I Blackrose I skrev 2011-05-12 23:03:20 följande:
Det har jag också men just moralpredikan håller jag mig undan från. Folk får stoppa in vad fan dom vill i sig själva och trycka in "den" i vad dom behagar och så länge det är lagligt så bryr jag mig inte.
Har vi inte fått nog av moralpredikan?
Men alltså, det är nog få som verkligen går omkring och säger till folk vad de ska göra eller inte göra, typ lägger sig i på ett direkt sätt. Så där gör inte jag, möjligtvis med min son då, men det är en annan femma
. Däremot ifrågasätter jag som fan. Hur DET uppfattas kan jag nog inte riktigt bestämma. Vissa kanske då tycker att jag moraliserar, andra kanske tycker att jag jämt kritiserar och några håller bara med. Beror ju på vad man pratar om. I alla de här diskussionerna vi alla deltar i här på FL diskuterar ju folk mot varandra hela tiden, men jag ser sällan nån som skriver "du får inte göra så" (så länge det inte handlar om nåt som verkligen är olagligt eller riktigt farligt). Dock ser jag att motparterna försöker argumentera för sin sak istället och försöka "omvandla" varandra genom just argumentation. När jag t.ex. argumenterar mot en, säg nazze, så argumenterar ju både han och jag för våra åsikter. Sen om han tycker att jag är moralkärring så får väl han tycka det. Isåfall är han en jävla moralkärring själv eftersom han å sin sida argumenterar ju för sin sak.
Näää, moralisering ser jag som när en person hela tiden säger till mig vad jag måste göra, inte får göra osv. När det gäller argumentering och ifrågasättande så ser jag det på annat sätt även om man utgår från sin personliga moral och värderingar.
NÖJD ELLER?!?!?