• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Htsny: så skönt att allt ser bra ut det kan ju vad som så att det varit två men att du blött ut den ena? Men det är ju mÅnga som har blödningar genom eka graviditeten så du är kanske bara en av dem Så spännande att vänta på ditt VUL, har du räknar ut 4+4 själv eller har de på akuten det? För det de säger stämmer inte alltid. Nu när jag möter min Lill* så säger den att jag är några dagar mindre gången än vad jag är. Alla mäter ju olika å de växer ju också olika. Så om du inte själv räknat ut att du är så långt gÅngen, räkna då själv och stå fast vid det vid VUL å RUL å så vi ivf:are ska inte ändras eftersom vi vet när allt hände Blev långt... Men härligt att höra att allt går bra Å jag känner inte heller mycket fortfarande å då är jag i vecka 10 imon. Så det är helt olika, så njut nu av att du mår bra och är gravid Ryggen: spännande med vul snart också ditt Äggplock räknas som dag 2+0, så kan du ju kontrollera om det stämmer med bf sista dag med mens alltså 14 dagar innan 0+0 å sen tar man 28 dagars cykel så blir det rätt

• SinnerSaint

Myggan: Men åk till akuten och se till att få dropp. Du är nästan garanterat uttorkad å det är ju farligt.......
    Du kommer säkert kunna få lergigan utskrivet och hoppas att det hjälper. Antar att du testat postafen redan.
    Tycker så extremt synd om dig!!! Men se till att få hjälp så du inte skadar dig eller bebis.
    Det är viktigt.

• SinnerSaint

Ocean: hoppas allt går bra idag!!! Är så nyfiken lycka till! Fipochi: det är antagligen livmodern som växt och något ligament som livmodern hänger i som det gör ont i. Det är nog absolut ingen fara Phille: ofta beror det på att vi har haft problem med något som man får VUL. du måste ju ha fått tid för ett VUL typ vecka 9 eller nått från din klinik? Det brukar vara standard efter ivf. Jag gör VUL nu pga att jag haft tvillingar å det ena hjärtat bara slog förra veckan. Innan gjorde jag bil pga överstimulering. Kram

• SinnerSaint

Har varit hos Gyn å bm å allt gick jättebra idag! Vi fick se ETT pyre och det var starkt å fintå hjärtat slog på hos barnmorskan hände väl mest det som händer alla vid inskrivning. En massa prat Fick remiss skickad till RUL så det blir antingen den 12 juli eller den 16 juli vilket jag bad om är då i vecka 17+. Samt att här i kalmar län har man tydligen ett rul i vecka 12 med, vilket är snart. Det är egentligen NUPP men de har inte rättighet att göra hela NUPP så det räknas bara som vanligt UL. men hur eller hur får alla göra det, vilket kändes generöst samt att eftersom man är IvF: are får man göra ett extra UL i vecka 32 Idag mår jag bra, inget illamående ALLS! Underbart ! Hur mår alla?

• SinnerSaint

Myggan: Ah, jag gör så eller typ trycker på magen eller vad man säger. Hplätt upp benen vet precis vilken känsla du menar mår du något bättre?

• SinnerSaint

Jag sover också otroligt dÅligt. Vaknar runt 3-4 och måste gå på tia å kan inte somna på en timme minst sen. Är helt klarvaken. Å så har jag avsmak för den mesta maten fortfarande men mitt illamående är ju som tur är borta. Vi går ju in i nu vecka nu och denna vecka och nästa vecka börjar bebis få näring genom moderkakan å progesteronet ökar så då kan man hoppas att illamår det avtar Du kan ju annars beställa en progesteronkräm som finns och som jag vet har hjälpt många. Finns på nätet kram

• SinnerSaint

Det är helt enkel progesteron i krämform och många som mår illa gör det pga att pogesteronet är för lågt i kroppen. Runt vecka 12 brukar det öka å då försvinner ofta illamåendet. Men man smöret in morgon och kväll på handleder, vrister, vid halsmandlarna, armvecken knävecken å ljumskarna. Där det inna körtlar typ många som har problem med oregelbunden mens eller äl kan få ordning på det också med den krämen ska se om jag hittar någon länk. Det är ju het klart värt att testa

• SinnerSaint

På denna sida kan du köpa salvan, som sagt, värt för alla er som mår illa att testa. Jag kan ju absolut inte lova att det fungerar. Men ändå det är tydligen till och med ok nu att anvm sa denna salva istället för prog supparna vid ivf Jaja, här är sidan och ni som vill testa gör det www.whiteday.se/progesteron.html Och på denna sida står det mycket bättre om själva salvan. Den kan tydligen motverka missfall också www.hormoni.se/progesteronkram_progesterall.php Lycka till

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan