Parniara skrev 2011-04-21 21:40:40 följande:
Jag hyr en dubbelpump från amningshjälpen. Jag har nu gett upp amningen helt, mina bröst klarar inte av det och jag klarar inte av det psykiskt att det gör så ont att jag gråter. Jag får då bara agg mot min lilla bebis.
Det blir ju dyrt att hyra pump i längden, men jag tycker det är värt det. Jag ska pumpa så länge jag har mjölk. Visst det är jobbigt, men det offrar jag så gärna så för att min lilla tjej ska få bröstmjölk.
Ersättning ger jag bara när jag är osäker på om hon vill ha mat. Man vill ju inte värma mjölken i onödan och sedan kasta de surt pumpade dropparna.
Jag är positiv som attan idag för jag är nu uppe i över 700 ml per dygn och bebisen är 3 veckor. Så just nu har jag mjölk så det räcker. Bara hoppas att det går att upprätthålla produktionen genom att pumpa.
Vad heter pumpen? Jag hyr en medela sympony nu, den går att göra dubbel men jag har bara ett flast-set. Men jag funderar på att köpa en istället för det drar ju ifrån snabbt i pris om man vill pumpa några månader. Jag känner ockås att det är värt ganska mycket att grabben ska få bröstmjölk. Sen får de ersättnign också det blir för lurigt attfå ihop allt när det ska räcka till två även ojag också pumpar ut rätt bra mängder just nu, till ett barn hade det räckt fint.
JAg har också funderat på om man kan hålla uppe produktionen genom att pumpa, det stressar mig lite, men jag har ju trots allt två barn och det ena ammar ju även om hon inte ammar så ofta. Så det kanske bidrar till att hålla igång produktionen lite.