• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Skarprättare
    Noun skrev 2011-09-04 18:36:15 följande:
    Jag har inte saknat din rasmedvetenhet, men jag måste erkänna att jag verkligen saknar diskussionerna om rasrenhet. Flört
    Men de ballar ju alltid ut i pajkastning. Vi kan prova på lerbrottning du och jag istället. Vad sägs om det?
  • Noun
    Skarprättare skrev 2011-09-04 18:43:28 följande:
    Men de ballar ju alltid ut i pajkastning. Vi kan prova på lerbrottning du och jag istället. Vad sägs om det?

Ja ok för din skull. Det är inte mer än rättvist att du får vinna något också.
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Skarprättare
    Noun skrev 2011-09-04 18:44:40 följande:
    Ja ok för din skull. Det är inte mer än rättvist att du får vinna något också.
    Vilken giftig tunga du har fått. Du råkar inte vara skorpion?
  • Noun
    Skarprättare skrev 2011-09-04 18:48:41 följande:
    Vilken giftig tunga du har fått. Du råkar inte vara skorpion?

Fått? Jag har bara varit trött på sistone.

{#emotions_dlg.djavulsk}
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Skarprättare
    Noun skrev 2011-09-04 18:49:29 följande:
    Fått? Jag har bara varit trött på sistone.

{#emotions_dlg.djavulsk}
    På så vis. Vad beror denna trötthet på då? Kan jag kanske hjälpa dig, måhända genom att göra dig ett huvud kortare (jag måste ju göra skäl för mitt nick).
  • Noun
    Skarprättare skrev 2011-09-04 18:51:12 följande:
    På så vis. Vad beror denna trötthet på då? Kan jag kanske hjälpa dig, måhända genom att göra dig ett huvud kortare (jag måste ju göra skäl för mitt nick).

Ja tack! Har försökt få igång en rasdiskussion med en annan (man) som bara lägger sig platt på direkten (nej, inte du Beaver). Jag skulle uppskatta lite motstånd, och du brukar ju vara ståndaktig om än aningen huvudlös. ;)
  • Skarprättare
    Noun skrev 2011-09-04 18:53:39 följande:
    Ja tack! Har försökt få igång en rasdiskussion med en annan (man) som bara lägger sig platt på direkten (nej, inte du Beaver). Jag skulle uppskatta lite motstånd, och du brukar ju vara ståndaktig om än aningen huvudlös. ;)
    Sa du att du har huvudlöss?

Nej då, men angående etnicitet och diverse annat så tillhör ju du de som trots våra olika ståndpunkter, trots allt tycks kunna blicka bortom horisonten en smula.

Vad sägs om att du och jag köper en ö någonstans och startar en egen etnicitet?
  • Noun
    Skarprättare skrev 2011-09-04 18:56:56 följande:
    Sa du att du har huvudlöss?

Nej då, men angående etnicitet och diverse annat så tillhör ju du de som trots våra olika ståndpunkter, trots allt tycks kunna blicka bortom horisonten en smula.

Vad sägs om att du och jag köper en ö någonstans och startar en egen etnicitet?

Frestande, men jag måste tänka på att föra arabsläktet vidare.
  • Skarprättare
    Noun skrev 2011-09-04 18:57:51 följande:
    Frestande, men jag måste tänka på att föra arabsläktet vidare.
    Men halva etniciteten är ju arabisk. Svennearaber från Svennerabien. Vi skulle skapa en riktig dynasti. Kanske kolonisera hela jordklotet och premiera de med vår bakgrund. I historieböckerna skulle vi bli omtalade oftare än Alexander den store och dylika småkejsare tillsammans!
  • Noun
    Skarprättare skrev 2011-09-04 18:59:44 följande:
    Men halva etniciteten är ju arabisk. Svennearaber från Svennerabien. Vi skulle skapa en riktig dynasti. Kanske kolonisera hela jordklotet och premiera de med vår bakgrund. I historieböckerna skulle vi bli omtalade oftare än Alexander den store och dylika småkejsare tillsammans!
    Du har verkligen tänkt på allt...

Ok då, men då tar vi en halvö istället för någon ö nå'nstans. Greppa yxan och grensla kamelen, så far vi! 
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...