Inlägg från: Druid |Visa alla inlägg
  • Druid

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Noun skrev 2011-05-10 07:03:13 följande:
    Det förklarar ett och annat... Cool
    Gah! Foten i munnen
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:02:29 följande:
    Gomorron Solig
    Sobh be khejr!
  • Druid
    Quintus Zebra skrev 2011-05-10 08:11:20 följande:
    Nja?

Så sent som år 2000 vann Frankrike EM och hade med största sannolikhet världens bästa lag i världens största sport (ett lag som minst kan kallas mångkulturellt).

Det som (bland annat) har hänt i Frankrike efter det har nationalismen och invandrarkritiken ökat i landet. Dom har nu en president som förtrycker Romer och som kallar förortsungdomar för ”slödder”, ”avskum” och ”kallbrand”. Och man har ett fotbollsförbund som misstänks ha planerat att börja kvotera bort "problembarn" från landslag och fotbollsskolor från och med 11 års ålder, enbart genom att titta på deras hudfärg.

Men nationalisterna och de invandringskritiska har INGENTING med det ökande hatet att göra? Utan det är nån luddig "mångkultur" som ligger bakom?

Det lustiga är ju att Frankrike har infört mycket av det SD vill göra för att "lösa problemen", d.v.s. restriktivare invandring och att "hårdare tag mot  invandrarna". Har det hjälpt? Nja, inte så värst bra va Flört
    Har man bra spelare så bör man gå långt. Så även Frankrike. Men problemen är av samma karaktär som så ofta fått rykten om splittring inom det holländska landslaget att florera. Sveriges största fotbollsframgångar var med i princip bara svenskar på planen. Detsamma gäller Tyskland mfl. länder, så att mångkulturella fotbollslandslag skulle vara bättre är inte någon slags sanning.

Så vad skulle Frankrike göra då, menar du? Med de problem som existerar i Frankrike och dit vi är på god väg i Sverige, så är det inte särskilt konstigt att de börjat försöka föra en mer restriktiv invandringspolitik. Trots det så har Frankrike ändå gigantiska problem med no go areas och dylikt.
  • Druid
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:17:11 följande:
    Jag är imponerad!
    Jag rodnar. Skäms
  • Druid
    Noun skrev 2011-05-10 08:24:13 följande:
    Äsch, det är ingenting att skämmas för! {#emotions_dlg.flower}

Blev garderoben obekväm, eller var det så att du kände dig ovanligt bekväm med just mig? Drömmer
    Jag har inte klivit ut ur någon garderob. Jag har överhuvudtaget inte gått och ställt mig inne i garderoben. Det är bara du som misstolkar, överdriver och tokretas. Dumma dig! Gråter
  • Druid
    Noun skrev 2011-05-10 08:25:50 följande:
    Måste en restrektiv invandringspolitik innebära nationalism och att man kallar invandrarungdomar för slödder? Hur menar du nu? Obestämd
    Nej, inte militant nationalism i alla fall. Jag skulle snarare kalla det för protektionism, att värna om det franska. Nu vet jag inte så noga vilka citat som avses, men jag utgår från att det inte var så att alla ungdomar med invandrarbakgrund som kallades för slödder, utan de som är aktiva deltagare och initiativtagare till de stora kravallerna som skakat Frankrike de senaste åren med jämna mellanrum.
  • Druid
    Quintus Zebra skrev 2011-05-10 08:37:19 följande:
    Nej, det är ingen sanning.

Men sanningen är ju att Frankrikes bästa landslag genom alla tider var det de hade mellan 1998 och 2001, och det var vad jag vet inga direkta konflikter i det laget trots mångkultur.

Frankrikes situation är enormt olik Sveriges!

Vad skall Frankrike göra? Ja, inte ska de ägna sig åt en politik som uppenbart bara gör allt värre? Och vi borde ju titta på Frankrike och se vad SD´s politik leder till. Tror man på allvar att ökat hat i samhället mellan grupperna minskar konflikterna?

Lösningen är självklart det motsatta: d.v.s. ökad tolerans och minskad diskriminering så att ungdomarna i förorten känner att de har en chans att lyckas i samhället...
    Ja, men du lyfter fram endast det landslag som passar dig. Se på Spanien istället t ex. som idag är världens bästa landslag. Det är tämligen spanskt, eller hur?

Om de inte ska ägna sig åt en politik som gör allt värre så antar jag att de ska stoppa invandringen då? Trots allt börjar Frankrike alltmer likna en krutdurk som bara väntar på att explodera. Att säga att lösningen är "ökad tolerans och minskad diskriminering" är bara plattityder. För vem vill ha intolerans och ökad diskriminering? Problemet är inte fransmännens växande negativa inställning till det mångkulturella samhället, utan den process som lett fram till det mångkulturella samhället på fransmännens bekostnad.
  • Druid
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:30:02 följande:
    Nja, jag ska ju inte leva tillsammans med honom så............
    Så är det. Det är bara att acceptera faktum att männen från varma länder har för hett temperament. Han måste ju visa att han är arab. Jag tycker faktiskt inte han gjorde fel. Hade jag varit en man så hade materazzi fått en hårdare slag än så.
    Materazzi? Han är en riktig fotbollsspelare han.
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:30:49 följande:
    Hehe, varför? Var lärde du dig det?
    Av en viss Esfahani, remember? Flört
    TheCoopers skrev 2011-05-10 08:31:14 följande:
    Att de inte sjunger nationalsången är för att de inte kan den eller för att de skiter i den . .. och då kan vi inte skylla på svartskallarna eftersom det faktiskt är mest svennebananer som spelar .

JAG ÄLSKAR förövrigt Hockey .. what a sexy sport !!!!!
    Jag syftade inte direkt på hockeylandslaget utan på fotbollslandslaget, där Zlatan, Safari, mfl. står tysta, medan de övriga i regel sjunger med, eller i varje fall mumlar.
  • Druid
    Noun skrev 2011-05-10 08:48:47 följande:
    Hmmm, vilka som än åsyftades är det inte ok att kalla invånare, som man ska föreställa värna, för slödder.
    Nja. Jag håller med till viss del. Man måste sätta det i sitt sammanhang också, hade det inte varit för kravallerna och bilbränderna etc. så hade de orden inte yttrats. Att säga sådana saker på hög politisk nivå är dock inte okej, det håller jag med om. Men jag tycker att det verkar som att folk har en tendens att yttra sig lite mer rakt på sak eller rentav hätskt i medelhavsländerna. Där de i Tyskland eller Holland kanske skulle ha sagt att det var ett bekymrande problem så använder de mindre smickrande benämningar i Frankrike eller Italien osv.
  • Druid
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:51:17 följande:
    Han är så sliskig, äcklig och BLÄ.....

Jag misstänkte det men jag blev imponerad över att du hade stavat rätt och "delat" orden rätt också. Kyss
    Ha, ha men han är underhållning på planen. Man vet aldrig vad han för med sig. Han kan lika gärna göra ett mål som att dra på sig ett rött kort efter en katastrofal glidtackling eller lyckas bli skallad av en av fotbollens mest hyllade spelare någonsin. Drömmer  Annars var ju Paulo Di Canio också en favorit.

Mamnoon. Delam barat kheyli tang shodeh. Flört   
  • Druid
    TheCoopers skrev 2011-05-10 08:55:07 följande:
    Fast ni pratade väl hockey ? Fast det förstås då blir det svårare att få din poäng att gälla eftersom det är svennar som inte sjunger . Det är ju bara fel om det är blattarna som inte gör det .. sorry jag glömde det !

och sen kan jag väl inte direkt säga att alla andra sjunger med ... min blatte sambo brukar skrika åt tv:n : Men sjung då för fan !

Jo, men QZ menade väl att det skulle vara bra med fler kulturberikare i hockeylandslaget, och jag drog då en parallell till fotbollsspelare. Sedan finns det ju en handfull icke-svenskar också, just nu t ex. Petrasek, även om han bör kvala in som svensk antar jag, men t ex. Yared Hagos och Boumedienne och ett par till. Det lustigaste är dock den svarta kanadensaren i Montreal som heter PK Subban. Flört
    Noun skrev 2011-05-10 08:55:53 följande:
    Klart du uppfattar att "medelhavsländerna uttrycker sig mer rakt på sak". Många av dem har olika typer av nationalistiskt styre= Ok att klanka ned på allt och alla.
    Nja, jag vet inte det. Jag tror nog att de helt enkelt har en lite annan syn på saker och ting där. Men ponera att samma kravaller etc. gick av stapeln i t ex. Thailand fast av svenskar. Trots att thailändare verkar vänligt sinnade så skulle de nog tröttna rätt så snabbt.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...