• phillie12

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Stort stort stort grattis till alla er som gjort RUL! Underbart och vilka underbara bilder! 
    Ni som har gjort hos Cura och Britt-Marie - lööööv her! Men eftersom hon är lite barsk och så, var det inte läskigt att fråga efter könet? Jag bävar lite!

Själv har jag köpt mig ett par converse idag, hehe, inte helt foträta och gravidvänliga alltså, men strunt i det! Har också shoppat loss på Polarn o Pyret-rean, paketet ligger och väntar på ica för att hämtas ut!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Grattis till alla lyckade RUL! Underbart! Är det ingen som varit nervös inför RUL? Jag är supernervös! 

Tack Eileen, då ska jag inte oroa mig över att fråga! :D

Ni som ska göra 3D - tänk på att inte göra för sent, då kan det vara svårt att få bra bilder har jag hört!

Det är lite trist att vi som går på Cura inte får 3D, det får de tydligen på landstinget... fast vi får ju så jäkla mycket annan bra "service"!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Jo, jag har flera kompisar som gått på landstinget (i Malmö) och de har gjort 3D ultraljud i vecka 32 på KK!

• phillie12

Hmm, jag vet inte Eileen. Det där med vårdvalet börjar ju i höst och jag antar att om man då väljer en klinik så VÄLJER man den och kan inte få UL på andra ställen osv, om de nu inte har tekniken. Jag tror inte man kan be att få det heller eftersom det ju inte har något direkt medicinskt syfte väl? Eller iofs, man kan ju kolla att allt ser ut som det ska utanpå. Jaja, vad vet jag. Man kan ju alltid försöka! :) 

Beklagar ditt missfall. :(

Säger som du, är sååå tacksam för Cura, det känns verkligen som att de tar sig tid för en och vill ens bästa. Underbart att känna!  Jag har redan tagit två prover för UVI och redan gjort glukos-belastning eftersom min pappa har diabetes, saker som det känns att landstinget inte skulle haft tid med, tyvärr. :( 

• phillie12

Grattis till att allt såg bra ut med de små liven Ocean Pearl! Och lycka till idag AKIG! 

Finns det ingen som har lite fina bilder från RUL att lägga ut?  

• phillie12

Usch ja, förstår verkligen er oro. Jag är inne i en period av djup oro. Är verkligen rädd att allt ska ha gått åt helvete, speciellt eftersom det verkar som att alla känner de små, men jag känner inget. :( Min sambo lyckades höra hjärtat för en vecka sen och sen har vi inte hört det något mer. :( Usch usch usch och fy vilken plåga det samtidigt är att vara gravid. Har aldrig någonsin varit med om en lika hemsk oro, det är som du säger Eileen, tillbaka i gamla IVF-spår. Kanske är så orolig för att RUL närmar sig också. 
    Ja, hjärtat borde man kunna få höra iaf Eileen, det är ju inte så svårt för dem kanske.

Kram på er.  

• phillie12

Usch ja, förstår den känslan helt och fullt Eileen. Det är inte så många som förstår en men vissa som vet hur hårt det är med IVF försöker att förstå en. Vi har ju också varandra här där alla förstår. Det är tärande med oron. Vad "skönt" att ni också bara kunnat höra en gång, då är det nog inget konstigt med det. Jag trooor att jag kanske kände av den lill* igår kväll när vi skulle sova. 
    Jag är också oerhört tacksam över vetenskapen och läkarna och alla dem som jobbar med det här!  Att prata med någon är nog ingen dum idé alls! 

Anljoos, jag kom ihåg hur det kändes att berätta för folk också, det kändes som att man ljög på något konstigt vis. Och så blev det så konstigt jämt tyckte jag. Så till slut körde vi att vi berättade på facebook istället, då slapp man ta den konfrontationen och fick bara en massa grattis istället! (Och som IVF:are tänkte man självklart på alla de som man har som vänner som möjligtvis har det svårt de också som kanske tyckte att det gjorde ont att se något sådant på fb och så fick man lite ont i hjärtat.)  

• phillie12

Underbart Ettlitetpyre! Grattis till er lilla flicka! 

anljoos: Jag är i vecka 19 (18+1 enligt IVF, 18+0 enligt UL, hur räknar ni andra nu?) idag! :)  

Eileen: Ajajaj, inte bra när andra får veta innan pappa och andra viktiga. Klantigt. Min mamma o pappa visste från början, sen hade vi ju också berättat för de närmsta vännerna vad vi höll på med. Sen berättade vi för de nästnärmsta vännerna efter UL i v. 8 sen för resten av familjen/familjerna i vecka 10 och sen var det väl mer eller mindre offentligt efter vecka 13. Tack och lov fattade folk att vi ville berätta själva så det var knäpptyst på facebook om det innan vi själva valde att lägga ut det. Vi publicerade exakt samtidigt "... och [hans namn/mittnamn] ska bli föräldrar i början av januari!" Skitmysigt. Det var många som trodde det var facerape dock, haha!
    Vi är också helt öppna med att det är IVF. Vi var mer öppna med det i början när folk skulle såhär "var det PLANERAT?" eller "ahaaaaa, så han skjuter skarpt!" (då var det liksom läge att, eeh, nä? Haha!) Men vi är även öppna om det nu även om det inte kommer upp lika ofta. Känner också att vi vill att folk ska veta om det är någon som får problem i framtiden att de kan komma till oss och få stöd eller fråga och prata. Det är inte så många av mina vänner som har barn än. 

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan