Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 21:57:09 följande:
    Vad ska Anton göra nu?

Jag tror det är lagligt om man har typ...slaktlicens?
    Jag tänker ju inte ställa upp som slaktare iaf, däremot kan jag tala om att jag har varit med om mycket hemmaslakt, och det är tillåtet att slakta hemma, men du får inte sälja köttet, det skall konsumeras av dig själv i ditt eget hushåll.
    Du måste också kunna avliva (bedöva) kreaturet på ett korrekt sätt. Vi använde alltid kulgevär i pannan på gräsen eller tjuren, dom stöp direkt. Så Rose kan kränga tarmar bäst hon vill hemma på gården, bara hon följer mina direktiv ovan. No butcherlicens needed........
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 23:32:13 följande:
    Jag avlider snart av uttråkan.
    Har inget att göra, inte en endaste föreläsning eller seminare förrän nästa vecka.
    Har inte ETT SKIT att göra.

Klättrar på väggarna snart. Byter gardiner, dammsugar, promenerar runt i förorten, målar naglarna, sitter på FL, pillar i öronen med tops, äter apelsin...
    Du kan ju alltid läsa en bra bok. Eller gå en utbildning i konsten att hoppa fallskärm. Har provat båda. Rekommenderas.

Tiden går fort oavsett, iaf om boken är spännande.  
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 23:40:13 följande:
    Mmmm mina tremänningar brukar slakta lamm och bjuda familjen på hahaha, mycket gott!
    Men hur och vem bedömer om någon kan avliva på ett korrekt sätt? Det var där jag började jiddra om licens...
    Jaa, nu fick jag faktiskt konsultera Jordbruksverkets sajt som säger att : 

Du som slaktar får och getter för husbehov eller behöver nödslakta hemma på gården måste behärska den aktuella avlivningsmetoden och hanteringen av djuren i samband med denna.

Således ganska luddiga regler, om jag uttrycker mig snällt. Sen är det lite bestämmelser vad gäller typ av skjutvapen, kaliber som anses nödvändig, plus lite annat mög. Jag får tex inte använda ett vapen som jag har målskjutningslicens på, det måste vara jaktlicens, även om det är exakt identiska vapen. Bla.

Nu tycker jag iofs vi börjar bli lite för seriösa här, men vill ni ha beskrivning på hur det går till att karva upp buken och ta ut tarmar, magsäckar mm...mm,på en nyskjuten, inte nysketen...obs, tjur, samt hur jävla illa det luktar, så säj bara till. Anton ställer upp på det mesta.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 00:14:02 följande:
    Så, man måste iaf ha någon slags vapenlicens för att slakta...eller hur?
    Nja, vissa djur får du bedöva med elektricitet, tex gräsar, exakt hur vet jag dock inte, jag anser iaf att en redig musköt är det bästa sättet vid bedövning.

Så vapenlicens är inget "måste", men en jävla stor fördel.
  • Anton Chigurh
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 22:02:00 följande:
    En JÄVLA massa kurser.....
    Shit, jag blir nästan lite impad här, fattar inte hur en del pallar. Impad. Som sagt.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 22:56:22 följande:
    Good evening
    Tjohej min kära. Solig
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place  :  Du har fanimej hunnit med en hel del du också, hur är det möjligt att hinna med allt det där när du har en dotter att se till också, för jag har förstått att du inte "missköter" henne på nåt vis utan hinner med både studier och din dotter. En del människor är fan makalösa. {#emotions_dlg.flower}

Jag har inga barn men hann för bövelen inte med på gymnasiet ändå. Fast i sanningens namn hade jag 2 vita möss å ta hand om, det var säkert därför mina studier blev lidande. När jag tänker efter.
    Men i vilket fall, NGWP, så är du i sanning en imponerande varelse .

Med detta sagt har jag en önskan också : Skulle du vilja vara så snäll å byta nick till ett namn ist, jag vill kalla dig vid NAMN, inte nån konstig jävla metafor eller vad det nu är dur har som nick. Snälla. Hjärta
  • Anton Chigurh
    I Blackrose I skrev 2011-05-06 23:12:11 följande:
    Puss. Kyss
    Aaaah, blir alltid lika glad av å se dig, min kära Rose.  Solig
  • Anton Chigurh
    Quintus Zebra skrev 2011-05-06 23:30:52 följande:
    God natt!!
    Gonatt, Quint !
  • Anton Chigurh
    I Blackrose I skrev 2011-05-06 23:32:54 följande:
    Natti natti. Ska också logga ut för dan.

Gonatt alla.

*Ger Nicegirl och Anton varsin puss* {#emotions_dlg.flower}
    Kyss Sweet dreams.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...