Vi som pumpar- tipstråd
Nä men, precis tråden jag söker efter!
JAg fick tvillingar i slutet av mars och fick snabbt amninng och dubbelamning att fungera perfekt på BB. Men så snart vi kom hem fick vi problem, båda barnen men främst killen tar inte bra tag och i de nya förutsättningarna som kom hemma blev det riktigt illa. Jag fick enorma sår på brösten och satt bara och skrek under amningarna. Det gav efter ett tag mjölkstockning och en bröstinfektion som krävde att jag lades in på sjukhus. Efter det har jag dessutom åkt på en kraftig svampinfektion pga alla antibiotika. Idag blandar vi därför friskt matningssätten, jag ammar till viss del, ger ersättning till viss del och pumpar och ger i flaska till viss del.
Amningen har alltid varit väldigt viktigt för mig och med första tjejen funkade det utan problem. Men nu börjar jag så smått inse att jag nog inte kommer kunna amma killen alls. Visst, jag ska försöka en sista gång med amningsmottagningen men alla försök jag gjort hitills för att få rätt tag med honom har gått åt pipan.
Resultatet innebär nog att jag kommer fortsätta med ersättning till båda ibland, amma tjejen och pumpa åt killen.
Jag börjar med några frågor till er som flaskammar. Vad har ni för pump? Har ni hyrt eller köpt? Jag har en hyres idag man måste nog köpa en om jag ska fortsätta att flaskamma.
Vi värmed mjölken i vattenbad hitills, om vi inte kan ge den direkt förstås.