• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • sumpbävern
    Noun skrev 2011-09-06 16:04:45 följande:
    Alla slänger ju inte sina papper såklart. Hur får man tag på identitetshandlingar i tex Somalia?

De som har råd att ta sig hit har säkert inga problem att få tag i sådana handlingar. Tycker du det är rätt att ta in människor i landet som inte ens kan identifiera sig?
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-06 16:12:20 följande:

På egen risk, han blir nog lite kåt tror jag...

Hahaha
  • Noun
    I Blackrose I skrev 2011-09-06 18:46:27 följande:
    Tack gumman, du klarar dig galant utan mig. Älskar din atittyd (Orkar inte kolla stavning) enormt. Sluta aldrig att va stolt över vart du kommer ifrån Bakis. Kyss
    Klart jag klarar mig, men det är väldigt sällan jag träffar på folk som jag tycker står på samma sida som mig sas, och hur konstigt det än låter så har jag alltid tyckt att du gör det. Fast jag kanske romantiserar dig- ge oss en vecka ensamma kanske vi sitter om struparna på varandra... ;)

Vilket påminner mig... Ska vi tacka ja till Skarpis?   
    Män är berg, men kvinnor är hävstänger som lyfter dem.
  • sumpbävern
    oOOo oOOo skrev 2011-09-06 16:15:44 följande:
    RYGGDUNKAR SUMPBÄVERN FRENETISKT Hjärta

Aj....
  • Noun
    sumpbävern skrev 2011-09-06 18:48:09 följande:

De som har råd att ta sig hit har säkert inga problem att få tag i sådana handlingar. Tycker du det är rätt att ta in människor i landet som inte ens kan identifiera sig?

Klart dom kan ha problem ändå.

Ja, jag tycker att det är rätt, men att man då behöver ha en nogrann uppföljning på dom. Jag känner dock inte till ifall det görs så idag eller inte. 
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-09-06 18:48:09 följande:

Du vet - folk har inte "råd".
    Man lånar (och nej, inte från banken), man säljer allt man äger, man får hjälp av organisationer, man sparar i flera år eller så jobbar man sig vägen hit helt enkelt.
    När man väl kommer hit, gör man det ofta med absolut ingenting till sitt namn. 

• sumpbävern
    I Blackrose I skrev 2011-09-06 16:17:18 följande:
    Är du också kåt på sumpis?

Också? Förvånad
  • Noun
    sumpbävern skrev 2011-09-06 18:51:20 följande:

Också? Förvånad

Det blir nog 4 av oss...
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-06 18:46:30 följande:

Svängdörrar?
    Svensk nationaldag som numer MEST består av somalisk dans och kurdisk mat?
    Jag kan fortsätta... 

Allt annat jag skriver missar du?
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-06 18:47:15 följande:

Och vår utrikesminister är sjukt tvivelaktig vad gäller att vara förbrytare.

Upplys mig.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...