• Dreams Never Ends

Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!

Jag var på middag hos en vännina (hon hade storbjudning) och det var några familjer där jag inte kände alls. Och det kanske var tur det.

Efter vi ätit klart och barnen gått från bordet och vi väntar på efterätten så börjar en familjs barn "leka hund" och åt från hundens vatten och matskål. Föräldrarna skrattade till och sa hohoho men åhhh hihihihi täääänk hur så barn kan bete sig ojojoj!!! Jag stirrade frågande mot dom och då sa dom snabbt till barnet nej, men nu får du sluta! hhihih

HUR FAN kan man skratta åt ngt sånt? Jag hade sagt till DIREKT NEJ! Och hade inte barnet lyssnat hade hade sprungit fram och ryckt om det! Detta är INTE OK!!!! Tycker ni att detta är normalt?!?!?! Frågar eftersom allt verkar vara möjligt på familjeliv.

• Svar på tråden Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!
  • LilaRos

Inget farlig med det.. Dock åker min son bort från hundens mat och vattenskål.. för hundens/hundarnas skull.

• Michisen

Fantastiskt nog så är hundmat garanterat fri från konstiga tillsatser, för det är förbjudet att "dryga ut" hundmat med kemikalier, något som inte garanteras i den vanliga maten vi äter annars...

Så ur den synpunkten är det knappast något fel att käka hundmat.

Däremot - jag tycker synd om hundstackaren som ska behöva utsättas för barnens bakterier... :/
    Det kan inte ha varit roligt, men jag hoppas ägarna bytte ut vattnet i vattenskålen och så där efter att barnen varit på skålarna.

Hur som helst, vad ville jag ha sagt nu igen... Jo, just det - nej, jag tycker inte att barnen ska äta och dricka ur djurens skålar, men snarare för att jag tycker att djuren kan få ha dem i fred än för att jag på något sätt oroar mig för barnen.

I övrigt så måste det vara väldigt skönt att ha en så klar uppfattning om en värld som är svart eller vit, min värld är full av inte bara gråskalor, utan även färger.

Ha en trevlig kväll allihopa! :D

• Dreams Never Ends
    Michisen skrev 2011-04-29 21:16:30 följande:
    Fantastiskt nog så är hundmat garanterat fri från konstiga tillsatser, för det är förbjudet att "dryga ut" hundmat med kemikalier, något som inte garanteras i den vanliga maten vi äter annars...

Så ur den synpunkten är det knappast något fel att käka hundmat.

Däremot - jag tycker synd om hundstackaren som ska behöva utsättas för barnens bakterier... :/
    Det kan inte ha varit roligt, men jag hoppas ägarna bytte ut vattnet i vattenskålen och så där efter att barnen varit på skålarna.

Hur som helst, vad ville jag ha sagt nu igen... Jo, just det - nej, jag tycker inte att barnen ska äta och dricka ur djurens skålar, men snarare för att jag tycker att djuren kan få ha dem i fred än för att jag på något sätt oroar mig för barnen.

I övrigt så måste det vara väldigt skönt att ha en så klar uppfattning om en värld som är svart eller vit, min värld är full av inte bara gråskalor, utan även färger.

Ha en trevlig kväll allihopa! :D
    Hundens bakterier är snarare äckliga för BARNET.
  • Astarte
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-29 21:25:17 följande:
    Åhhh. . . du skulle se hur mina pussas och grabben låter vovven smaka på hans glass. Du skulle dö!

Solig
  • Michisen
    Äh, det är billigare att låta barnet träffa en doktor än att låta veterinären titta på hunden.
    Jag blir helt klart mer upprörd ifall hunden blir sjuk av någon märklif dagisbassiluska.
  • Dreams Never Ends
    Astarte skrev 2011-04-29 21:42:45 följande:
    Åhhh. . . du skulle se hur mina pussas och grabben låter vovven smaka på hans glass. Du skulle dö!

Solig
    Ja det skulle jag nog Kräks
    Men hur kan DU tycka att dte är ok? Ett barn förstår ej, men du borde ju ha vett?
  • Astarte
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-29 21:55:27 följande:
    Ja det skulle jag nog Kräks
    Men hur kan DU tycka att dte är ok? Ett barn förstår ej, men du borde ju ha vett?
    Nä. . . inte mycket. . .

{#emotions_dlg.flower}
  • NinaP
    Det enda farliga jag kan se i det här är om barnet skulle sätta en bit i halsen.

Nu har ju jag inte hund men däremot katter och en liten knodd som nyss blev 1. Här har vi aldrig katternas mat på golvet när Lilleman är i köket men visst har han hunnit smaka en smula då å då... Men så satt han och åt jord idag också... Hugget som stucket. De måste ju få upptäcka världen.
  • k girl

Men gud.
    Vid det laget ditt barn är så gammalt att det leker hund och äter ur en matskål på golvet (du svarade aldrig på hur gamla de var?) har du sett ditt barn käka damm, grus, plockat ur matrester som någon annan tappat och lillparveln lyckats snoka reda på, skitiga leksaker, tvållödder, ja eventuellt till och med gul snö och bajs.

Att du skulle flippa ur över att ditt barn käkar ur en hundskål känns föga troligt.
    (därmed inte sagt att man tycker att det är speciellt lämpligt, jag skulle nog inte heller tycka att det var så mysigt och säga nej och lyfta bort. Men en katastrof? Det är till att vara överkänslig...)

• Lady without tattoo

Överlever hunden av att äta hundmat så tror jag inte barnet for illa av den lilla mängden.

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Kan du definera äckligt? Hur mycket bakterier har hunden i munnen?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • SallyBlixten

Min syrra delade ofta mat med hunden - båda mådde utmärkt.

Fast... syrran blev vegetarian i vuxen ålder

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar, vi lånar den av våra barn.
  • pluvdo

Slappna av, ts. Det är knappast farligt. Det är nog värre med de gamla bajspartiklarna och så som de flesta barnen nog får i sig när de smaskar i sig sand från sandlådan i så fall.

Svar på tråden Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!