• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Jäjd
    MrsAssault skrev 2011-05-07 22:46:50 följande:
    Alltså jag skulle baka chokladrutor men glömde köpa florsocker Gråter kan man använda vanligt socker i glasyren eller blir det nasty?
    Det kan verkligen inte göra!

Men har du vispgrädde? Och choklad? För du ska inte ens ha nåt jävla flörsocker.
  • Nice Girl Wrong Place
    Jäjd skrev 2011-05-07 22:47:33 följande:

Men har du vispgrädde? Och choklad? För du ska inte ens ha nåt jävla flörsocker.
    Sluta vara så principfast!
    Till glasyren står det typ florsocker, smält smör och ngt annat grejs.
  • MrsAssault
    Jäjd skrev 2011-05-07 22:47:33 följande:

Ja jag har grädde och choklad, alla recept jag hittat står det att man ska ha florsocker i glasyren, ska man inte det?
  • I Blackrose I
    MrsAssault skrev 2011-05-07 22:46:50 följande:
    Alltså jag skulle baka chokladrutor men glömde köpa florsocker Gråter kan man använda vanligt socker i glasyren eller blir det nasty?
    Nej, det går inte. Det måste vara florsocker annars blir det hårt. Har du ingen blockchoklad hemma? Smält den och häll på. Blir lika bra.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-07 22:48:29 följande:
    Sluta vara så principfast!
    Till glasyren står det typ florsocker, smält smör och ngt annat grejs.
    Nej men står det det?!

Du är inte nice idag.
    MrsAssault skrev 2011-05-07 22:48:38 följande:
    Ja jag har grädde och choklad, alla recept jag hittat står det att man ska ha florsocker i glasyren, ska man inte det?
    Du ska göra Leila Lindholms kärleksmums! Tro mig.
  • MrsAssault
    I Blackrose I skrev 2011-05-07 22:48:43 följande:
    Nej, det går inte. Det måste vara florsocker annars blir det hårt. Har du ingen blockchoklad hemma? Smält den och häll på. Blir lika bra.
    Aha men det har jag ju, räcker det att smälta den bara? Jag har ett recept där det står att man ska ha choklad OCH florsocker
  • MrsAssault
    Jäjd skrev 2011-05-07 22:49:42 följande:
    Ok!
  • poirot
    I Blackrose I skrev 2011-05-07 22:43:37 följande:
    Nej älskling. Jag har svårt för tjejer. Killar klarar jag av ett par stycken samtidigt.
    Äh, du behöver bara ta på dig en strap on så klarar du av dig själv med. 
    Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Jäjd

Snälla....

Okej. Glasyr.
    Typ en halv dl vispgrädde i kastullisen. Bli varmt. I med 100 gram eller om det var mer kanske, fin choklad. Rör runt. I med nån msk espresso.

Molto bene. Det enda som blir hårt är kärleken hos den man matar detta med sen.

• Nice Girl Wrong Place
    Jäjd skrev 2011-05-07 22:49:42 följande:
    Nej men står det det?!

Du är inte nice idag.
    Nej tro dig INTE.

De är inte ens lika goda som andra recept.
    Bara för att hon har tuttar kan hon inte allt!
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...