• Dreams Never Ends

Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!

Jag var på middag hos en vännina (hon hade storbjudning) och det var några familjer där jag inte kände alls. Och det kanske var tur det.

Efter vi ätit klart och barnen gått från bordet och vi väntar på efterätten så börjar en familjs barn "leka hund" och åt från hundens vatten och matskål. Föräldrarna skrattade till och sa hohoho men åhhh hihihihi täääänk hur så barn kan bete sig ojojoj!!! Jag stirrade frågande mot dom och då sa dom snabbt till barnet nej, men nu får du sluta! hhihih

HUR FAN kan man skratta åt ngt sånt? Jag hade sagt till DIREKT NEJ! Och hade inte barnet lyssnat hade hade sprungit fram och ryckt om det! Detta är INTE OK!!!! Tycker ni att detta är normalt?!?!?! Frågar eftersom allt verkar vara möjligt på familjeliv.

• Svar på tråden Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!
  • Lindreas

Äh. Det är inte farligt att äta hundmat. Visst, man kan bli lite taskig i magen, men det är inte hela världen. Ta och slappna av, det är ingen katastrof!

• Pimey

Jag åt hundmat som liten och . föräldrarna sa åt mig men kunde ändå inte låta bli att skratta och jag tog då ingen skada av det så varför bli så upprörd? herregud..Det är BARA hundmat inte arsenik!

• BängtRagnhild

Vår unge äter hundmat i mellanåt. Vi köper högkvalitativt foder så det är ingen fara. Jag ser inte det farlig i det, det är ju inte precis som att man erbjuder som kvällsmat.

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Dreams Never Ends
    BängtRagnhild skrev 2011-04-29 21:04:44 följande:
    Vår unge äter hundmat i mellanåt. Vi köper högkvalitativt foder så det är ingen fara. Jag ser inte det farlig i det, det är ju inte precis som att man erbjuder som kvällsmat.
    Nej, men ser man att dom gör det så säger man att NEJ det där är hundens mat och människor äter inte sånt. Det är ju äckligt.
  • BängtRagnhild
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-29 21:05:56 följande:
    Nej, men ser man att dom gör det så säger man att NEJ det där är hundens mat och människor äter inte sånt. Det är ju äckligt.
    Han vet ju om att det är hundens mat. Så smart tror jag ungen är. Men varför göra en stor deal av något som inte är farligt? Nyhetens behag kommer att lägga sig där med. Slappna av.
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Lindreas
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-29 21:05:56 följande:
    Hade hunden varit där så är det klart att man säger nej och tar bort barnet (observera, inte rycker), för hundens skull. Men vad är det att hetsa upp sig över? Jag hade blivit mer upprörd om någon hade matat mitt barn med hundmat än om han självmant krupit fram till matskålen och käkat lite.
  • Astarte

Min son sprang fram till matskålen hela tiden när han var mindre, och visst hamnade det kulor i munnen ibland. Jag brydde mig inte nämnvärt. Man kan ta undan skålen, men inte göra någon affär av det. Vad är det du tycker är så fruktansvärt?

• levandecharader

Det är väl absolut inte hela världen om ett barn skulle få i sig lite torrfoder eller vatten som hunden har druckit av. 

Att rusa fram och rycka bort barnet låter isf inte mycket bättre... Men katastrofalt är väl varken det ena eller det andra. 

• Dimes

När jag var en liten knodd frågade jag mamma hur katt- och hamstermaten smakade. Smaka, sa hon och det gjorde jag. Smakade ju skit (duh), men jag dog såklart inte av det och fick inga men för livet. Så lugna ner dig lite, det är inte farligt.

• Dreams Never Ends
    Jiinii skrev 2011-04-29 21:01:45 följande:
    rycka bort barnet är knappast bättre !!
    Varför inte?
Svar på tråden Barnet åt från hundens matskål, föräldrarna brydde sig inte!