• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-09-06 18:53:51 följande:

Allt annat jag skriver missar du?

Vadå allt annat? Jag snackade om dina tendenser att överdriva inget annat. Det blir en så löjlig diskussion när man diskuterar med någon som överdriver bortom rim och reson liksom.
  • I Blackrose I
    Noun skrev 2011-09-06 18:49:13 följande:
    Klart jag klarar mig, men det är väldigt sällan jag träffar på folk som jag tycker står på samma sida som mig sas, och hur konstigt det än låter så har jag alltid tyckt att du gör det. Fast jag kanske romantiserar dig- ge oss en vecka ensamma kanske vi sitter om struparna på varandra... ;)

Vilket påminner mig... Ska vi tacka ja till Skarpis?   
    Jag gillar dig Bakis skarpt. Du påminner mig om mina iranska vänner som inte riktigt vet vad dom ska kalla sig. Ta det inte fel är du snäll. Det är ingen kritik utan jag förstår dig helt och hållet. Du är uppväxt med Islam och det är en del av dig som du aldrig kommer undan. Åt ena sidan vill du strypa vissa regler som råder inom Islam och verkligen avskyr vissa delar åt andra sidan blir du fly förbannad när någon säger något dumt om Islam. Visst har jag rätt? För jag tror att du kommer känna dig lost om du helt bryter med Islam. Traditionerna/sederna och allt det du har växt upp med är en djupt inrotad i dig.
    Pågrund av dig och Shirin85 har jag hållit mig undan Islam-diskussionerna för att inte såra er två.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-06 18:51:18 följande:

Du vet - folk har inte "råd".
    Man lånar (och nej, inte från banken), man säljer allt man äger, man får hjälp av organisationer, man sparar i flera år eller så jobbar man sig vägen hit helt enkelt.
    När man väl kommer hit, gör man det ofta med absolut ingenting till sitt namn. 

Och bevisligen trillar det in en och annan krigsförbrytare, mördare, våldtäktsman och terrorist. Mycket hårdare regler för att få komma hit, danke
  • sumpbävern
    Noun skrev 2011-09-06 18:52:06 följande:

Det blir nog 4 av oss...

Ja alltså, 4 kärringar så måste sumpis ha en karta blåpiller
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-06 18:56:34 följande:

Vadå allt annat? Jag snackade om dina tendenser att överdriva inget annat. Det blir en så löjlig diskussion när man diskuterar med någon som överdriver bortom rim och reson liksom.

Men du måste väl förstå ironin i att ALLT handlar om somalisk dans
  • Noun
    sumpbävern skrev 2011-09-06 18:59:02 följande:

Det räcker nog med en halv karta om du inte tänkt dig att dissa oss för Skarpis. ;)
    Män är berg, men kvinnor är hävstänger som lyfter dem.
  • I Blackrose I
    sumpbävern skrev 2011-09-06 18:59:02 följande:
    Oj, är det så pass illa? Förvånad
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...