• Xofina

Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!

Jag är en tjej på 21 år och har en liten kille som föddes den 15 februari i år.
    Vore väldigt kul att prata kanske tom. träffas med våra jämngamla barn Glad

• Svar på tråden Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!
  • Xofina

Hej på er! Glad 
    Grattis till era små mirakel!!
    Det går bra med min lille, hur går det för era små?
    Jag bor på Kungsholmen Glad Vart bor ni?

• Xofina
    emmap88 skrev 2011-05-05 22:14:57 följande:
    Hej!
    Det går toppen, trodde aldrig att det skulle vara såhär mysigt att vara hemma. Min lilla tös har börjat le och jollrar förfullt. Finns de nå mysigare?
    Jag bor i Upplands Väsby, ca 30 min med pendeltåg till stan :) Hur funkar allt hemma för er? Sysselsätter ni er med något kul, förrutom att mysa med bebis såklart.
    Jag håller på att möblera om förfullt hemma, min sambo blir tokig haha.

Vore kul att styra en träff med våra små bebisar så fort solen vill titta fram igen!
    Åh det är ju så roligt! Min kille har börjat skratta och man blir alldeles till sig, nästan så man står bredvid och gråter haha!
    Okej Glad nej vi går på promenader,etc. Vi gör inte så mycket om dagarna..vill gärna träffa andra mammor (vilket vi gör då vi går på föräldraträffar på BVC) men alla är så mycket äldre och man har inte riktigt något gemensamt.
    Gör ni något om dagarna?
    Haha gud så roligt, vi håller också på och gör om. Nu i helgen tapetserade vi om vårat sovrum så nu ska vi gå in på lillkillens rum, det är ju SÅ ROLIGT! Glad

Ja absolut, vi är på!
  • Xofina
    emmap88 skrev 2011-05-06 16:57:33 följande:
    Haha, men eller hur! Min tjej har små smilegropar, och hela ansiktet spricker verkligen upp i ett leende så fort hon ser oss. Det har gått så fort senaste tiden, men det är verkligen superhärligt med bebis!

Vi har inte börjat på vår mammagrupp ännu, den börjar i slutet på maj. Vi har dock gått på babymassage, och precis de flesta mammorna är lite äldre.

Vart på kungsholmen bor ni?
    Tycker absolut vi ska ses, ta en promenad eller fika eller så. :) Vi har blivit lite sjuka här hemma nu, men kanske kan ses i mitten på maj eller något?
    Jättehäftigt eftersom de bara skiljer två v mellan våra :) Min var egentligen planerad den 16e feb, så hon kom lite tidigare.

Kram!
    Ja det är helt underbart! Men jösses vad tiden springer iväg!

Usch va tråkigt! Obestämd

Vi bor i Thorildsplan!

Ja men absolut! låter jätte roligt! Glad 
    Ja mega häftigt! Min grabb var faktiskt beräknad till 8 februari så han kom en vecka senare än beräknat Flört 

Kram!
    Empiiis skrev 2011-05-06 17:09:26 följande:
    Hej. Jag är 21 och fick vår dotter 27/2 :) Finns i Huddinge. Glad
    Hej på dig! Glad 
    Greta gud vad gulligt namn och jösses vilken duktigt dottra du har!
    Min pojke vill inte alls ligga på mage....haha han blir tvärsur! Men han måste ju träna satt..
  • Xofina
    emmap88 skrev 2011-05-06 20:04:50 följande:
    Haha, vad olika dom kan va! Min dam älskar att ligga på rygg och titta i babygymmet, och kan bara ligga på mage korta stunder då hon kollar runt lite innan musklera ger vika och hon faller ner som en padda igen. Och vet inte vad jag skulle gjort utan min babysitter. Hon verkligen älskar den. Skön avlastning för mig också, då hon kan sitta och underhålla sig själv och jag hinner med me lite annat! Glad

Jollrar din tös mycket? Tycker det är superhärligt, känns verkligen som man får kontakt med dom då.

Min lilla flicka heter Lovalie. Underbar lite tös.

Samsover ni eller är de egen säng som gäller? Tycker de är så svårt de där, gillar närheten när dom ligger bredvid än. Då är jag trygg ;)
    Åh gud va fint namn din flicka också har!!!!
    Skönt med lite avlastning! Flört Min kille vill bara vara i famnen i princip! haha korta stunder sitter han i sin babysitter!

Ne, vår grabb har sovit i egen säng sedan han var 5 dagar gammal, vill att han ska sova ensam för jag sover ingenting annars är så orolig att rulla över honom eller råka göra honom illa! Rynkar på näsan
  • Xofina
    Empiiis - Åh roligt att du velat haft det namnet på din dotter sedan du var liten! Glad Jag har massa bilder i min bildmapp!

emmap88 -  Ja babysitter är ens bästa vän ibland! skulle inte klara mig utan den Flört Vi vill också ha syskon men det får vänta ett litet tag, minst 2 till! Glad

Nealill -  Hej Linnea kul att du hittat hit! Glad Hoppas det går bra med Melissa!

Ja absolut vi är på när som helst! Har ingenting alls att göra i veckorna, så tråkigt. Den enda dagen jag kommer på nu som vi inte kan är den 17 Maj för då ska vi till BVC för vaccination! Rynkar på näsan
  • Xofina
    emmap88 - Absolut vi kommer! 16:de låder jätte bra! Glad

Nealill -  vad skönt! Glad

Empiiis - oj jösses! Gud va skönt Flört Här hemma är det lite svårare då jag fortfarande helammar :)
  • Xofina
    emmap88 skrev 2011-05-09 22:45:28 följande:
    härligt att alla kunde den 16e :D ska vi säga vid 13, är de för tidigt/sent? Ses vid Karlberg och ta en promenad till rålis? Glad
    Absolut! Låter jätte bra! Glad
  • Xofina
    mamma88 skrev 2011-05-14 23:38:58 följande:
    Hallå där! Har verkligen letat efter en tråd med unga mammor här i Sthlm!
    Jag är 22 bast o fick mitt andra barn 7januari i år

Vore jättekul o träffa andra unga mammor!  :D
    Hej på dig! Glad
    Om ni vill följa med imorgon får ni hemskt gärna göra det!
    Vi ska träffas vid karlberg klockan 12 och ta en promenad eller så får vi kanske sätta oss på ett café i och med att det kanske ska regna imorgon *suck*..

Välkommen hit förresten! Glad
  • Xofina
    mamma88 -  Nej va trist att ni inte kan följa med Rynkar på näsan

emmap88 - Jag hörde också det, attans också!
    Men vi är fortfarande på Glad Man kan ju alltid kanske svänga in på något café om i nu vill de? =)
Svar på tråden Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!