utan främst som Katalaner!

2. Att stoppa invandringen löser väl knappast problemen som redan FINNS?

3. Alla dom på båda sidor som som sprider hat och diskriminerar folk på grund av hudfärg?

4. Det är inga platityder. Tror du ungdomar slutar bråka för att man pekar ut dem ännu mer, och ger dem ännu sämre chanser att lyckas skaffa sig ett hederligt liv? Problemet är delvis hatet, som vissa nationalistiska och främlingsfientliga ledare medvetet bidrar till för att vinna politisk makt. Och problemet är också att dessa ungdomar blir diskriminerade och känner sig maktlösa. Visst, är det förståligt att "Fransmän" är rädda för det som händer. Men på samma sätt är det förståligt att förortsungdomar är förbannade över all rasism och diskriminering som finns i Frankrike. Men det gör det inte okej att hata. Om man vill lösa problemen måste man försöka öka sammanhållningen, inte bidra till ökad segregering.

Och Frankrike är inte Sverige. Frankrike har en tradition av rasism och rasistiskt förtryck som sträcker sig flera hundra år tillbaks, som vi inte alls på samma sätt har haft i Sverige.
    1. Ja, och det är troligtvis åtminstone en av orsakerna till att Spanien alltid floppat tidigare. Nu verkar de vara överens om att lägga klubbrivaliteten bakom sig i landslagssammanhang. Jag tycker även att det inte går att jämföra t ex. katalaner och basker med t ex. afrikaner. Det blir en helt annan sak med plötslig, storskalig invandring från t ex. Afrika.

2. Nej, men genom fortsatt stor invandring så blir problemen ännu större.

3. Huh? Vad så att säga replikerar du på?

4. Problemen som uppstått beror ju på att ett stort antal personer med annan än fransk tillhörighet befinner sig i Frankrike. Begreppet kulturkrock är ju inte så nytt liksom. Att samma problem börjat växa fram även i Sverige tyder ju på att det mångkulturella samhällsexperminetet inte är så lyckat som etablissemanget ihärdigt vill få oss att tro. Därmed inte sagt att det är invandrarnas fel.  
  • Druid
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 09:27:19 följande:
    Allra första gången du frågade mig om persiska ord så skrev du "fel" så som "utlänningar" gör men det du skrev imorse var felfri skrivet och det sista. Hur som haver. Jag känner mig smickrad.
    Ja men, jag syftade på mitt god morgon. För det var ur minnet. Jag kan säga Aser Be Khejr också. Men det vore ju lite tidigt. Drömmer

Ba man bia. Oskyldig
  • Druid
    Quintus Zebra skrev 2011-05-10 09:28:06 följande:
    Nej, det var inte jag som kom med den tesen...
    Inte? Jag har för mig att vi diskuterade hockeylandslaget ju . . . . Menar du att jag borde börja oroa mig över att ha fått en släng sommarahlzeimers? Foten i munnen
  • Druid
    Quintus Zebra skrev 2011-05-10 09:34:47 följande:
    Tror det var du och NGWP som diskuterade, och så la jag mig i när du pratade om spelare som inte sjöng nationalsången.
    Då svek mig inte minnet totalt då. Puuh, då behöver jag inte oroa mig över att bli senildemoent än då. Drömmer
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 09:39:21 följande:
    Ja sa jag inte att vi behöver flera invandrare i hockeylandslaget...?
    Jag borde givetvis ha insett att du måste ha varit skurken i dramat. Flört
  • Druid
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 09:40:58 följande:
    You wish!
    Druid skrev 2011-05-10 09:29:32 följande:
    Ja men, jag syftade på mitt god morgon. För det var ur minnet. Jag kan säga Aser Be Khejr också. Men det vore ju lite tidigt. Drömmer
    Sobh be kheyr var rätt men man Asr be kheyr. Aser låter arabisk. (Bara en liten rättelse )
    Ja, ja klaga bara, gör du det. Det här har jag dock absolut inte fuskat med. Oskyldig  اسم شما چیست
  • Druid
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 09:46:19 följande:
    Var snäll. Jag har huvudvärk.
    Det finns två getingar här omkring som är helt sjuka i huvudet. Så fort jag öppnar en dörr kommer de in, sedan flyger de till helt puckade ställen som in mellan papper och in i en gitarr!
    Vad vill de?
    Bygga bo?
    Dö?

Alltså riktigt STORA getingar, eller bin. Jag har aldrig förstått skillnaden...
    Det är förmodligen västafrikanska parasitdödsgetingar. De sputar in larver i blodomloppet på sina offer som cirkulerar och fäster sig med små hakar i hjärtat. Där lever de tills de är tillräckligt stora och söker sig ut ur kroppen. När de gör det så tar de sig vanligtvis ut ur alla kroppsöppningar, men det är inte ovanligt att de äter sig rätt genom huden också. Det är ofta dödligt. Flört
  • Druid
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 09:47:52 följande:
    Mäh, jag har gett dig en massa beröm. Solig

Angående frågan du har ställt. Gissa? Till och med du borde klara av det. Tungan ute
    Vard? Gol e Sorkh? {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...