• Xofina

Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!

Nealill skrev 2011-05-15 22:13:47 följande:
    Vi är fortfarande på :) visst va de 12 vid Karlberg? Om de är så att vi inte hittar varandra eller det blir någon försening eller nått så kan vi ju höras på telefon. Linnea 0767159586 Mamma88: vi fixar en till träff när alla kan ses också :)
    emmap88 skrev 2011-05-15 22:24:33 följande:
    mamma88: Gud vad härligt med två små barn hemma, men det måste nog vara intenstivt Skrattande hur är det att ha så pass tätt?

Nealill: Jag tror jag skrev vid 13, men 12 funkar också för oss! :D Jag finns på: 0738789879.

Ska bli jättekul imorgon Skrattande
    Haha jag som är virrig! Men 12 funkar bra Glad

Jag finns på - 0704956241 Amanda.
    Ja verkligen, ska bli jätte kul! Skrattande
    Vi fixar en till träff snart! =)
  • Xofina

Tack själv! det var superkul! Absolut! Glad

Usch! Idag har vi tagit sprutor på vår lilla kille..var ingen höjdare.
    Han grät och jag började nästan gråta(hade mycket vatten i ögonen) men nu är det gjort! Glad
    Långskonk till son har jag också! 6915 gram och 65.5 cm! Fortsätter han i denna takt sa BVC tanten att han kommer bli en bra bit över 1.80..ska bli intressant Flört

Vi får styra upp en träff när alla kan! Glad

• Xofina

Gått upp cirka 1,1 kg sedan 11 april har han..men ändå ligger han under med jämförelse med längden men jag ska fortsätta amma som jag gör så jaja Glad

• Xofina
    suzzie88 skrev 2011-05-17 16:48:47 följande:
    Hej!
    jag är 22 år och fick en liten pojke 29 mars i år. :)
    vi bor på värmdö, 30 minuter utanför stan. jag känner ingen som har barn eller ska få, så känner mig ganska ensam :( så vill gärna träffa nån om det är nån som har lust :)
    Hej på dig! Glad Ja vi ska försöka styra upp en träff nu när alla vi kan! Grattis till lillkillen!
  • Xofina

Måndag blir kanon! Kan vi inte mötas som sagt någonstans Tungan ute Jag har ingen aning hur man tar sig dit!

• Xofina

Kanske lite enklare med Rålis Tungan ute Förra gången var vi 3 tjejer som möttes vid st:eriksplan men det är en bit att gå!
    Hoppas vädret är med oss på måndag!

"Thorildsplan" tunnelbanestation stannar precis vid rålis, "västerbroplan" buss 4 stannar också vid Rålis även buss 40 och buss 77 stannar vid "västerbroplan".
    Eller så möts vi alla upp vid typ fridhemsplan om alla hittar dit Tungan ute

• Xofina
    ToK skrev 2011-05-19 22:50:04 följande:
    Hej, hej :) Jag heter Tina och är 22 år. Min dotter Minna föddes 22 februari!
    Vi träffas gärna! Vad har blivit bestämt nu i tråden, så jag inte missar något?

Ni kan ju spana min blogg också, www.hejtina.blogg.se, så känner ni igen mig :) Tycker det är skitnervigt att träffa folk man aldrig träffat förut ifall man inte känner igen varanda ^^, 
    Hej på er! Glad Grattis till tösen!
    Vi har tänkt dra ihop en träff nu på måndag den 23 maj, träffas vid fridhemsplan(uppgång vid SL center) sen gå ner till Rålis Glad Vid 12 snåret!
  • Xofina
    emmap88 skrev 2011-05-22 18:42:20 följande:
    Hej!
     Ryktas om att det blir regn imorgon. Har vi en nödlösning? Nått mer förslag vad man kan hitta på inomhus?
    Hallå! =)
    Nu har smhi ändrat! 20 grader och strååååålande sooool! säger dem nu Skrattande Nu håller vi tummarna för att dem inte ljuger!
  • Xofina
    Empiiis skrev 2011-05-23 09:16:21 följande:
    Vad tycker ni om vädret? Hur blir det?

Åh, lögnare på smhi som vanligt...

suzzie88 skrev 2011-05-23 09:35:32 följande:
    Det är mulet å värsta regnmolnen här ute på värmdö. Nån som vet hur vädret är inne i stan?

Här är det mulet men inget regn än så länge.

Hur vill ni göra? Glad Enligt smhi ska det bli sol framåt förmiddagen..här börjar det spricka upp nu..solen böjar glimta fram (bor här på kungsholmen)..

• Xofina
    suzzie88 skrev 2011-05-23 09:58:16 följande:
    Men det låter ju bra iaf. :) Ska vi chansa på att det inte blir regn? :)
    Hehe ja om folk vill det! Glad 
    Empiiis skrev 2011-05-23 10:04:20 följande:
    jag chansar på att det inte bli regn :)

vet ni om det finns ngn mataffär vid fredhemsplan? hinner inte sno ihop ngt att ta med att äta.
    Det finns massa, vi måste också handla lite..hinner inte knopa ihop något jag heller! Tungan ute
  • Xofina
    Empiiis skrev 2011-05-23 10:19:15 följande:
    Men vad bra :) 12 då?
    ska vi vänta lite på varandra. Tänkte ifall någon av våra ungar kanske bli hungrit på vägen eller så :p typ att vi väntar till 15/20 över på varandra?
    Jo det gör vi Glad Vi kommer nog någon minut sent..sitter och ammar förtillfället haha
  • Xofina

Jag heter Amanda har svart vagn som har en namnskylt där det står Tobias uppsatt hår mörkt haha

• Xofina
    Empiiis skrev 2011-05-23 19:15:56 följande:
    Hade jättetrevligt idag :)
    Ja det var jätte trevligt!!! Måste vi göra om! Glad
  • Xofina

Vi kan tyvärr inte komma, men nästa gång förhoppningsvis Glad Mycket nu innan sommaren, ska bort nu i helgen till landet i skärgården och vara borta till 12 juni troligtvis. Men efter det så Flört

• Xofina

Oj här var det dött! Tungan ute
    Nu har vi kommit hem från att ha varit ur stan i 12 dagar!
    Hur är det med alla och era små mirakel?

• Xofina
    emmap88 skrev 2011-06-15 12:14:05 följande:
    Hej! Ja det har blivit ganska dött här tyvärr! Haft det bra?
    Vi växer så det knakar här hemma, hur mår din lilla knodd? Glad

Haha ja Glad Har massa att göra nu, ska gifta mig nu den 30 Juli så vi ahr helt klart fullt upp! Tungan ute
    Vi har det bara bra, Tobias växer så det knakar här också, imorgon är det 5 månaders spruta och koll så ska bli intressant att se hur stor han blivit! :) Hur mår ni? 
  • Xofina

Lite smånervis börjar man bli Glad Runt 30-40 personer så itne så stort :) Det kommer gå bra! Tobias grät en liten stund men lugnade sig fort (visserligne var det inte jag som satt med honom utan min fästman)  Men jag grät buhu Rynkar på näsan Det bra, Vaaaaaaaaarmt idag så man smälter bort, Hur är det med er två? :) Det går framåt men sitta kan han inte än, inga gaddar har kommit (tur det kanske haha), äter mat gör han i massor! 
    Några framsteg för Novalie? =) 

• Xofina
    Nealill skrev 2011-07-31 20:18:43 följande:

Grattis Amanda! Jag viste inte att ni skulle gifta er :) Vad kul!

Jag och Benny hade bröllopsdag den 24 juli. De här året som gifta har gått jätte fort.

Tack snälla, haha nja det gick fort Flört Har inte riktigt landat än! Men åhh vad underbart det var!
    emmap88 skrev 2011-08-01 09:03:13 följande:
    Heej! Hur var bröllopet? Måste varit topppen :D
    Vaccinationssprutan gick bra, jag var jättenervig innan. Men hon grät knappt inte, hon hade en så spännande leksak i famnen haha. Men hon vaknade upp med feber mitt i natten, alldeles kokhet. Sedan hade hon ömma ben. Men det gick över på ett dygn.
    Annars går det bra med Lovalie. Hon rullar runt för fullt nu, och ska stå upp i knät och hoppa hela tiden och ska ta absolut allt man håller i eller som hon ser framför sig, som en liten skata! ;) I helgen var vi på camping, då fick hon bada i pool för första gången. Hon plaskade som bara den! :D
    Hur går allt med era små bebisar då? Några nya framsteg?

Skönt att det gick bra! Glad Haha precis som Tobias då, man blir helt förlamad i armarna...
    Nja inte direkt, min herre vill inte alls lära sig sitta utan ska STÅÅÅ...det är det enda som duger..
    Åh vad roligt!!! =)
    Det går bra annars! Växer så det knakar :) Lång kille har jag! 70 cm sist vi var på BVC Glad

Svar på tråden Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!