jahl skrev 2011-08-24 11:20:23 följande:
Jag försöker stretcha innan jag lägger mig, även massage kan hjälpa något, eller sätta fotleden i kallt rinnande vatten en stund..... Det gäller på nåt sätt att trötta ut o bedöva musklerna. Jag käkar även Magnesium tuggtabletter (bra när man får kramp oxå) och det hjälper något. har läst nånstans att man tror att brist på magnesium, folsyra och järn kan orsaka krypningarna...
Tack för tipsen. Har provat med kallt vatten när det varit som värst och tycker att det har lindrat krypningarna en del. Min barnmorska sa att det beror på hormonerna i kroppen och att det inte finns så mycket att göra åt det så alla tips är verkligen guld värda=))
Turlid70: Skönt att allt ser bra ut. Nu får du njuta av din graviditet, äntligen....... Måste kännas helt underbart=)
Jag är så irriterad på en jobbarkompis som vräkte ur sig något så dumt. Vi har inte träffats på ett par veckor pga semestrar mm. Så i går sågs vi, och då säger hon att hon tycker att jag har en liten mage för att vänta tvillingar och ha gått in i vecka 24. Sen frågar hon om allt verkligen är som det ska? Om jag verkligen är säker på att bägge barnen lever och mår bra. Jag blev helt ställd. Har inte varit speciellt orolig förut men nu är jag det verkligen. Jag känner efter sparkar hela tiden och visst känner jag en hel del rörelser men hur ska jag veta om det bara är den ena eller om det är från bägge? Tack och lov att jag har tid hos barnmorskan på tisdag, då hoppas jag verkligen på att få se två pigga friska små barn, men fy för väntan och oron.
Hoppas ni andra har en bra helg och njuter av ledighet!