Inlägg från: Michisen |Visa alla inlägg
  • Michisen

Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!

Fantastiskt nog så är hundmat garanterat fri från konstiga tillsatser, för det är förbjudet att "dryga ut" hundmat med kemikalier, något som inte garanteras i den vanliga maten vi äter annars...

Så ur den synpunkten är det knappast något fel att käka hundmat.

Däremot - jag tycker synd om hundstackaren som ska behöva utsättas för barnens bakterier... :/
    Det kan inte ha varit roligt, men jag hoppas ägarna bytte ut vattnet i vattenskålen och så där efter att barnen varit på skålarna.

Hur som helst, vad ville jag ha sagt nu igen... Jo, just det - nej, jag tycker inte att barnen ska äta och dricka ur djurens skålar, men snarare för att jag tycker att djuren kan få ha dem i fred än för att jag på något sätt oroar mig för barnen.

I övrigt så måste det vara väldigt skönt att ha en så klar uppfattning om en värld som är svart eller vit, min värld är full av inte bara gråskalor, utan även färger.

Ha en trevlig kväll allihopa! :D

• Michisen
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-29 21:25:17 följande:
    Hundens bakterier är snarare äckliga för BARNET.
    Äh, det är billigare att låta barnet träffa en doktor än att låta veterinären titta på hunden.
    Jag blir helt klart mer upprörd ifall hunden blir sjuk av någon märklif dagisbassiluska.
Svar på tråden Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!