Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vad vet du om HIV? En snabb quiz.

Man behöver inte känna till skillnaden mellan bakterierna eftersom rätt svar är virus och det bara finns ett virus som svar.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Verkar vara ganska många som har fel på saliven.

Av ren nyfikenhet, när gick ni som hade fel på den frågan i skolan (högstadiet/gymnasiet)?

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Rafael90 skrev 2011-06-07 12:23:09 följande:
    2002 började jag högstadiet, 2007 gick jag ut gymnasiet.
    Tecken skrev 2011-06-07 12:27:01 följande:
    Högstadiet: Slutet av 90-talet.
    Gymnasiet: Början av 00-talet.

Jag hade fel för att jag började överanalysera och virrade till det, tänkte att det kanske fanns lite blod i saliven eller nåt.
    Ok, tack (ungefär samtidigt som jag alltså).

Annars så brukar det vara en ganska utspridd missuppfattning bland äldre personer, särskilt de som gick i skolan på 80-talet.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    poirot skrev 2011-06-08 23:19:04 följande:
    Alltså, det är inte från skolan. Jag har för mig att det var en tidningsnyhet att de hittat virus i saliven på 90-talet någon gång.  De sade inte att det kunde smitta via saliven, de poängterade till och med att man inte kunde visa att någon blivit smittad via kyssar men de kunde ju inte säga att det inte kan hända.
    Aha, tack för upplysningen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Den allsmäktige skrev 2011-06-09 00:18:00 följande:
    OT, men heter det "en snabb quiz"?

MVH En som INTE är expert på svenska.
    Bra fråga, det kändes naturligt att skriva så.

Det kanska ska vara ett quiz?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Den allsmäktige skrev 2011-06-09 00:23:55 följande:
    Hmm, kanske, jag har ingen aning. Hade nog skrivit "Ett snabbt quiz".
    Ja, när jag tänker efter så är det nog mer korrekt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mamma SL skrev 2012-03-28 21:40:05 följande:
    Det tjänas för mycket pengar på bromsmedicinerna för att de ska släppa ett vaccin. 

/Konspirationsteoretikern (med fem rätt) 
    Klarar du av fem rätt klarar du nog av att styrka dina påståenden också. Eller ta din konspirationsdynga någon annanstans.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

World AIDS day, vad vet du om HIV?

Svar på tråden Vad vet du om HIV? En snabb quiz.