• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Kelsson: Du ser det kommer och går Skrattande jag hade inte mått illa på 7 dagar hade världens panik, nu har jag kräkts i 3 dagar och brösten ömmade jättemycket igår. Men jag är ändå orolig, få se om jag blir lugnare efter KUB i morgon hoppas det !

• strössel

Vickanl: I morgon är det äntligen dags, tiden har gått rätt så snabbt ändå fast det inte kändes så för några dagar sen Skrattande

Speck: Hur stor var din bebis på ditt KUB test ? Hur lång tid tar det hos läkaren vid ett KUB test ?

• Kelsson1

strössel: Visst är det roligt det här att oroa sig hela tiden? Tänk om man kunde vara lika övertygad om att det går bra för en själv som man är för de andra här i tråden...

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 19:40:58 följande:
    strössel: Visst är det roligt det här att oroa sig hela tiden? Tänk om man kunde vara lika övertygad om att det går bra för en själv som man är för de andra här i tråden...
    Ja du det kommer aldrig inträffa inte för mig iallafall, man tror att allt ska hända en själv men ingen annan Skrattande när jag har gjort vul har jag varit jätteglad och kännt ja det här kommer gå bra. Sen går det några timmar och så tänker jag vad såg jag på vul nu igen då är det som bortblåst och så blir man orolig igen och tror att allt är fel.
  • Kelsson1

strössel: Känner igen mig, men med graviditetstest då. När man gjort testet så är man lugn en halv dag men sen är nojjorna igång igen... Samtidigt är man helt övertygad om att det kommer att gå bra för alla andra här. Det konstigaste tror jag är att imorse var jag rätt övertygad om att det var på väg att gå åt skogen men när kasa berättade om sitt plus var jag bara super glad för hennes skull. Inte det minsta jobbigt att höra det när man vet att alla andra här också gått igenom h-vete för att få sitt plus. Hoppas hon hittar till den här tråden snart...

• Dummle

Kelsson vad skönt att dina symtom kommit tillbaks.Detta kommer gå bra ska du se! Skrattande

Strössel: Får du svar på hela kub testet imorgon, blodprovet oxå? Vart gör du kub test om man får fråga. Det blir nog att vi gör vårat i gbg, finns nog inget på vår hemort.

ego:Idag va vi på första vul, och man såg ett litet pulserande hjärta som slog. Allt såg fint ut. Enligt läkaren är missfallsrisken efter detta vul mkt liten så de känns bra. Min sambo var så glad! Solig 
    Lycka!

Kramiz

• Vickan I
    Strössel - Ja imorgon gäller det för oss!!! Äntligen torsdag. Undra om jag kommer kunna sova ngt?! Kub förra gången med sonen tog ca 30 minuter totalt. UL först och sedan pratade vi lite och fick siffrorna. Tror korven var runt 7 cm, men kan minnas fel. Kan det stämma?

Meede - Härligt med pickande hjärta! Jag får reda på hela kub-testet imorgon iaf. De brukar vilja att man ska ta blodprovet minst några dagar innan själva ul för att det ska hinna analyseras klart. Jag tog mitt blodprov förra tisdagen.

Kelsson - Skönt att symptomen kommer tillbaka. Det är din gång det här . Känner det!
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck
    strössel skrev 2011-04-13 19:40:01 följande:
    Vickanl: I morgon är det äntligen dags, tiden har gått rätt så snabbt ändå fast det inte kändes så för några dagar sen Skrattande

Speck: Hur stor var din bebis på ditt KUB test ? Hur lång tid tar det hos läkaren vid ett KUB test ?
    Bebis var nog c:a 7cm om jag inte missminner mig. Och hur lång tid det tar beror ju HELT på hur samarbetsvilligt ditt barn är - min bebis ville inte ligga så hon kunde fota nacken vilket ju självklart behövs, så hon peta mig i magen, jag fick hosta och studsa med rumpan haha.. tror det tog oss en trekvart eller så, totalt kanske en timme. Men i vanliga fall SKA det inte ta så lång tid Skrattande
    Först låg bebisen i en sån vinkel att hon inte såg och sen så vände bebis på sig men då låg den och höll upp armen så den skuggade nacken haha..

Kelsson: Jag tror fortf starkt på dig gumman. Kram
  • Kelsson1

Tack alla för de positiva orden!

Meede: Urhärligt att allt var bra! Väldigt glad för er skull!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011