• htsny2001

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hoppas jag kan hoppa in till er!?
    Det är TD idag och det är "+"!!!! Känns overkligt efter alla problem med läkare och blödningar. Hoppas att allt ska gå bra. Har VUL 30 maj - såååå lång att vänta - hela 2 veckor.
    Grattis till alla "+"!!!! 

• htsny2001

Phillie10: Tack!!
    Jag känner ingenting, går och funderar hela tiden om är jag verkligen gravid och är allt går bra där inne?? Brrr tankarna (inte så positiva ibland) bara snurrar i huvudet.

• htsny2001

Jag började blöda i måndags, gick till akuten. Det var mkt blod+vätska i magen. Läkare misstänkte det var en gulkroppshormom cysta som spruckit. Tog hcg blod test och det var 525 som är normal. Idag kommer det mer blod. Jag är jätte nervös. Ska till akuten igen eftersom läkare vill följa mig och det blir ett nytt hcg test. Vet inte hur ska jag klarar mig tills jag får svar från hcg provet. Hoppas hcg stigger.

• htsny2001

Varit hos läkare, gav HCG prov. HCG värde såg bra ut -- 1109 (dubbel från måndags). Läkare på kliniken i Köpenhamn var nöjd med resultatet. Men det finns fortfarande vätska i buken, cysta som blöder....och det blöder lite från cirvical (vet inte riktigt hur stavar man ).  Som läkare sa - att HCG går upp är bra och tallar mot missfal, men blödning och andra grejer tallar för det. Så nu vågar jag inte hoppas för mkt, humor är helt nere, mannen försöker trösta och säger att allt ska gå bra, men.....

• htsny2001

Philie 10: Jag mådde precis som du förra graviditeten, fast jag kunde inte äta eller dricka. Var helt uttorkad och inlagd på sjukhus. Jag haft illamående tills vecka 25 brrr det var hemskt.
    Hoppas det ska gå över på dig snart. Det brukar gå över runt v. 12 när moderkaka tar över.

• htsny2001

Vet inte faktist hur jag mår nu. Känner ingenting + blödning + HCG stiger som det ska. Vågar inte hoppas mkt. Är så trött på att fundera om det ska gå bra eller inte.

• htsny2001

Nu har jag varit borta från familjeliv 1 vecka. Veckan var väldigt jobbigt med alla blödningar, HCG prov och VUL undersökningar.... brrrr.
    Tog sista HCG prov i fredags och den var helt OK, HCG stiger som det ska. På VUL undersökning har läkaren hittat 1 hinnsäck i rätt storlek och kanske 1 till:) Han sa att det var för tidigt att se till 100% om den andra var en tvilling eller lite blod, jag var i v. 4+4. Men allt såg bra ut och det var mkt lättnad. Nu är jag "utskriven" från akut i Lund eftersom dem inte misstänker utomkveds länge.
    Nu det  är bara att vänta till VUL på kliniken den 30 maj. Det blir lååånga och nervösa 2 veckor. Hoppas hoppas att allt ska gå bra.
     Jag känner ingenting. Är det någån mer som har inte symptomer??

• htsny2001

BF
    15/12 - Cathy. 1 IVF
    20/12 - SinnerSaint. 1 IVF.
    20/12 - Ocean Pearl
    20/12 - Myggan01. 1 IVF
    22/12- travtjej 1 IVF
    24/12- Chantii 2 FET
    29/12 - Pechi, 4 IVF
    1/1 - Lyxmamma, 5 IVF, 1 FET
    1/1 - AKIG, 3 IVF.
    2/1 - Hannibunny80 1 IVF
    5/1 - Phillie10, 2 IVF/ICSI (Två dagar innan min födelsedag! :) ) 
    10/1 - jahl, 2 IVF/ICSI
    12/1 - htsny2001, 2 IVF

• htsny2001

Sinner Saint: Jag har räcknat själv och det stämde med fertilitets kliniken uträckningar.  På akuten dem har räcknat från insättning, so skilnaden är max 2 dagar - inte såå farligt. Jag vet att alla räcknar olika, har disskuterad räckningen föra gravideteten:)
    Jag mådde såå illa förra graviditeten, var uttorkad....så det är därför oroar jag mig om allt är OK. Skulle vara skönt om det ska försätta så och illamående kommer inte.

• htsny2001

Myggan01: Lergigan comp hjälpte inte mig heller. Gå till läkare, det finns stolpiller som är bra, i alla fall dem hjälpte mig.

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan