IVF-gravida med BF i Dec/Jan
Tack så mycket Myggan!
Tack så mycket Myggan!
Usch vad jag tycker synd om dig Eileen. Först och främst: Skönt att operationen gick bra! Men fy tusan vad jobbigt med magsjuka och nu när ni hade så roliga planer och allt! Men du, brukar inte magsjuka gå över relativt snabbt? Iofs ska man väl gömma sig inne tills man inte smittar längre, kanske är en idé att inte träffa bebisen iaf? Hoppas att du snabbt blir bättre, helst redan idag! :) Kram
Hej allihopa!
Har hållt mig lite i skymundan för jag har haft för mycket i det verkliga livet! :)
Åh ja, är också så trött på alla krämpor! Vi har nyligen flyttat och det är så handikappande att inte kunna packa upp som man vill utan jag är helt beroende av att min sambo ska göra det och om jag inte kan hålla mig så får jag ont av det på kvällen. Har haft supermycket foglossning och ett blåmärke på insidan(!) av magen som har gjort superont! Men nu har jag varit ovanligt rörlig i två dagar! :D Fast nu ska jag på Yoga ikväll och sen är det väl kört igen. Suck...
Längtar också efter min vanliga kropp! Får väl vänja sig vid tanken att det tar innan den är tillbaka till det normala. Jag har gått upp tio kilo sedan precis innan jag blev gravid.
Ha det fint! Kramar på er!
I början låg hon alltid på 145-150
Men nu ligger hon oftast mellan 138-140
Åh, jag längtar också efter förlossningen! Tror att alla krämpor är naturens sätt att få oss att se fram mot förlossningen istället för att vara rädda för den! ;) jag är bara skitskraj för kejsarsnitt.
Om hjärtslagen ligger över 145 "är" det en tjej och under "är" det en kille. Min lilla brud går emot alla regler för hennes hjärtslag ligger på 140 och min pigmentrand är bara ovanför naveln! :)
Hej allihop!
Jag är också kvar!
Nu är det inte lång tid kvar för någon av oss! :) Underbart!
Jag har också hemsk foglossning och den har nu satt sig i svanskotan. :(
Ska jobba två helger till och sen tänker jag inte röra en fena, bara sitta på röven (aj) och skriva uppsats ända fram till jul! Är i vecka 34+5 idag!
Kramar på er!
Fantastiskt Lella! Stort stort grattis till er Måns! Underbart! Ser fram mot förlossningsberättelse sen när ni kommit hem och landat! :D Första barnet i tråden - underbart!
Haha, vad roligt att det är fler som haft som mensvärk - jag också!
Spännande! :D
GRATTIS Ocean Pearl! underbart!
Eileen: Det fick jag också veta på Cura, dock var det ju inte DEFINITIV igångsättning efter en vecka utan det var ställningstagande till igångssättning, så jag antar att om allt ser bra ut (navelsträngsflöde och moderkaka osv) så får man nog lov att gå hem igen. :/ Men det är ju iaf gött med en extra kontroll! :)
Grattis ändå Muminlina! Jag tror det går bra för sinnersaint, läser hennes blogg ibland. Du kan klicka dig vidare till den via min!
men gud! Jag hänger inte med längre! Loggar ju in så sällan och här kommer det bebisar till höger och vänster! Så underbart att höra att allt gått bra trots diverse krångel så verkar allt gå fint till slut! Grattis alla!
och Eileen, håller tummarna för att det startar av sig själv men om inte: STORT lycka till! Såå roligt och vilken fin julklapp!
Hoppas allt gått bra Eileen och att ni fått er lilla bebis nu!
Stort Grattis Eileen! Hoppas ni mår bra efter omständigheterna! Hur var förlossningen i malmö?
Ser fram mot allas förlossningsb erättelser sen! Kramar!
Tack så jättemycket för grattis! Har helt glömt bort att skriva här! På nyårsafton klockan 07.06 kom vårt lilla Pyre till världen, 50 cm lång och bara 2850 gram lätt! (Läskigt, har antagligen varit något fel på moderkakan i slutet, hon skulle ju ha vägt 3600 gram) livet med henne är underbart, bortsett från att hon har ont i magen!
STORT STORT grattis till alla som fött och även till er som SKA föda, jag hade också gärna gjort det igen - vilken upplevelse! Förlossningen tog 22 timmar från första sammandragning och 11 timmar inne på förlossningen. Att föda i malmö var verkligen toppen och även tiden på BB.
Tycker dock väldigt synd om dig som fick en så jobbig upplevelse Eileen, hoppas ni återhämtat er!
Tusen kramar till er alla och till era små! <3!